برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

نگاهی به مزایای کلاس آنلاین در Skyroom: از صرفه جویی در زمان تا ضبط ابری

نگاهی به مزایای کلاس آنلاین در اسکای‌روم: از صرفه‌جویی در زمان تا قابلیت ضبط ابری

اسکای روم با ارائه امکانات مختلف در تلاش است تا تمام نیازهای برگزارکنندگان کلاس آنلاین را رفع کند.

در سال‌های اخیر، برگزاری کلاس‌های مجازی و غیرحضوری نسبت به کلاس‌های حضوری رشد بیشتری داشته است. در همین راستا، بسیاری از مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها به دلیل مزایای کلاس آنلاین، این شیوه‌ آموزشی را به کلاس‌های حضوری ترجیح می‌دهند.

برای برگزاری کلاس‌های آنلاین پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که اسکای‌روم، یکی از این گزینه‌ها است. این پلتفرم امکانات و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که در برگیرنده تمام نیاز برگزارکنندگان کلاس‌های آنلاین است.

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی مزایای آموزش مجازی برای فعالان صنعت آموزش و امکانات اسکای‌روم برای برگزاری کلاس آنلاین بپردازیم.

 مزایای کلاس آنلاین در مقایسه با کلاس‌های حضوری

 مهم‌ترین مزایای کلاس آنلاین به‌طور خلاصه عبارت‌انداز صرفه‌جویی در هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان و دسترسی آسان کاربران و آموزش بهتر با ابزارهای مختلف.

مزایای برگزاری کلاس آنلاین اسکای‌روم

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

یکی از مهم‌ترین مزایای کلاس مجازی این است که برگزاری آن در مقایسه با کلاس‌های حضوری، مقرون به صرفه‌تر است. در واقع، آموزشگاه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها با تعیین بودجه‌ای کم می‌توانند آموزش‌های خود را به‌صورت آنلاین برگزار کنند. 

این در حالی است که برای برگزاری کلاس‌های حضوری، به بودجه بیشتری نیاز است و فعالان صنعت آموزش برای برپایی کلاس‌ها به شیوه سنتی، باید بیشتر هزینه کنند. 

هزینه اجاره مکان، هزینه تعمیرات، هزینه برای تهیه محصولات آموزشی مانند تخته وایت برد، میز و صندلی و ...، هزینه انرژی مانند آب، برق و گاز از جمله عواملی هستند که موجب شده تا هزینه برگزاری کلاس‌های حضوری در مقایسه با کلاس‌های مجازی بیشتر شوند.

صرفه‌جویی در زمان و دسترسی آسان کاربران

برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان با برگزاری کلاس‌های مجازی می‌توانند در زمان خود صرفه‌جویی کنند. در واقع، برگزارکنندگان کلاس‌های آنلاین دیگر نیازی به رفت و آمد ندارند و به راحتی و از هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشند، می‌توانند کلاس مجازی برگزار کنند.

با برگزاری کلاس‌های آنلاین، شرکت‌کنندگان هم دیگر نیازی نیست به محل برگزاری کلاس‌ها رفت و آمد داشته باشند و به همین دلیل در زمان آن‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود و کاربران به راحتی می‌توانند به رویداد یا کلاس دسترسی داشته باشند. در واقع، کلاس‌های آنلاین این امکان را برای برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند تا به شکل بهینه‌تر از زمان خود استفاده کنند.

آموزش بهتر با ابزارهای مختلف

معلمان و مدرسان دوره‌های آموزشی در کلاس‌های آنلاین این امکان را دارند تا از ابزارهای مختلفی برای آموزش استفاده کنند و از روش‌های سنتی فاصله بگیرند. در واقع، برگزارکنندگان کلاس‌های مجازی با استفاده از ویدیو، پاورپوینت و موارد دیگر می‌توانند به آموزش بپردازند. استفاده از این موارد، در جذاب شدن تدریس به معلمان و مدرسان کمک زیادی کند.

امکانات اسکای‌روم برای برگزاری کلاس آنلاین

از جمله مهم‌ترین امکانات برای برگزاری کلاس آنلاین در اسکای‌روم می‌توان به قابلیت ضبط ابری، تخته وایت‌برد مجازی، امکان به اشتراک گذاشتن فایل‌های چند رسانه‌ای، امکان اشتراک گذاری صفحه نمایش سیستم، پشتیبانی از چت آنلاین فارسی و ترافیک نیم‌بها اشاره کرد.

امکانات اسکای‌روم

قابلیت ضبط ابری

ضبط ابری، قابلیت جدیدی است که اسکای‌روم برای کاربران خود فعال کرده است. برگزارکنندگان کلاس‌های آنلاین با استفاده از این ویژگی جدید می‌توانند محتوای جلسات آموزشی را بدون محدودیت و با بالاترین کیفیت ممکن ضبط کنند. ضبط ابری به اینترنت شرکت‌کنندگان بستگی ندارد و فرایند ضبط به هیچ عنوان (حتی در صورت خروج  اپراتورها از اتاق) نیز قطع نخواهد شد.

ویدیوهای ضبط شده با ضبط ابری، در سرورهای اسکای‌روم ذخیره می‌شوند و کاربران به راحتی می‌توانند با مراجعه به پنل مدیریتی، ویدیوها را دانلود کرده یا لینک دانلود آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند.

تخته وایت‌برد مجازی

یکی دیگر از مهم‌ترین امکانات اسکای‌روم برای کلاس‌های مجازی، تخته وایت‌برد مجازی است. این قابلیت به معلمان و مدرسان دوره‌های آموزشی کمک می‌کند تا نوشته‌ها و یادداشت‌های خود را برای شرکت‌کنندگان بنویسند. از جمله ویژگی‌های تخته وایت‌برد مجازی اسکای‌روم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان نوشتن متون و رسم اشکال هندسی
  • امکان تغییر دادن نوع و اندازه فونت
  • تغییر رنگ قلم نوشتن
  • امکان استفاده از چندین تخته به صورت همزمان
  • پشتیبانی از قلم نوری

امکان به اشتراک گذاشتن فایل‌های چند رسانه‌ای

پلتفرم اسکای‌روم این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا فایل‌های چند رسانه‌ای خود را با دانش‌آموزان، دانشجویان و فراگیران دوره‌های آموزشی به اشتراک بگذارند. با وجود این قابلیت، برگزارکنندگان کلاس‌های آنلاین به راحتی می‌توانند منابع آموزشی مورد نیاز خود را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهند. علاوه بر این، کاربران این امکان را دارند تا ویدئوهای آموزشی در بستر وب را به‌صورت مستقیم و با کیفیت بالا برای شرکت‌کنندگان پخش کنند.

امکان اشتراک‌گذاری صفحه نمایش سیستم

کاربران علاوه بر اینکه می‌توانند فایل‌های مختلف خود را در اسکای‌روم به اشتراک بگذارند، امکان اشتراک‌گذاری صفحه نمایش موبایل یا کامپیوتر را با شرکت‌کنندگان حاضر در کلاس نیز دارند. این ویژگی به معلمان و مدرسان دوره‌های آموزشی کمک می‌کند تا با بیان جزئیات، تدریس بهتری داشته باشند. 

افزون بر این، کاربران اپراتور نیز می‌توانند دسترسی اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش را برای شرکت‌کنندگان در کلاس نیز فعال کنند تا آن‌ها نیز بتوانند فایل‌های مورد نظر خود را برای سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

پشتیبانی از چت آنلاین فارسی

بسیاری از پلتفرم‌های خارجی برگزاری کلاس آنلاین، از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند و به همین دلیل کاربران نمی‌توانند با زبان فارسی چت کنند. اما اسکای‌روم برخلاف نرم‌افزارهای خارجی، به خوبی از قابلیت چت آنلاین فارسی پشتیبانی می‌کند و امکان چت فارسی و پرسش و پاسخ برای کاربران در این پلتفرم فراهم شده است.

ترافیک نیم‌بها

یکی دیگر از ویژگی‌های اسکای‌روم در مقایسه با پلتفرم‌های برگزاری کلاس آنلاین خارجی این است که ترافیک مصرفی توسط کاربران نیم‌بها حساب می‌شود. در واقع، ترافیک مصرفی اینترنت این پلتفرم نصف ترافیک مصرفی توسط پلتفرم‌های خارجی است.

میزبانی اسکای‌روم از 15 میلیون رویداد آنلاین

در این مطلب با مزایای کلاس آنلاین اسکای‌روم و امکانات آن برای برگزاری کلاس‌های مجازی آشنا شدید. اسکای‌روم، خود را بزرگترین پلتفرم بومی برگزاری رویدادهای آنلاین از جمله کلاس‌های مجازی می‌داند.

این پلتفرم تاکنون میزبان بیش از 15 میلیون رویداد آنلاین بوده است و بیش از 27 میلیون نفر در گردهمایی‌ها و کلاس‌های آنلاین اسکای‌روم شرکت‌ کرده‌اند. علاوه بر این، بیش از 50 هزار شرکت‌‌کننده، گردهمایی‌ یا کلاس آنلاین خود را در بستر پلتفرم اسکای‌روم برگزار کرده‌اند.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋