جیمیل از مدتها قبل در بالای صندوقهای Promotions و Social از تبلیغات استفاده کرده و اکنون آنها را به صندوق ایمیلها نیز اضافه کرده است.
جیمیل نیز اکنون مانند بسیاری از سرویسهای آنلاین، تبلیغات پلتفرم خود را افزایش داده و اکنون در صندوق ورودی برخی از کاربران نیز تبلیغات نمایش داده میشود. چندین کاربر توییتر اسکرینشاتهایی را به اشتراک گذاشتهاند که نشان میدهد گوگل در بین ایمیلهای واقعی آنها، برخی محتواهای تبلیغاتی را نشان میدهد و کاربران چندان از این موضوع راضی نیستند.
در حالی که جیمیل از مدتها قبل در بالای صندوقهای Promotions و Social از تبلیغات استفاده کرده، اما تاکنون جرأت نکرده تا بین ایمیلهای کاربران آنها را نمایش دهد. اکنون با وجود این تغییر، مشخص کردن ایمیلهای واقعی و تبلیغات برای کاربران گیجکنندهتر شده است، حتی با وجود اینکه در کنار محتواهای تبلیغاتی یک آیکون سبز رنگ «Ad» قرار گرفته است.
البته نویسنده ورج در گزارش خود ذکر کرده که هنوز این تبلیغات در صندوقهای ورودی او مشاهده نشده است، بنابراین مشخص نیست که گوگل در حال آزمایش این تغییر است یا قصد دارد آن را بهصورت تدریجی ارائه کند.
حساب رسمی جیمیل در پاسخ به نگرانیهای یکی از کاربران توییتر در مورد قرار دادن تبلیغات در صندوق ورودی، بهطور مبهم گفت که این موضوع «خوب بهنظر نمیرسد» و صفحه پشتیبانی گوگل را برای او ارسال کرد که در آن نحوه عملکرد تبلیغات توضیح داده شده است.
علاوه بر این، در هفتههای گذشته، برخی از کاربران در برنامه موبایل جیمیل نیز متوجه تبلیغاتی شدهاند که بهشکل تصاویری با اندازه کامل در بالای صندوق پستی آنها نمایش داده میشود.
وبسایت گوگل هنوز هیچ اشارهای به استفاده از تبلیغات در وسط صندوقهای ورودی کاربران نکرده است و یکی از صفحههای پشتیبانی آن میگوید که Gmail «در بالای برگههای افراد تبلیغات قابل گسترش» را ارائه میکند. در صفحه دیگری درباره کمپینهای Discovery Google، نمونهای از تبلیغات جیمیل نشان داده شده که در بالای صندوق ورودی هر کاربر ظاهر میشود.
درباره جیمیل، اخیرا گفته شده بود که گوگل با هدف افزایش امنیت و اعتماد کاربران، تیک آبی را به سرویس ایمیل خود اضافه کرده است.
پاسخ ها