برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

نارضایتی مشتریان از قیمت محصولات جدید سایپا باعث شد شورای رقابت بازی افکار عمومی را از دست بدهد

نارضایتی مشتریان از قیمت محصولات جدید سایپا، شورای رقابت بازی افکار عمومی را باخت

اعلام قیمت محصولات جدید سایپا که پس از ماه‌ها تاخیر صورت گرفت، موجب ناراحتی شرکت‌کنندگان مرحله دوم سامانه یکپارچه شده است.

طی چند روز اخیر، شاهد اعلام قیمت محصولات جدید سایپا بودیم. اعلام این قیمت‌ها موجب واکنش منفی افکار عمومی شد و بازهم شورای رقابت نتوانست نظر مخاطبان را جلب کند. اعلام قیمت محصولات سایپا در حالی صورت می‌گیرد که سه ماه از برگزاری مرحله دوم سامانه یکپارچه می‌گذرد و اکنون مشتریان تا حدی غافلگیر شده‌اند. تعلل بیش از حد شورای رقابت در اعلام قیمت محصولات جدید سایپا که در نهایت به نرخ‌های گران‌قیمت منجر شد، موجب ناراحتی شرکت‌کنندگان سامانه یکپارچه شده است.

بنابر اظهارات مدیر سامانه یکپارچه، تاکنون نیمی از مشتریان سایپا نسبت به تکمیل وجه خودروهای ثبت نامی اقدام نکرده‌اند. با توجه به اعلام قیمت‌های مربوط به محصولات جدید این شرکت، بایستی منتظر باشیم تا میزان انصراف مشتریان بازهم افزایش یابد. بسیاری از مشتریان در مرحله دوم خواهان خرید محصولات جدید این شرکت همچون کوییک و ساینا GX، اطلس یا شاهین اتوماتیک بودند. اکنون این مشتریان از مشاهده قیمت‌های جدید شوکه شده‌اند و سایپا نیز باید منتظر موج انصراف‌ها در آینده نزدیک باشد.

همچنین بخوانید: افزایش قیمت خودرو به‌شکل رسمی؛ روندی که آغاز شده است

پیش از این و در جریان یک مطلب جداگانه، به بررسی قیمت محصولات جدید سایپا پرداخته بودیم. اکنون این نرخ‌ها را با خودروهای مشابه در سایپا و همچنین دیگر خودروهای هم‌رده مقایسه می‌کنیم. قیاس نرخ جدید محصولات این شرکت به ما کمک می‌کند تا دلیل آشفتگی مشتریان را به خوبی متوجه شویم:

جدول قیمت محصولات جدید سایپا و مقایسه آن با خودروهای مشابه:

خودرو جدید سایپاقیمت درب کارخانهمبلغ پرداختی مشتری(تومان)خودرو مشابهقیمت کارخانه‌ای خودرو مشابه(تومان)
شاهین اتوماتیک545.992.000627,900,000تارا اتوماتیک۴۹۰,۵۵۱,۰۰۰
ساینا S تیپ DA273.065.000313,950,000ساینا S‌ دوگانه۲۸۳,۱۲۸,۰۰۰
ساینا GX283.092.000325,450,000رانا پلاس۳۲۲,۲۰۰,۰۰۰
اطلس G344.187.000395,600,000پژو 207۳۴۳,۷۰۰,۰۰۰
کوییک GXR321.537.000369,725,000پژو 207 با موتور TU3‌۳۲۳,۸۰۰,۰۰۰

همان‌گونه که در جدول فوق مشاهده می‌کنید، خودروهای جدید سایپا بهای کارخانه‌ای بیشتری نسبت به خودروهای رقیب خود دارند. بنابراین مشتریان دلیلی برای پرداخت وجه به شرکت و خرید این خودروها نخواهند داشت. به جرات می‌توان گفت که از هم‌اکنون و پیش از عرضه، بازار خودروهایی همچون اطلس و شاهین اتوماتیک بدون رونق خواهد بود. در حال حاضر یعنی پایان شهریور 1402، یک جنگ لفظی میان شورای رقابت و وزارت صمت آغاز شده است. در صورتی که شورای رقابت و مدیران سامانه یکپارچه در برگزاری مرحله سوم این رویداد با شکست مواجه شوند، می‌توان انتظار تغییرات بیشتری را در زمینه قیمت خودرو طی ماه‌های آتی داش

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋