banooasal

banooasal

بامین تهویه ، تخصصی ترین وب سایت تاسیساتی کشور ،تامین کننده تجهیزات سیستمهای حرارتی، برودتی، تهویه مطبوع ، آبرسانی، استخر و سونا و جکوزی و... در سطح کشور و خارج کشور
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

انواع پمپ‌ سیرکولاتور چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

پمپ‌ سیرکولاتور در اشکال، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند، اما کاربرد تمامی آنها یکسان هستند. پمپ‌ سیرکولاتور از نوع پمپ های گریز از مرکز درون خطی هستند که به این معنی است که ورودی و خروجی آنها در یک راستا قرار دارند و روش حرکت آب از طریق نیروهای گریز از مرکز می باشد.

در ادامه به اینکه انواع پمپ‌ سیرکولاتور چیست و چه مزایا و معایبی دارد پرداخته ایم.

اجزای پمپ‌ سیرکولاتور در اصل دو قسمت اصلی پمپ و موتور می باشد.

موتور از نوع القایی است که به ما اجازه می دهد انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کنیم. این انرژی مکانیکی برای به حرکت درآوردن پمپ و حرکت آب استفاده می شود.

وقتی به محفظه پمپ‌ سیرکولاتور نگاه می کنیم، یک ورودی و همچنین یک خروجی داریم. پمپ‌ سیرکولاتور آب را از طریق ورودی به داخل می کشد و آن را از طریق خروجی به بیرون می راند. به طور معمول، یک فلش روی بدنه وجود دارد تا جهت جریان را مشخص کند تا بدانید ورودی و خروجی کدام است.

 

انواع پمپ‌ سیرکولاتور

ساده ترین نوع پمپ‌ سیرکولاتور سرعت ثابت است. این دستگاه به طور مداوم روشن است و آب را به طور مداوم در آبگرمکن و لوله ها به گردش در می آورد. هنگامی که شیر آب گرم روشن است، آب گرم از شیر خارج می شود. به دلیل ناکارآمدی و فرسودگی آن، نصب پمپ ساده را به صاحبان خانه توصیه نمی کنیم.
دو نوع پمپ سیرکولاتور معمولاً در سیستم های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) استفاده می شود: پمپ های سیرکولاتور سنتی و پمپ های سیرکولاتور با سرعت متغیر.

پمپ های سیرکولاتور سرعت ثابت که با سرعت ثابتی کار می کنند که معمولاً بر اساس نیازهای خاص سیستم گرمایش یا سرمایش تنظیم می شود. این پمپ ها از یک روش روشن/خاموش ساده برای گردش آب در سیستم استفاده می کنند و عموماً برای کاربردهای جریان ثابت کارآمد هستند. آنها با استفاده از یک پروانه برای فشار دادن آب از طریق سیستم کار می کنند و از توزیع یکنواخت آب گرم یا سرد در مناطق مختلف اطمینان حاصل می کنند.

از طرفی پمپ سیرکولاتور دور متغیر این قابلیت را دارند که بر اساس تقاضای سیستم سرعت خود را تنظیم کنند. این پمپ ها مجهز به مکانیزم های کنترلی پیشرفته هستند که می توانند سرعت پمپ را برای مطابقت با نیازهای مختلف گرمایش و سرمایش سیستم تعدیل کنند. پمپ‌های سیرکولاتور با دور متغیر با کارکرد در سرعت‌های پایین‌تر زمانی که تقاضا کم است و افزایش سرعت در هنگام افزایش تقاضا، می‌توانند کارایی انرژی را بهبود بخشند و کنترل دما را دقیق‌تر ارائه دهند.

هر دو نوع پمپ سیرکولاتور دارای موتوری هستند که پروانه را به حرکت در می آورد و فشار لازم را برای حرکت آب از طریق سیستم لوله کشی ایجاد می کند. آنها همچنین مجهز به ورودی و خروجی هستند که به شبکه لوله کشی متصل می شوند و امکان گردش مداوم محیط گرمایش یا سرمایش را فراهم می کنند.

مزایای پمپ‌ سیرکولاتور

  1. تامین فوری آبگرم
  2. کاهش حداکثری هدر رفت آب
  3. جلوگیری از رکود آب
  4. هزینه های عملیاتی کم

معایب پمپ‌ سیرکولاتور

دسترسی فوری به آب گرم از طریق پمپ‌ سیرکولاتور می تواند یک نعمت باشد، اما راحتی آن می تواند معایبی داشته باشد. یکی این است که اگر خط برگشت اختصاصی در خانه وجود نداشته باشد، احتمالاً هنگام اولین بار باز کردن شیر آب سرد به جای سرد، ولرم خواهد بود. برای پمپ هایی که نیاز به برق دارند، ممکن است صاحب خانه نیاز به نصب یک پریز جدید داشته باشد و این می تواند هزینه های اولیه را افزایش دهد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد پمپ‌ های سیرکولاتور می‌توانند طول عمر لوله‌ها را کوتاه کنند، زیرا آنها با گرما و فشار بیشتری نسبت به حالت عادی مواجه می‌شوند.

banooasal
banooasal بامین تهویه ، تخصصی ترین وب سایت تاسیساتی کشور ،تامین کننده تجهیزات سیستمهای حرارتی، برودتی، تهویه مطبوع ، آبرسانی، استخر و سونا و جکوزی و... در سطح کشور و خارج کشور

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋