برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

هشتمین کنفرانس بین المللی برنامه نویسی زنگ در شیراز برگزار می شود

هشتمین دوره همایش بین‌المللی زنگ برنامه‌نویسی در شیراز برگزار می‌شود

Hour of Code یا زنگ برنامه‌ نویسی، یک رویداد جهانی است که تا به امروز 1200 دانش‌آموز ایرانی در آن شرکت کرده‌اند.

هشتمین همایش بین‌المللی زنگ برنامه‌نویسی، به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد علمی دانش‌آموزی کشور، اواخر مردادماه امسال برگزار می‌شود. همایش HOC مختص دانش‌آموزان متوسطه دوم است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

Hour of Code یا زنگ برنامه‌‌نویسی، یک رویداد جهانی است که توسط Code.org ایجاد شده. هدف از آن نیز آشناکردن دانش‌آموزان با علم کامپیوتر و گسترش مشارکت در این زمینه است که هر سال در سراسر دنیا، در هفته جهانی آموزش علوم کامپیوتر برگزار می‌شود.

هر سال میلیون‌ها دانش‌آموز از سراسر جهان به این جنبش بین‌المللی می‌پیوندند تا از طریق بازی‌ها و آموزش‌های سرگرم‌کننده، لذت کدنویسی را تجربه کنند.

زنگ برنامه‌نویسی (Hour of Code) در ابتدا به‌عنوان مقدمه‌ای یک‌ساعته برای آموزش علوم کامپیوتر شروع به کار کرد. هدف این برنامه، آشنایی اولیه با مفاهیم «برنامه‌نویسی» و آموزش دید الگوریتمی برای دانش‌آموزان بود تا نشان دهد هرکسی می‌تواند این اصول مقدماتی را بیاموزد.

زنگ برنامه‌نویسی

این رویداد درواقع افراد متخصص کامپیوتر را هدف قرار نداده است، بلکه با ارائه آموزش‌های اولیه سعی دارد دانش‌آموزان را با علم کامپیوتر بیشتر آشنا کند. یادگیری برنامه‌‌نویسی علاوه بر اینکه به افراد این امکان را می‌دهد که ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنند، تفکر منطقی و حل مسئله را نیز به آن‌ها می‌آموزد.

درک برنامه‌نویسی به دانش‌آموزان کمک می‌کند که هنگام مواجه‌شدن با مشکلات، برای رسیدن به بهترین نتیجه، به تمامی روش‌های حل مسئله فکر کنند. همچنین هربار که با چالش جدیدی روبه‌رو می‌شوند، به‌‌دنبال راه‌‌‌حل‌های متفاوت باشند تا درنهایت به جواب درست برسند.

زنگ برنامه‌نویسی دانشگاه شیراز

بخش کامپیوتر دانشگاه شیراز یکی از برگزارکنندگان رویداد جهانی زنگ برنامه‌نویسی در ایران است. تا به امروز بیش از 1200 دانش‌آموز در همایش‌های پیشین شرکت کرده‌اند.

امسال نیز دانشگاه شیراز برای هشتمین‌بار میزبان همه دانش‌آموزانی است که به آشنایی با برنامه‌نویسی علاقه‌مند هستند.

به شرکت‌کنندگان این رویداد مدرک بین‌المللی داده می‌شود که نشان می‌دهد جزو میلیون‌ها دانش‌آموزی هستند که در این رویداد جهانی شرکت داشته‌اند.

آموزش مقدماتی تا پیشرفته تفکر الگوریتمی و توانایی حل مسئله و انجام سری بازی‌های HOC، آموزش مقدماتی زبان برنامه‌نویسی پایتون (به‌عنوان محبوب‌ترین و یکی از کاربردی‌ترین زبان‌های دنیا)، برگزاری سری مسابقات کدنویسی و الگوریتمی با حضور پررنگ دانش‌آموزان و... ازجمله برنامه‌های هشتمین رویداد زنگ برنامه‌نویسی است.

این رویداد 25 مرداد تا سوم شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند به وب‌سایت این همایش مراجعه کنند.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋