برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

مشخصات کارت گرافیک سری Battlemage اینتل با 24 هسته Xe2 فاش شد

مشخصات کارت گرافیک سری Battlemage اینتل با 24 هسته Xe2 فاش شد

اگر این گزارش صحت داشته باشند، این نسخه از پردازشگر گرافیکی Battlemage میان‌رده و با 32 هسته Xe2 خواهد بود.

کارت‌های گرافیک سری Battlemage اینتل اواخر سال 2024 عرضه خواهند شد و حالا مشخصات بیشتری درباره آن‌ها فاش شده است. طبق این گزارش جدید، کارت گرافیک Battlemage (حداقل در یکی از نسخه‌های خود) احتمالاً دارای 24 هسته Xe2 و 12 گیگابایت حافظه ویدیویی خواهد بود.

طبق گزارش یکی از کاربران انجمن‌های آنلاین AnandTech، کارت گرافیک Battlemage اینتل دارای عرض گذرگاه 192 بیت و 12 گیگابایت حافظه خواهد بود که پهنای باند 456 گیگابایت‌بر‌ثانیه‌ای را ارائه می‌کند. او همچنین می‌گوید که این GPU دارای 24 هسته Xe2 و 192 واحد اجرایی، همراه با 15 TFLOPs با عملکرد دقیق و فرکانس پایه 1.8 گیگاهرتزی است.

عملکرد کارت گرافیک Battlemage اینتل

مشخصات کارت گرافیک سری Battlemage اینتل با 24 هسته Xe2 فاش شد

علاوه‌براین، درباره عملکرد پردازنده گرافیکی اینتل گفته شده که 50 درصد سریع‌تر از Arc A750 است اما در مقایسه با RX 6800 یا RTX 3070 Ti سرعت کمتری دارد.

اگر این اطلاعات درست باشد، به‌نظر می‌رسد که اینتل درحال اعمال تغییراتی برای بخش حافظه است که منجر به پردازشگرهای گرافیکی میان‌رده مدرن‌تری می‌شود. رابط 192 بیتی و حافظه 12 گیگابایتی Battlemage رویکرد متعادل‌تری را ارائه می‌کند. هرچند نسبت به Arc A750/A770، پیکربندی جدید پهنای باند حافظه کمتری را فراهم می‌کند، اما اینتل با اضافه‌کردن 4 گیگابایت حافظه ویدیویی بیشتر، این کمبود را جبران می‌کند.

با توجه به اطلاعات فاش‌شده در مورد تعداد هسته‌های Battlemage، به‌نظر می‌رسد که این پردازشگر گرافیکی جدید، یک محصول میان‌رده در سری پردازشگرهای گرافیکی نسل بعدی اینتل خواهد بود. در گزارش‌های قبلی به پردازنده‌هایی با حداکثر 32 هسته Xe2 برای سری Battlemage نیز اشاره شده بود.

Battlemage معماری گرافیکی نسل بعدی اینتل است که ظاهراً قبل از سال 2025 معرفی خواهد شد. این معماری به‌طور گسترده بازنگری شده است و دارای هسته‌های گرافیکی نسل بعدی Xe2، قابلیت‌های پردازش هوش مصنوعی قوی‌تر و قدرت محاسباتی رهگیری پرتو بهتر است.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋