این کمیسیون از آمازون درخواست کرده اطلاعات بیشتری درباره سیستمهای پیشنهادات و تبلیغات خود ارائه دهد.
کمیسیون اروپا پس از متهمکردن اپل و متا به عدم رعایت قوانین بازارهای دیجیتال (DMA)، اکنون آمازون را زیر ذرهبین قرار داده است. این کمیسیون از آمازون خواسته اطلاعات بیشتری درباره سیستمهای ارائه پیشنهاد و تبلیغات خود در اختیار این رگولاتوری قرار دهد. آمازون تا 5 مردادماه فرصت دارد این اطلاعات را در اختیار این کمیسیون بگذارد.
براساس اعلام کمیسیون اروپا، این رگولاتور از آمازون درخواست کرده است تا درباره اقداماتی که این غول تجارت الکترونیک برای پیروی از «قانون خدمات دیجیتال» (DSA) در رابطه با شفافیت سیستمهای ارائه پیشنهاد و تبلیغات خود انجام داده است، اطلاعات بیشتری ارائه دهد.
آمازون نیز گفته است که درحال بررسی این درخواست و همکاری با کمیسیون اروپا است. این شرکت میگوید که با کمیسیون اروپا هدف مشترکی دارد و میخواهد یک محیط خرید امن و قابل اعتماد ایجاد کند.
آمازون باید اطلاعات درخواستی کمیسیون اروپا را تا 26 جولای 2024 (5 مردادماه) ارائه کند. پس از بررسی این اطلاعات، کمیسیون مراحل بعدی را ارزیابی خواهد کرد. طبق قوانین DSA، کمیسیون اروپا میتواند برای اطلاعات نادرست، ناقص یا گمراهکننده جریمههایی اعمال کند. عدم پاسخگویی در مهلت مقرر نیز میتواند منجر به اعمال جریمههایی شود.
قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) الزاماتی را برای پلتفرمها و سرویسهای مختلف برای رعایت یک سری استانداردهای سازماندهی، ازجمله در زمینههایی مانند تعدیل محتوا، تعیین میکند. این قانون همچنین مارکتپلیسهای آنلاین را ملزم به اجرای اقداماتی میکند تا با خطرات مربوط به فروش کالاهای غیرقانونی مقابله کنند. شرکتها و مارکتپلیسهای بزرگتری مانند آمازون نیز باید در رابطه با الگوریتمهای خود شفاف باشند.
DSA همچنین تصریح میکند که شرکتهای بزرگ دیجیتال باید یک کتابخانه تبلیغاتی ایجاد کنند که اطلاعات مربوط به آگهیهایی را که روی پلتفرمهای آنها قرار میگیرد، نشان دهد. اکنون این کمیسیون میگوید که میخواهد درباره طراحی، توسعه، استقرار، آزمایش و نگهداری کتابخانه تبلیغات فروشگاه آمازون اطلاعات بیشتری کسب کند.
پاسخ ها