در حاشیه رویداد اچآر ویژن، نشست خبری در خصوص تشریح عملکرد و فعالیتهای گروه جابویژن و عضوهای آن برگزار شد.
در حاشیه رویداد اچآر ویژن، نشست خبری جابویژن با حضور همبنیانگذاران و مدیرعاملان این پلتفرم کاریابی برگزار شد و چگونگی فعالیت گروه جابویژن و زیرمجموعههای آن پرداخته شد.
«هادی محمدآبادی» همبنیانگذار جابویژن در خصوص رویداد اچآر ویژن مطرح کرد : «ما رویای تبدیل شدن به اکوسیستم منابع انسانی را داریم و در این راستا تلاش میکنیم. از مدیران عامل و اساتید دانشگاه دعوت کردیم تا پژوهشها و یافتهها خود را در این رویداد به اشتراک گذاشته و شرکتکنندگان از آن بهرهمند شوند. همچنین در کنار این اشراکگذاری، در راستای ایجاد فرصتی برای ارتباط و شبکهسازی افراد در اکوسیستم منابع انسانی کشور در این جمع هستیم.»
«مقداد ولایی» مدیرعامل و همبنیانگذار پلتفرم کاریابی جابویژن در ابتدای این نشست ضمن تاکید بر اینکه جابویژن فراتر از یک پلتفرم کاریابی است، مطرح کرد: «رسالت ما ایجاد بازار کار منصفانه و عادلانه برای همه اقشار است. پلتفرم جابویژن در آغاز فعالیت خود تا کنون بدون سرمایهگذاری و به صورت بوتاسترپ رشد کرده است و اولین عضو گروه جابویژن در اکوسیستم منابع انسانی کشور است. جابویژن در تمام شهرهای ایران فعال است و در حال حاضر بیش از ۷۶ هزار سازمان در این پلتفرم فعال هستند و بیش از ۶۰۰ شهر در کشور در پروسه استخدام، از این پلتفرم استفاده میکنند. همچنین بیش از ۲ میلیون پرسنل یقه آبی و مدیران ارشد از طریق این پلتفرم جذب و استخدام شدند. در سال گذشته ۲۶ میلیون ارسال رزومه در پلتفرم جابویژن داشتقم و ۱۰۰ هزار نفر در این راستا فعالیت خود را در موقعیت شغلی خود آغاز کردند.»
او در این راستا ادامه داد : «در سه سال اخیر، به صورت میانگین ۱۱/۶ درصد در اکثر شاخصها رشد داشتیم. این عدد نسبت به سالهای گذشته ۱۰ برابر رشد داشته است. همچنین برای کارجویان ۸ برابر، آگهیهای شغلی ۱۱ برابر، رزومههای ارسالی ۱۲ برابر و استخدامها نیز ۱۷ برابر رشد داشته است.»
به گفته ولایی، جابویژن بیشترین سهم بازار را در بین پلتفرمهای تخصصی جذب استخدام داشته و ۵۹ درصد این مارکت را دارا است.
او در مورد جابویژن ادامه داد: «جابویژن پلتفرم تخصصی کاریابی به صورت جاببرد است و در این حیطه، شماره یک بازار موجود است. در سال ۹۸ ما ۴درصد بازار را داشتیم و از آن زمان تا کنون به داشتن ۵۹ درصد از بازار رسیدیم.
به گفته مدیرعامل جابویژن، این پلتفرم در راستای مسئولیت اجتماعی نیز سعی در شفافیتسازی در بازار موجود داشته با انتشار گزارشهای متعدد، به انتشار و شفافیت اطلاعات میپردازد تا ابهامات موجود در این حوزه که یکی از چالشهای اصلی شناخته میشود، رفع شود.
ولایی در مورد مسئولیت اجتماعی گروه جابویژن اظهار داشت که در راستای ایجاد فرصت شغلی برابر برای همه اقشار جامعه، جاب ویژن نگاه ویژهای به استخدام معلولان داشته و موقعیتهای شغلی آنها را به رسمیت شناخته است. به گفته او ۱۴ هزار آگهی در این خصوص منتشر شده و ۶ هزار معلول در این راستا فعال هستند.
ولایی به تشریح عضوهای دیگر گروه جاب ویژن پرداخت و عضو دوم را کندو، به عنوان رهبر بازار ATS معرفی کرد. به گفته او کندو در سه ماژور جذب و استخدام، مدیریت واحد انسانی در سازمانها و ماژور سنجش تعلق نیروی انسانی در سازمانها فعال است.
«هادی محمدآبادی»، همبنیانگذار جاب ویژن، به نمایشگاه کار که عضو دیگری از اکوسیستم منابع انسانی جابویژن اشاره کرد و اظهار داشت که هدف اصلی این نمایشگاه، فرصت ارتباط مستقیم و بدون واسطه، همچنین معرفی نیروهای مستعد با کارشناسان و متخصصین منابع انسانی را ایجاد میکند.
او در این مورد بیان کرد: «در این نمایشگاه پنلهای آموزشی متفاوت نیز برگزار میشود و ۲۰ دوره از آن نیز برگزار شده است. ۱۳ دوره آن دردانشگاه شریف و ۲ دوره در اصفهان نیز برگزار شده است.»
محمدآبادی، ضمن اشاره به سرویس جدید جابویژن و سرویس هدهانتینگ میرانا، آن را راهحلی برای جذب نیروهای رده بالا در سازمانها دانست.
او در پاسخ به دیجیاتو در خصوص موضوعات و چالشهای اخلاقی که ممکن است این سرویس داشته باشد تشریح کرد: «این سرویس شریک روند استخدام افراد در سازمانها است و به صورت گارانتی محور فعالیت میکند و از هیچ خط قرمزی در نیروها عبور نمیکند. تمرکز این سرویس بر اشخاصی است که دارای علاقه و دغدغهمند برای ارتقا و جابهجایی خود در سازمانهای دیگر هستند و قصد ارتقای شغلی دارند.»
محمدآبادی در پاسخ به این پرسش که آیا جابویژن در آینده قصد دارد به دیگر حوزههای کاری مثل روابط عمومی و... وارد شود یا خیر نیز اعلام کرد آنها قصد دارند به صورت متمرکز روی موضوع منابع انسانی کار کنند و این بازار را پر از پتانسیل میبینند.
محمدآبادی اچآر مارکت را عضو جدید و دیگری از گروه جابویژن معرفی کرد و توضیح داد: «این سرویس بازاری برای معرفی تمام محصولات و خدمات مورد نیاز منابع انسانی مثل تسهیلات درمانی، خریدهای اقساطی، بستهها و پکیجهای مناسبتی، همچنین اطلاعات شفاف از تامین کنندههای مربوطه و اختصاصی ایجاد شده و در حال فعالیت است. در این راستا ما سعی کردیم پلی برای تامین نیازهای دو طرف برای واحد منابع انسانی در راستای خدمات مربوطه است.»
پاسخ ها