به عنوان مثال، وقتی گیربکس تعمیرگیربکس اتوماتیک در اصفهان در حالت دنده عقب است، چرخ دنده حلقهای بیرونی به عقب میچرخد و توسط چرخ دنده خورشیدی کوچک به حرکت در میآید. یا در حالت پارک، گیربکس به همین روش کار میکند...گیربکسهای اتوماتیک از چهار بخش اصلی تشکیل شدهاند: مکانیکی، الکتریکی، کامپیوتری و هیدرولیکی.در مقاله بعدی، اجزای کلیدی گیربکسهای اتوماتیک و نحوه عملکرد آنها را بررسی خواهیم کرد.نقش سیستمهای هیدرولیک در گیربکسهای اتوماتیکرایجترین نوع گیربکس اتوماتیک از نیروی هیدرولیک برای تعویض دندهها استفاده میکند. این دستگاه یک مبدل گشتاور یا کوپلینگ هیدرولیکی را با چرخ دندهها ترکیب میکند تا محدوده دنده مورد نیاز خودرو را فراهم کند. مبدل گشتاور هیدرولیکی موتور را به گیربکس متصل میکند و از مایع تحت فشار برای انتقال نیرو به چرخ دندهها استفاده میکند تعمیرگیربکس اتوماتیک در اصفهان .روغن در گیربکس توسط یک پمپ روغن تحت فشار قرار میگیرد که سرعت را بر اساس سرعت خودرو، دور لاستیک و سایر عوامل تغییر میدهد. پمپ دندهای بین چرخدندههای سیارهای و مبدل گشتاور قرار دارد و روغن یا روانکننده را از مخزن کشیده و آن را تحت فشار قرار میدهد. ورودی پمپ نیز مستقیماً به محفظه مبدل گشتاور متصل شده و به صفحه انعطافپذیر موتور تغذیه میشود.سیستم هیدرولیک در گیربکس اتوماتیک چندین عملکرد مهم را انجام میدهد، از جمله:تهیه روغن تحت فشار برای همه قطعات.تنظیم فشار روغن مورد نیاز برای درگیری چرخدندهها با استفاده از شیرهای کنترل تعمیرگیربکس اتوماتیک در اصفهان.روغنکاری اجزای گیربکس.خنک کردن گیربکس.نقش پمپ در گیربکس اتوماتیکاز آنجایی که پمپ در جلوی گیربکس قرار دارد، هنگامی که موتور روشن میشود، پمپ نیز شروع به تأمین فشار روغن میکند.نقش واحد کنترل الکترونیکی (ECU) و حسگرها در گیربکس اتوماتیکواحد کنترل الکترونیکی (ECU) و حسگرها در گیربکس اتوماتیک تمام اطلاعات لازم از جمله سرعت خودرو، دور موتور، پدال گاز و غیره را رصد میکنند و در صورت لزوم (مانند تعویض دنده و غیره) با استفاده از تمام حسگرهای مربوطه، به سرعت واکنش نشان میدهند.
پاسخ ها