برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

ایلان ماسک ظاهراً برای کمک به برنامه های مریخ خود در DeepMind سرمایه گذاری کرده است

ایلان ماسک ظاهراً برای کمک به برنامه‌های مریخ خود در دیپ‌مایند سرمایه‌گذاری کرده بود

ایلان ماسک با این سرمایه‌گذاری می‌خواست اطلاعات بیشتری درباره هوش مصنوعی کسب کند و برنامه‌های خود را پیش ببرد.

نیویورک تایمز با انتشار گزارشی، علت سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در شرکت دیپ‌مایند را توضیح داده است. ماسک ظاهراً در سال 2012 با هم‌بنیان‌گذار دیپ‌مایند صحبت کرده و متوجه شده بود که هوش مصنوعی می‌تواند برای کلونی‌های بشر در مریخ تهدید ایجاد کند.

به گزارش نیویورک تایمز، ایلان ماسک ظاهراً در گفت‌وگویی با «دمیس هاسابیس»، هم‌بنیان‌گذار دیپ‌مایند، در سال 2012 برنامه‌های خود برای کلونی‌سازی در مریخ و حفظ بشریت را توضیح داده بود. اما هاسابیس به وی گفته بود که هوش مصنوعی می‌تواند تهدیدی برای برنامه‌های مریخ او باشد. همین صحبت دمیس هاسابیس باعث شد ایلان ماسک در دیپ‌مایند سرمایه‌گذاری کند.

درواقع دمیس هاسابیس با صحبت‌های خود باعث شد که ایلان ماسک به هوش مصنوعی توجه نشان دهد و در استارتاپ دیپ‌مایند سرمایه‌گذاری کند تا این فناوری را بهتر بفهمد.

در آن مقطع زمانی ایلان ماسک به هاسابیس توضیح داده بود که امیدوار است بشریت بتواند با زندگی در مریخ، از تهدیدهای زندگی در زمین در امان بماند. براساس گزارش نیویورک تایمز، بعد از آنکه هاسابیس در سال 2012 از دفتر مرکزی اسپیس‌ایکس بازدید کرد، آن‌ها با یکدیگر در این زمینه صحبت کردند.

دیپ مایند

سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در دیپ‌مایند بعد از صحبت با هم‌بنیان‌گذار این شرکت

در گزارش نیویورک تایمز که روز یکشنبه، 3 دسامبر، منتشر شده است، به این موضوع اشاره شده که یک‌ بار که ایلان ماسک و دمیس هاسابیس درحال صحبت با یکدیگر بودند، بعد از آنکه ماسک به هاسابیس در مورد برنامه‌های خود برای مریخ توضیح داد، هم‌بنیان‌گذار دیپ‌مایند به این موضوع اشاره کرد که هوش مصنوعی می‌تواند تلاش‌های وی برای زندگی در مریخ را نابود کند. ابتدا ایلان ماسک در برابر چنین صحبت‌هایی ما‌ت‌ومبهوت مانده بود ولی بعداً تصمیم گرفت که در دیپ‌مایند سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش نیویورک تایمز، گفت‌وگوی این دو نفر باعث شده بود که علاوه بر ماسک، «پیتر تیل» نیز در شرکت دیپ‌مایند سرمایه‌گذاری کند تا بتواند اطلاعات بیشتری در مورد این فناوری کسب کند. گوگل در سال 2014 شرکت DeepMind را به قیمت 500 میلیون دلار خریداری کرد.

ماسک از آن زمان به منتقدی جدی در حوزه خطرات ناشی از هوش مصنوعی تبدیل شده است. در ماه مارس، ماسک به یکی از سهام‌داران تسلا اعلام کرد که کمی نگران وضعیت هوش مصنوعی است؛ اما وی درنهایت خودش استارتاپ هوش مصنوعی xAI را در ماه جولای راه‌اندازی کرد. در ماه نوامبر، ماسک از چت‌بات جدید xAI به نام «گروک» پرده برداشت که به‌عنوان رقیبی برای ChatGPT شناخته می‌شود.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋