برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

پیشرفت قابل توجه در خواندن ذهن؛ این هوش مصنوعی تصاویر مغز را با دقت بالایی بازسازی می کند

پیشرفت چشمگیر در خواندن ذهن؛ این هوش مصنوعی تصاویر مغزی را با دقتی بالا بازسازی می‌کند

پژوهشگران هوش مصنوعی جدیدی برای خواندن ذهن توسعه داده‌اند که می‌تواند افکار و تصاویر مغز را با دقتی بی‌سابقه بازسازی کند.

پژوهشگران هوش مصنوعی جدیدی برای خواندن ذهن توسعه داده‌اند که می‌تواند افکار و تصاویری که از ذهن عبور می‌کند را با دقتی بی‌سابقه بازسازی کند.

در سال 2022، محققان دانشگاه رادبود در هلند فناوری «خواندن ذهن» را معرفی کردند که می‌توانست امواج مغزی یک فرد را به تصویر ترجمه کند. اما در مطالعه جدیدی که تابستان امسال منتشر شد، این تیم تحقیقاتی نشان داد که اکنون قادر است افکار را با دقتی بالاتر، به تصویر تبدیل کند. این پیشرفت پس از آن حاصل شد که به سیستم‌های هوش مصنوعی توانایی تمرکز بر مناطق خاص مغز داده شد.

رؤیاهای شما دیگر خصوصی نیستند: بازسازی تصاویر ذهنی و افکار با دقتی بی‌سابقه

«اومت گوچلو» از دانشگاه رادبود می‌گوید: «تا جایی که من می‌دانم، این‌ها نزدیک‌ترین و دقیق‌ترین بازسازی‌ها است.» محققان دانشگاه رادبود مطالعه قبلی خود در سال 2022 را با تحقیقات جدید ترکیب کردند تا فعالیت مغزی را با دقتی استثنایی به تصویر تبدیل کنند.

پیشرفت چشمگیر در خواندن ذهن؛ این هوش مصنوعی تصاویر مغزی را با دقتی بالا بازسازی می‌کند
در یک آزمایش تصاویر بالا به یک میمون نشان داده شد و هوش مصنوعی توانست تصاویر پایین را بازسازی کند

در آزمایش اول، محققان عکس‌هایی از چهره‌ها را به دو داوطلب درون یک اسکنر قدرتمند تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) نشان دادند. اسکنر fMRI نوعی فناوری تصویربرداری غیرتهاجمی مغز است که فعالیت مغز را با اندازه‌گیری تغییرات جریان خون تشخیص می‌دهد.

درحالی‌که داوطلبان به تصاویر چهره‌ها نگاه می‌کردند، fMRI فعالیت نورون‌ها را در مناطقی از مغزشان که مسئول بینایی است، اسکن کرد. سپس محققان این اطلاعات را به الگوریتم هوش مصنوعی کامپیوتر دادند که می‌توانست براساس اطلاعات اسکن fMRI، تصویری دقیق بسازد.

برای این مطالعه جدید، تیم تحقیقاتی از ثبت سیگنال‌های مغزی و یک سیستم هوش مصنوعی ارتقایافته برای بازسازی تصویر استفاده کرد.

پیشرفت چشمگیر در خواندن ذهن؛ این هوش مصنوعی تصاویر مغزی را با دقتی بالا بازسازی می‌کند
در یک آزمایش تصاویر بالا به یک میمون نشان داده شد و هوش مصنوعی توانست تصاویر پایین را بازسازی کند

مطالعه دوم شامل تحلیل مجدد داده‌های آزمایش‌های قبلی بود که در آن آرایه‌های الکترود در مغز یک میمون ماکاک کاشته شده بود تا فعالیت آن را حین مشاهده تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی نظارت و ثبت کند.

این بار، سیستم هوش مصنوعی توانست تصاویر اصلی را با دقتی تقریباً بی‌نقص بازسازی کند. تصاویر ایجادشده از فعالیت مغزی میمون تقریباً با تصاویر اصلی یکسان بودند.

این مطالعه جدیدترین نمونه از تلاش دانشمندان برای کشف چگونگی کار مدل‌های هوش مصنوعی با سیگنال‌های مغز برای بازسازی تصاویر است. پیش‌تر در گزارش‌ها گفته شده بود که متا یک سیستم هوش مصنوعی توسعه داده است که می‌تواند مغز انسان را اسکن کند و تصاویری را که یک فرد به آن‌ها فکر می‌کند، در عرض چند میلی‌ثانیه بازسازی کند.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋