مدیرعامل نشان از این امکان جدید بهعنوان یک قدم در مسیر پوستاندازی و تبدیل «نشان» از مسیریاب به نقشهای کامل یاد کرد.
صاحبان کسبوکارهای محلی از این پس میتوانند در نشان تیک آبی گرفته و به پنل مدیریت اطلاعات خود روی نقشه نشان دسترسی داشته باشند. این امکان با ثبت درخواست «مدیریت کسبوکار» و پس از طی فرایند تأیید مالکیت، بهصورت رایگان برای کسبوکارهای محلی فعال میشود. مدیرعامل نشان از این امکان جدید بهعنوان یک قدم در مسیر پوستاندازی و تبدیل «نشان» از مسیریاب به نقشهای کامل یاد کرد.
به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابطعمومی نقشه و مسیریاب نشان، حضور در نقشهها برای کسبوکارهای سنتی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که کسبوکارها در این شرایط، محدود به مشتریان محل فعالیت خود نیستند و میتوانند دامنه فعالیت خود را گسترش دهند.
در گذشته هر کاربر نشان میتوانست مکانهایی که در نقشه نیست – ازجمله محل کسب خود – را از طریق گزینه «افزودن مکانی که روی نقشه نیست» بهصورت رایگان در نقشه ثبت کند. تأیید و انتشار مکان ثبتشده نیازمند ارزیابی و راستیآزمایی داده توسط سایر کاربران بود و از چند روز تا چند هفته زمان میبرد.
همچنین ثبت عکس و ساعتهای کاری و شماره تماس هم برای کسبوکارها از همین طریق (بهعنوان یک کاربر عادی) ممکن بود؛ اما اکنون و در «پنل مدیریت کسبوکار» قابلیتها و دسترسیهای بیشتری در اختیار مالک قرار گرفته است.
برای دسترسی به «پنل مدیریت کسبوکار» نشان بایستی محل کسب خود را روی نقشه تعیین کرده و در بخش اطلاعات مکان، گزینه «مدیر این کسبوکار هستید؟» را انتخاب کنید. سپس پنل مدیریت برای شما فعال خواهد شد. اما استفاده از قابلیتهای پنل نیاز به تأیید مالکیت دارد.
فرایند تأیید مالکیت نیز بهصورت آنلاین و رایگان انجام میشود و با ارسال مدارک قانونی نظیر پروانه کسب و تأیید کارشناسان نشان، تمامی قابلیتها فعال میشود.
لازم به ذکر است که کسبوکارهای تأییدشده روی نقشه نشان «تیک آبی» دریافت میکنند. این تیک آبی به کاربران و مشتریان نقشه اطمینان میدهد که اطلاعات کسبوکار توسط خود مدیر کسبوکار بهروزرسانی میشود و کاربران نیز میتوانند با اعتماد کامل از اطلاعات آنها استفاده کنند.
در پنل کسبوکار امکاناتی مانند تعیین یا تغییر عنوان، درج تصاویر از محل و محصولات، آدرس، شماره تماس، وبسایت و اطلاعات تکمیلی مانند «درباره کسبوکار» و… در اختیار فرد قرار میگیرد. ویژگی مهم دیگر دریافت اطلاعات آماری کسبوکار مانند تعداد بازدید از مکان، تعداد مسیریابی به کسبوکار، تعداد تماس با کسبوکار و… است که در پنل مدیریت به مالک کسبوکار نمایش داده میشود.
نزدیک به 20 میلیون کاربر فعال ماهانه در نقشه و مسیریاب نشان، روزانه دهها هزار تصویر، نظر و امتیاز را برای مکانهای ثبتشده درج میکنند. اکنون مدیران کسبوکار بهمحض ثبت نظر و اطلاعات جدید درباره مکان خود، از طریق نشان از این موضوع مطلع میشوند تا بتوانند تعامل مناسبتری با مشتریان خود داشته باشند.
نشان امتیازهایی را برای مالکین تأییدشده در نظر گرفته که یکی از آنها اعمال سریع ویرایشهایی است که مدیر یک کسبوکار مدنظر دارد.
از طرفی با دریافت پنل، یک لینک لوکیشن اختصاصی هم در اختیار او قرار میگیرد تا کاربران بتوانند از طریق آن لینک مستقیم به صفحه کسبوکار در نشان وارد شوند. با این لینک، مالک کسبوکار نهتنها آدرس و مسیریابی، بلکه ویترین کاملی از تمام اطلاعات را در اختیار مشتری قرار خواهد داد.
درحالحاضر بیش از یک میلیون و 500 هزار مکان (POI) در نقشه نشان ثبت شده است. ویژگی ادعای مالکیت کسبوکار طی سه ماه اخیر بهشکل آزمایشی و بدون اطلاعرسانی ارائه شد و تاکنون بیش از 150 هزار درخواست ادعای مالکیت کسبوکار در نشان ثبت شده است. همچنین بیش از 50 هزار کسبوکار با ارسال و تأیید مدارک، تیک آبی و پنل مدیریت خود را دریافت کردهاند.
«جواد عامل»، مدیر نقشه و مسیریاب نشان، در همین رابطه گفت: «طی 18 ماه اخیر تلاش کردیم قدمهایی را برای پوستاندازی نشان از یک «مسیریاب» به «نقشه»ای کامل انجام دهیم. سرویس کنکاش در همین جهت به نشان اضافه شد و طی سال جاری جستجوی نشان نیز تغییرات زیربنایی زیادی داشته و خواهد داشت.»
به باور وی، «پنل مدیریت کسبوکار» گام بسیار مهمی در این مسیر است؛ ابزاری که برای اولینبار در سطح گسترده تعامل مستقیم کاربران و کسبه را تسهیل میکند و دسترسی به اطلاعات دقیقتر از کسبوکارهای مختلف را روی نقشه ممکن میسازد.
عامل همچنین اعلام کرد که با برقراری ارتباط بین نشان و کسبوکارها، سرویسهای زیادی در آینده در اختیار مدیران کسبوکارها قرار میگیرد. این امکانات هم شامل دادهها و گزارشهای کاربردی از مغازه و صنف مرتبط (نظیر کلمات کلیدی جستجو و کسبوکارهای مشابه) و هم شامل ابزارهایی برای معرفی بهتر خدمات و محصولات خواهد بود.
پاسخ ها