baran bahari

baran bahari

عنوان: دنیای تجارت در جیب شما: صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

امروزه با گسترش روزافزون اینترنت و نفوذ آن در زندگی روزمره، تمایل به خرید آنلاین به طور چشمگیری افزایش یافته است. اگر میخواهید به دنیای وسیع از مشتریان دست پیدا کنید داشتن سایت فروشگاه اینترنتی فرصتی عالی برای کسب و کارهای نوپا و سنتی  تا مشتریان بیشتری جذب کنند و فروششان را چند برابر کنند. این مقاله، شما را با گام‌های صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی آشنا خواهیم کرد.

 

مرحله 1: انتخاب ایده و محصول مناسب

اولین قدم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی، انتخاب ایده و محصول مناسب است. برای این کار، باید به علایق و تخصص خود، نیازهای بازار و رقابت موجود توجه کنید. همچنین، باید محصولاتی را انتخاب کنید که امکان ارسال و انبارداری آنها آسان باشد. شایدر در حال حاضر بازار کیک و شیرینی خوب باشد اما اگر این محصولات را برای فروش انتخاب کنید آیا امکان نگهداری و ارسال محصولات آسان است یا خیر؟ به همین دلیل محصولاتی انتخاب کنید که بتوانید راحتر نگهداری وارسال کنید به عنوان مثال آجیل را می توانید مدت زمان طولانی نگه دارید و بسته بندی و ارسال راحتی دارد.

مرحله 2: انتخاب پلتفرم فروشگاه

انتخاب پلتفرم مناسب برای فروشگاه اینترنتی، از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر روش های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد که از جمله می توان کدنویسی سایت از پایه، استفاده از فروشگاه سازها و استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس را نام برد. هر کدام از روش ها مزایا و معایب خود را دارند و  انتخاب پلتفرم مناسب به نیازها و بودجه شما بستگی دارد اما اگر می خواهید یک سایت فروشگاهی با هزینه کم، امکان توسعه بالا، امنیت تضمین شده و... را داشته باشید وردپرس گزینه مورد اعتمادی است که در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می دهیم.

مرحله 3: طراحی و رابط کاربری

طراحی و رابط کاربری فروشگاه اینترنتی، نقش مهمی در جذب و حفظ مشتریان دارد.همانطور که اگر یک فروشگاه دارید باید ظاهر تمیزی داشته باشد فروشگاه شما باید ظاهری جذاب و کاربرپسند داشته باشد تا مشتریان به راحتی بتوانند محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند و خرید خود را انجام دهند. اگر سایتتان را وردپرس طراحی کنید با استفاده از قالب های آماده کار طراحی ظاهر سایت بسیار آسان شده است.

در قالب های وردپرس دموهای آماده ای وجود دارد که کافیست دمو مورد نظر را انتخاب و نصب کنید و در صورت نیاز به ویرایش قالب را بدون کدنویسی و با افزونه هایذ صفحه ساز ویرایش کنید.

مرحله 4: سئو و بهینه سازی موتور جستجو

سئو و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به شما کمک می‌کند تا رتبه فروشگاه خود را در موتورهای جستجو مانند گوگل افزایش دهید و به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید. برای این کار، باید از کلمات کلیدی مناسب در محتوای وب سایت و صفحات محصول خود استفاده کنید و حتما از افزونه های سئو مانند افزونه رنک مث استفاده کنید.

مرحله 5: بازاریابی و تبلیغات

برای جذب مشتریان به فروشگاه اینترنتی خود، باید از روش‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید. این روش‌ها شامل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری و ... می‌شود.

مرحله 6: خدمات پس از فروش

ارائه خدمات پس از فروش مناسب، به حفظ مشتریان و افزایش رضایت آنها کمک می‌کند. خدمات پس از فروش شامل مواردی مانند گارانتی، تعویض و مرجوعی کالا، پشتیبانی فنی و ... می‌شود.

مراحل عملی طراحی سایت

همانطور که در ابتدا گفتیم یکی از بهترین پلتفرم ها برای طراحی سایت وردپرس است که در ادامه مراحل عملی برای داشتن یک سایت با وردپرس را آموزش می دهیم:

  1. انتخاب نام دامنه و هاست:

    • نام دامنه آدرس وب‌سایت شما در اینترنت است (مانند www.example.com).
    • هاست فضایی است که وب‌سایت شما در آن ذخیره می‌شود.

در حال حاضر شرکت های هاستینگ زیادی وجو دارند که می توانید هاست و دامین را خریداری کنید. قیمت دامنه آی آر حدودا 49 هزارتومان است و یک هاست یکساله به صورت میانگین 2 میلیون در سال اشت

  1. انتخاب قالب:

وردپرس دارای هزاران قالب رایگان و پریمیوم است که می‌توانید از آنها برای طراحی وب‌سایت خود استفاده کنید. قالب ظاهر و چیدمان وب‌سایت شما را تعیین می‌کند. در قالب های وردپرس شما یک سایت کامل دارید کافیست قال را ویرایش کنید و مواردی مانند نام شرکت، لوگو و سایر اطلاعات را وارد کنید.

نصب افزونه‌ها:

افزونه‌ها امکانات جدیدی را به وب‌سایت شما اضافه می‌کنند. در مخزن وردپرس 55 هزار افزونه وردپرس وجود دارد و این عدد باورکردنی نیست. همچنین افزونه های پولی زیادی وجود دارد که می توانید نصب کنید و امکانات متنوعی را به سایت اضافه کنید لبته نیاز به نصب 55 هزار افزونه ندارید و پیشنهاد می کنیم که با نصب افزونه های غیر ضروری سایتتان را شلوغ و سنگین نکنید. بهترین و ضروری ترین افزونه های وردپرس می توان موارد زیر را نام برد:

افزونه عضویت با شماره موبایل

اگر میخواهید کاربرانتان به سرعت عضو سایت شوند و در زمان کوتاهی وارد سایت شوند از یک افزونه ورود و عضویت با شماره موبایل مانند افزونه digits استفاده کنید. به این ترتیب کاربران برای عضویت و ورود در سایت کافیست شماره موبایل خود را وارد کنند و سپس رمز عبور یکبار مصرفی که بر روی گوشی ارسال می شود را وارد کنند.

افزونه امنیت

نصب  افزونه های امنیتی از مهمترین اقدامات برای هر سایت وردپرسی است. حتما افزونه های امنیتی مانند آیتم سکوریتی و یا وردفنس را در سایتتان نصب کنید تا مانع از حملات هکرها به سایتتان شوید.

افزونه های فروشگاهی

از افزونه های فروشگاهی مانند افزونه های سرچ پیشرفته، افزونه فیلتر محصولات، افزونه فاکتور حرفه ای ووکامرس  استفاده کنید و با اضافه کردن امکانات بیشتر تجربه کاربری بهتر و دسترسی سریع تر به محصولات را فراهم کنید.

افزنه های سئو

قرار گفتن در نتایج اول از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه بیش از 56 درصد از کلیک ها بر روی نتایج 1 تا 3 است  و کمتر از 6 درصد مردم برای سرچ راغ صفحه دوم نتایج جستجو می روند به همین دلیل حتما برای سئو سایت و قرار گرفتن در نتایج اول وقت  و بودجه بگذارید. برای سئو سایت افزونه های مختلفی از جمله افزونه رنک مث وجود دارد که اقدامات مختلف ی

 

  1. ایجاد محتوا:

پس از انتخاب قالب و افزونه‌ها، می‌توانید شروع به ایجاد محتوای وب‌سایت خود کنید. محتوای وب‌سایت شما شامل صفحات، نوشته‌ها، تصاویر و ... می‌شود.

  1. سفارشی‌سازی:

می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف وردپرس، وب‌سایت خود را مطابق با سلیقه خود سفارشی‌سازی کنید. برای مثال، می‌توانید با تنظیمات قالب یا با افزونه های صفحه ساز رنگ‌ها، فونت‌ها و چیدمان وب‌سایت خود را تغییر دهید.

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی، فرآیندی پیچیده اما باارزش است که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و تلاش دارد. با دنبال کردن گام‌های ذکر شده در این مقاله، می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را با موفقیت راه اندازی کنید و به دنیای تجارت آنلاین قدم بگذارید.

 

baran bahari
baran bahari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋