نی نی های بامزه

نی نی های بامزه

برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران
توسط ۱ نفر دنبال می شود

بهترین سن برای بستنی دادن به کودکان

بهترین سن برای بستنی دادن به کودکان

بستنی دادن به کودکان

 قصد داریم شما عزیزان رو با سنی که برای بستنی دادن به کودکان مناسبه، آشنا کنیم. بر اساس تجربه پزشکان و متخصصان اطفال، سه سالگی بهترین سن برای بستنی دادن به کودکان محسوب می‌شه. از مهم‌ترین ترکیبات بستنی می‌توان به شیر و خامه اشاره کرد. بسیاری از کودکان تا پایان سه سالگی ممکنه که به این نوع لبنیات حساسیت داشته باشن؛ به همین خاطر بستنی برای اون‌ها نه تنها فایده‌ای نداره بلکه دارای ضرر‌هاییه. در ادامه به بررسی کامل بهترین سن برای بستنی دادن به کودکان می‌پردازیم.

بستنی

بهترین سن برای بستنی دادن به کودکان

همونطور که در بخش قبل گفتیم بسیاری از پزشکان و متخصصان اطفال، سه سالگی رو سن مناسب برای بستنی دادن به کودکان می‌دانن. با گرم شدن هوا، مادران به منظور رفع عطش و کم کردن حرارت بدن کودکشون، بستنی رو جزو لیست غذایی اون‌ها قرار می‌دن. شاید برای بسیاری از مادران سوال پیش بیاد که بهترین سن برای بستنی دادن به کودکان کیه، آیا بستنی برای کودکان ضرر داره یا نه. اگر شما عزیزان هم جزو این دسته از مادران هستین تا انتهای این مقاله همراه ما باشین.

 برخی پزشکان و متخصصان اطفال بستنی دادن به کودکان زیر سه سال رو به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنن. دندان‌های کودکانی که زیر سه سال سن دارن، بسیار آسیب پذیر هستن؛ به همین خاطر هر نوع مواد غذایی و خوراکی رو نمی‌توان در لیست غذایی اون‌ها قرار داد. بستنی سرشار از پروتئین و چربیه؛ بنابراین زمانی که کودکان بیش از اندازه به مصرف این نوع محصول بپردازن، ممکنه که با اضافه وزن و چاقی روبرو بشن. کودکان بعد از یک سالگی می‌تونن برخی محصولات لبنی مثل ماست، کره و کره رو مصرف کنن. البته مصرف بیش از اندازه این محصولات هم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شه.

بررسی ترکیبات بستنی

بعد از صحبت در مورد اینکه چه سنی برای بستنی دادن به کودکان مناسبه، به بررسی ترکیبات این محصول لبنی می‌پردازیم. بستنی‌ها به دو دسته شیری و یخی تقسیم بندی می‌شن و قطعا هر یک از اون‌ها دارای ترکیبات متفاوتی هستن. از ترکیبات یک بستنی سالم می‌توان به خامه، شیر، شکر، یخ، مواد طعم‌دهنده، رنگ‌های خوراکی و چربی‌های گیاهی اشاره کرد. در صورتی که بستنی در شرایط بهداشتی تولید بشه، در ترکیبات اون می‌توان انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل ویتامین C، سدیم، فسفر، پتاسیم و کلسیم رو مشاهده کرد. بستنی بسیار خنکه و از مهم‌ترین مزایای مصرف اون می‌توان کاهش دمای بدن در روز‌های گرم سال رو نام برد.

 بستنی دادن به کودکان

نکات مهمی که در زمان بستنی دادن به کودکان باید رعایت کرد

تا اینجای مقاله شما عزیزان رو با بهترین سن برای بستنی دادن به کودکان آشنا کردیم. زمانی که قصد دارین به کودک خود بستنی بدین باید نکاتی رو رعایت کنین که در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

.     کودک شما عزیزان به هیچ عنوان نباید بستنی رو گاز بزنه؛ چون انجام این کار باعث از بین رفتن و ترک خوردن دندان‌های اون‌هامی‌شه.

.     اگر قصد دارین به کودک خود بستنی بدین، توجه کنین که قبلش مایعات گرم مثل شیر داغ یا چای مصرف نکرده باشه.

.     همونطور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم باید به اندازه به کودک خود بستنی بدین. مصرف بیش از اندازه این محصول لبنی باعث بی‌اشتهایی، چاقی و اضافه وزن کودک شما عزیزان می‌شه. بنابراین بهتره که بستنی رو به عنوان دسر یا به عنوان میان وعده برای کودک خود در نظر بگیرین. 

در چه زمان‌هایی بستنی دادن به کودکان توصیه نمی‌شه؟

در این بخش قصد داریم شما عزیزان رو با زمان‌هایی که برای بستنی دادن به کودکان مناسب نیست، آشنا کنیم. بستنی برای کودکانی که مبتلا به سرماخوردگی هستن، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شه؛ زیرا سردی این محصول لبنی، باعث ایجاد حساسیت و گلو درد بیشتر در کودکانی که دچار سرماخوردگی شدن، خواهد شد.  بستنی دادن به کودکانی که تب دارن و سرفه می‌کنن، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شه. برخی از کودکان نسبت به رنگ‌های خوراکی که در تولید بستنی از اون‌ها استفاده می‌شه، حساسیت نشون می‌دن. به همین خاطر قبل از بستنی دادن به این کودکان بهتره که ترکیبات بستنی رو که بر روی بسته بندی اون چاپ شده، مطالعه کنین. کودکانی که استعداد چاقی دارن، بهتره که به مصرف بستنی‌های یخی بپردازن. زیرا این نوع بستنی‌ها نسبت به بستنی‌های شیری کالری کمتری دارن.

نی نی های بامزه
نی نی های بامزه برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋