نی نی های بامزه

نی نی های بامزه

برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران
توسط ۱ نفر دنبال می شود

آموزش احترام و مسئولیت به کودک

آموزش احترام و مسئولیت پذیری به کودک

آموزش مسئولیت پذیری به کودکان

آموزش مسئولیت پذیری به کودکان یکی از مهم‌ترین اهداف زندگی شما به عنوان والدین برای کمک به آماده سازی آنها برای تبدیل شدن به بزرگسالان موفق است. اما، همانطور که به خوبی می‌دانید، پدر و مادر بودن میتواند گیج کننده باشد. در این مواقع، تمرکز بر روی چیزهایی که بیشترین اهمیت را دارد ممکن است چالش برانگیز باشد. کودک شما می‌تواند قبل از بزرگسالی بیاموزد که فردی با صداقت و قابل اعتماد باشد.

 فرزند پروری

شاید فرزند پروری سخت ترین شغلی باشد که تا به حال داشته‌اید، اما پاداش‌های آن باور نکردنی است، به ویژه وقتی بتوانید ببینید که فرزندانی مسئولیت پذیر و دلسوز تربیت کرده اید. حالا بهترین زمان برای شروع سفر فرزند پروری است.

راهکارهای زیر به شما کمک می‌کند تا فرزندان خود را به عنوانی بزرگسالانی مسئولیت پذیر تربیت کنید:

نمونه‌هایی از کارهای پیشنهادی برای سنین مختلف از این قرار است:

کودکان نوپا (دو تا سه سالگی)

مرتب کردن رختخواب (با کمک شما)

جمع کردن اسباب‌بازی‌ها

لکه‌گیری و دستمال کردن سطوح (با کمک شما)

گردگیری

سنین پیش از دبستان (چهار و پنج سالگی)

آوردن وسایلشان از داخل اتومبیل

آب و غذا دادن به حیوانات خانگی (با کمک شما)

جمع کردن سفره غذا (با نظارت شما)

جفت کردن جوراب‌های تمیز

از کودکستان و پیش‌دبستانی تا کلاس سوم

جارو کشیدن با جاروبرقی

تا زدن لباس‌های شسته‌شده

خالی کردن ماشین ظرفشویی

جمع کردن زباله‌ها از سطل‌های گوشه‌ و کنار خانه

از هشت تا دوازده سالگی

شستن ظرف‌ها یا چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی

تمیز کردن حمام/دستشویی (با نظارت شما)

کار با ماشین لباسشویی

رسیدگی به حیاط و گل‌ و گیاه‌های باغچه

دوران نوجوانی

کمک در خرید اقلام روزمره

شستن ماشین

دم در یا سر کوچه گذاشتن زباله‌ها

آماده کردن غذاهای ساده

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی‌هایی که کودکان باید آن را دارا باشند  احترام و احترام گذاشتن است.

موارد زیر برخی از راه‌هایی است که می‌توانیم برای آموزش و تشویق احترام به کودک آموزش دهیم:

  • برای کودک خود الگو باشید:

کودکان اغلب مراقبان خود را تماشا می کنند که به دنبال سرنخ هایی برای تعیین انتظارات هستند. اگر ببینند که والدین و معلمان با یکدیگر محترمانه رفتار می کنند، همین کار را خواهند کرد.

  •  درمورد احترام صحبت کنید:

 همانطور که کودکان رشد می کنند، در مورد نحوه رفتار ما با دیگران، روی کلماتی که استفاده می‌کنیم (بله، خانم، بله، آقا، لطفاً و متشکرم) و نگرش‌هایی که نشان می‌دهیم تمرکز می‌کنند.  انتظار احترام به دیگران را که هم در نگرش و هم در رفتار نشان داده می شود، توضیح دهید.

  •  در نوبت ماندن:

نوبت کاری مهارتی است که در تمام جنبه های زندگی لازم است. کمک به کودکان برای اینکه صبورانه منتظر نوبت صحبت باشند، گوش دادن محترمانه را تشویق می کند.  تشویق کودکان به منتظر ماندن نوبت در صف یا نوبت آنها برای خرید یک اسباب بازی، باعث ایجاد نگرش صبر و احترام می شود.

  • پاسخ های مودبانه را آموزش دهید:

نوزادان و کودکان نوپا می توانند یاد بگیرند که چگونه از زبان اشاره برای برقراری ارتباط کلماتی مانند "لطفا" و "متشکرم" استفاده کنند. همانطور که کودکان شروع به آواز خواندن می کنند، افزودن عباراتی به واژگان آنها مانند "ببخشید"، "نه، متشکرم" و "بله، خانم/آقا" همچنان باعث تشویق نگرش احترام می شود.

  • رفتار محترمانه را تحسین کنید:

 وقتی کودکان رفتارهای خوب و محترمی را نسبت به دیگران نشان می‌دهند، به‌خاطر انتخاب‌های مثبتی که انجام می‌دهند، آن‌ها را تشویق کنید.

آموزش مسئولیت پذیری به کودکان

فواید آموزش مسئولیت پذیری به کودکان

آموزش مسئولیت پذیری به کودکان هم برای الانِ آن‌ها خوب است و هم برای آینده‌شان.

بعضی از فواید آموزش مسئولیت پذیری به بچه ها این‌ها هستند:

  • افزایش عزت‌نفس: کودکانی که مرتباً در کارهای خانه مشارکت می‌کنند، عزت‌نفس بیشتری دارند. زمانی که کودک خودش را وقف خانواده می‌کند و مثلا ظرف‌ها را می‌شوید، احساس خوبی پیدا می‌کند. هرچه نباشد، تمیز بودن آشپزخانه مسلماً برای همه مهم است.
  • بهبود مهارت کار گروهی: اغلب اوقات بچه‌هایی که گوشه‌ای از وظایف خانواده بر دوش آن‌ها است، احساس تعلق‌خاطر بیشتری نسبت به آن دارند و درک بهتری از هویت خود پیدا می‌کنند. زمانی که تمام اعضای خانواده در کنار هم برای کاری مثل مرتب کردن حیاط تلاش می‌کنند، پیوند میانشان قوی‌تر می‌شود.
  • یادگیری مهارت‌های زندگی: انجام کارهای خانه به بچه‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند. طبیعتاً کارهایی مثل جمع کردن رخت‌چرک‌ها را در مهدکودک و مدرسه یادشان نمی‌دهند؛ آن‌ها را باید در خانه فرا گرفت.
  • وجدان کاری قوی: اینکه بچه‌ها این ویژگی را از سنین پایین یاد بگیرند، بی‌اندازه ارزش دارد. این‌طوری در آینده، معلم‌ها و رؤسای آن‌ها بیشتر از تلاش‌هایشان تقدیر خواهند کرد. این خصوصیت ممکن است باعث شود که فرزندتان از همان دوران نوجوانی دنبال کار پاره‌وقت بگردد.
  • مراقبت بهتر از اموال خود: کودکانی که مسئولیتی به آن‌ها سپرده می‌شود اغلب یاد می‌گیرند که باید از اموال و وسایل‌شان به‌خوبی مراقبت کنند. آن‌های همچنین بیشتر حواس‌شان به بی‌نظمی و ریخت‌وپاش‌هایشان خواهد بود، اگر بخشی از تمیزکاری خانه روی دوش آن‌ها باشد.
  • توانایی دنبال کردن دستورالعمل‌ها: سپردن کارهای خانه راه بسیار خوبی است تا به بچه‌ها آموزش دهیم که چطور باید دستورالعمل‌ها را دنبال کنند. از کارهای ساده شروع کنید و بعد به سراغ کارهای پیچیده‌تر بروید که باید در چند مرحله انجام شوند.
نی نی های بامزه
نی نی های بامزه برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋