برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

آیا آئودی Q4 e-tron می تواند در ایران موفق شود؟

آیا آئودی Q4 e-tron می‌تواند در ایران موفق شود؟

طی روزهای گذشته، نادین خودرو از آئودی Q4 e-tron در ایران رونمایی کرد. اما آیا این شرکت می‌تواند در عرضه محصولات آئودی موفق ظاهر شود؟

طی روزهای گذشته، شاهد معرفی اولیه و سپس رونمایی رسمی آئودی Q4 e-tron در ایران بودیم. شرکتی به نام نادین خودرو، واردات و عرضه این خودرو به بازار ایران را برعهده دارد. نادین خودرو در جریان رونمایی رسمی از آئودی Q4 e-tron، خود را نخستین واردکننده محصولات آئودی به ایران نامید. حال آن‌که چنین مساله‌ای واقعیت ندارد و در دوره‌های قبلی واردات، شرکت‌های دیگری محصولات آئودی را به بازار ایران آورده‌اند.

همچنین بخوانید: آئودی Q4 E-Tron با نادین خودرو به ایران می‌آید

آئودی به عنوان یک برند باکیفیت و رده بالا در سطح جهان شناخته می‌شود. محصولات آئودی نیز در اروپا و آسیا بسیار محبوب هستند. با این حال عملکرد ضعیف شرکت‌های واردکننده، باعث شده است تا خودروهای این برند در بازار ایران به موفقیت نرسند. طی دوره‌های قبلی واردات خودرو، دو محصول از این برند توسط شرکت رامک خودرو به بازار ایران عرضه شدند. این خودروها شامل آئودی TT در دو تیپ کوپه و کانورتیبل به همراه آئودی Q5 بودند. با این حال عرضه محدود، بازاریابی ضعیف و همچنین نبود زیرساخت ارائه خدمات به خودروهای آئودی، باعث شد تا خودروهای این برند در بازار ایران شکست بخورند.

آیا آئودی Q4 e-tron و نادین خودرو وضعیت برند آلمانی در بازار ایران را تغییر می‌دهند؟

اکنون نادین خودرو تصمیم دارد با آئودی Q4 e-tron، این وضعیت را تغییر دهد اما آیا چنین اتفاقی در واقعیت رخ خواهد داد؟ کراس‌اوور آئودی کیو 4 ئی‌ترون یک خودرو تمام برقی است. بنابراین این خودرو برای فعالیت در ایران، به جایگاه‌های شارژ نیاز دارد، زیرساختی که هنوز در کشورمان فراهم نشده است. بنابراین این مساله اولین معضل کراس‌اوور آئودی در ایران خواهد بود.

دومین مساله زیرساخت ارائه خدمات است. خودروهای آلمانی از جمله محصولات آئودی به پیچیدگی شهرت دارند و این پیچیدگی در مورد خودروهای برقی دوچندان می‌شود. بدیهی است پیش از واردات یک خودرو برقی آلمانی به کشور، بایستی زیرساخت ارائه خدمات و انجام تعمیرات آن در کشور فراهم شود. موضوعی که رامک خودرو در انجام آن ناموفق بوده است و نادین خودرو باید برای برطرف کردن آن تلاش کند.

آئودی Q4 e-tron
نادین خودرو
نادین خودرو
مراسم رونمایی

توجه به این نکته ضروری است که رامک خودرو پیش از واردات محصولات آئودی، انبوهی از خودروهای سانگ یانگ را به بازار ایران عرضه کرد و حتی برخی مدل‌ها را نیز به مرحله مونتاژ رساند. اگر رامک خودرو با شبکه گسترده نمایندگی‌ها (نسبت به شرکت‌های تازه وارد) و خط مونتاژ در ارائه خدمات آئودی ناتوان بوده است، چگونه می‌توان از یک شرکت نوپا در حوزه واردات انتظار تحقق چنین موضوعی را داشت؟ پاسخ این پرسش را طی ماه‌های آتی با مشاهده نحوه فعالیت نادین خودرو دریافت خواهیم کرد.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋