برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

سازمان استاندارد: تارا دنده V1 مشکلی برای تولید ندارد

سازمان استاندارد: تارا دنده‌ای V1‌ مشکلی برای تولید ندارد

در نیمه دوم سال 1402، تارا دنده‌ای V1‌ پلاس جایگزین تارا دنده‌ای V1‌ شد. اکنون سازمان استاندارد اعلام کرده که تولید این خودرو مشکلی ندارد.

ایران خودرو طی نیمه دوم سال 1402، تولید نسخه‌های اولیه تارا دنده‌ای V1‌ و تارا اتوماتیک V2 را متوقف کرد. توقف تولید این خودروها برای جایگزینی با نسخه‌های جدیدتر، مجهزتر و گران‌تر صورت گرفت. تارا دنده‌ای V1‌ پلاس جایگزین تارا دنده‌ای V1‌ شد. این خودرو امکانات بیشتری را در خود جای داده بود و از نظر ظاهری نیز تفاوت‌هایی با مدل قبلی داشت. اکنون سازمان استاندارد اعلام کرده است که تارا دنده‌ای V1‌ مشکلی از بابت تولید و عرضه ندارد و از سوی سازمان استاندارد تأییدیه دریافت کرده است.

سازمان استاندارد

اظهارنظر رسمی سازمان استاندارد در مورد تولید و عرضه تارا دنده‌ای V1، موجب برهم‌خوردن برنامه‌های ایران خودرو برای فروش خودرو گران‌تر خواهد شد. البته سازمان استاندارد این خودرو را تارا دنده‌ای 5 سرعته نام نهاده است که این نام اشاره به گیربکس خودرو دارد. نسخه گران‌تر و جدیدتر یعنی تارا V1‌ پلاس، از گیربکس شش سرعته دنده‌ای بهره می‌برد.

برهم خوردن برنامه‌های ایران خودرو برای جایگزینی تارا دنده‌ای V1‌ با تیپ گران‌تر

ایران‌خودرو طی نیمه دوم سال 1402 سعی کرد با استفاده از قوانین سازمان استاندارد، قیمت خودروهایش را افزایش دهد و خودروهایی گران‌تر را به متقاضیان عرضه کند. ازجمله اقدامات این شرکت می‌توان به جایگزینی پژو 207 ارتقایافته با تیپ‌های قبلی، سورن پلاس با پژو پارس و تارا V1‌ پلاس با تارا V1‌ اشاره کرد. ایران‌خودرو در برخی موارد موفق شد تا مشتریان را ملزم به خرید محصول گران‌تر و جدیدتر کند. بااین‌حال در سایر موارد توفیقی برای الزام مشتریان پیدا نکرد.

تارا دنده‌ای V1‌

قیمت تارا دنده‌ای V1 از سوی شورای رقابت حدود 395 میلیون تومان اعلام شده است. با توجه به اینکه این خودرو تأییدیه‌های سازمان استاندارد را دارد، ایران‌خودرو نمی‌تواند به افزایش استانداردها استناد کند و مجوز افزایش قیمت برای آن بگیرد. در سوی دیگر قیمت تارا V1‌ پلاس 580 میلیون تومان اعلام شده است که حدود 200 میلیون تومان اختلاف را نسبت به تارا V1‌ نشان می‌دهد. البته اختلاف قیمت این دو خودرو در بازار آزاد حدود 50 میلیون تومان است. این مسئله نشان می‌دهد اهالی بازار تفاوت چندانی را میان تارا V1‌ و V1‌ پلاس حس نمی‌کنند. با انتشار نامه سازمان استاندارد، خریداران تارا دنده‌ای بیشتر از گذشته درمقابل طرح‌های تبدیل ایران‌خودرو مقاومت خواهند کرد. آن‌ها تلاش خود را به‌کار خواهند گرفت تا بتوانند اتومبیلی که ثبت‌نام کرده‌اند و قیمت پایین‌تری دارد را در اختیار بگیرند.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋