نی نی های بامزه

نی نی های بامزه

برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران
توسط ۱ نفر دنبال می شود

مهمترین ماه های بارداری کدامند؟

مهم‌ترین ماه‌های بارداری کدام‌اند ؟

مهم‌ترین ماه‌های بارداری 

 یک بارداری نرمال حدود 40 هفته  یا به عبارت دیگه حدود 9 ماه طول می‌کشه. هر یک از ماه‌های بارداری از یک نظر مهم هستن. پزشکان و متخصصان زنان و زایمان 9 ماه بارداری رو به سه مرحله تقسیم کردن. مرحله اول شامل سه ماه اول بارداریه. مرحله دوم مربوط به سه ماه دوم و مرحله سوم مختص به سه ماه سوم بارداری می‌شه. جنین در سه مرحله‌ای که به شما عزیزان معرفی کردیم، تغییرات زیادی می‌کنه.

بارداری

علائم بارداری چیست؟

قبل از بررسی مهم‌ترین ماه‌های بارداری توضیح مختصری در خصوص علائم بارداری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. از اولین علائم بارداری، می‌توان به متوقف شدن پریودی اشاره کرد. متوقف شدن پریودی راه مطمئنی برای تشخیص بارداری به حساب نمیاد. یکی دیگه از راه‌های تشخیص بارداری، استفاده از بیبی چکه. خانوم‌هایی که به بارداری خود مشکوک هستن، در صورتی که یک هفته پریود اون‌ها عقب افتاده، از تست بیبی چک که نوعی تست بارداری خانگیه، استفاده کنن. اگر این نوع تست خانگی رو زودتراز هفت روز انجام بدید، احتمال اشتباه بودن جواب تست زیاد هست.

 برای اینکه به طور صد در صد از بارداری خود مطمئن شوید، می‌تونید آزمایش خون بتا دهید. علائم و عوارض بارداری در ماه‌های مختلف آن متفاوته. با رشد جنین، شما عزیزان علائم مخالفی رو مشاهده می‌کنید. عفونت ادراری، کم‌خونی و غیره از شایع‌ترین علائم در بارداری هستن. یکی از رایج‌ترین علائم ‌در سه ماه اول بارداری، تهوع صبحگاهیه.

سه ماهه اول

بررسی مهم‌ترین ماه‌های بارداری

در این بخش به بررسی مهم‌ترین ماه‌های بارداری می‌پردازیم. همونطور که گفتیم بارداری به سه مرحله تقسیم می‌شه که هر یک از این مراحل از یک نظر مهم هستن.

سه ماهه اول از مهم‌ترین ماه‌های بارداری

سه ماهه اول از مهم‌ترین ماه‌های بارداری محسوب می‌شن. خانوم‌های باردار با توجه به تغییرات جدیدی که پیدا می‌کنن متوجه حاملگی خود می‌شن. به تغییراتی که در سه ماه اول بارداری ظاهر می‌شن، تغییرات اولیه می‌گن. اولین علامت نشون دهنده حاملگی متوقف شدن پریودیه. خانوم‌های باردار دچار تغییرات هورمونی زیادی می‌شن که بر روی جسم و روان اون‌ها تاثیر بسیاری می‌زارن. حساس شدن سینه‌ها، خستگی بسیار، تهوع صبحگاهی، ویار و تغییر سلیقه در غذا، سردرد، یبوست، احساس سوزش در شکم از مهم‌ترین علائم بارداری در سه ماهه اول هستن که به علت تغییرات هورمونی ایجاد می‌شن.

مشخصات جنین در هفته چهارم از سه ماهه اول بارداری

سه ماهه اول بارداری جزو مهم‌ترین ماه‌های بارداری محسوب می‌شن، زیرا در این ماه‌ها سیستم عصبی جنین که جزو اصلی‌ترین بخش‌های بدنه شکل می‌گیره. سلول‌های قلب جنین در سه ماهه اول بارداری شروع به شکل گیری می‌کنن. طول جنین در هفته چهارم کمتر از یک سانتی‌متر هست. تمام تغییراتی که تا اینجا گفتیم در هفته چهارم از سه ماهه اول بارداری برای جنین اتفاق میوفتن.

هفته آخر دوماهگی :

 هفته آخر دو ماهگی جزو مهم‌ترین ماه‌های بارداری هست. زیرا در این ماه تغییرات جنین واضح‌تره. مثلا در هفته آخر دو ماهگی که هفته هشتم بارداری می‌شه تمام اندام‌های جنین شروع به رشد می‌کنن. تپش قلب جنین شروع می‌شه. در هفته هشتم بارداری انگشت‌های پا و دست جنین به صورت کامل رشد کردن. اندام‌های جنسی جنین در هفته هشتم بارداری شروع به رشد می‌کنن. زمانی که زنان باردار در هفته هشتم بارداری خود به سونوگرافی برن، بند ناف جنین رو به صورت واضح می‌تونن مشاهده کنن. طول جنین در اوایل ماه سوم، حدود 2.5 سانتی‌متر هست. همچنین وزن جنین در این ماه حدود 10 گرمه.

سه ماهه دوم بارداری از مهم‌ترین ماه‌های بارداری

همونطور که گفتیم سه ماهه اول بارداری جزو مهم‌ترین ماه‌های بارداری به حساب میان. خانوم‌هایی که در سه ماهه دوم بارداری قرار دارن نسبت به سه ماهه اول از علائم و عوارض کمتری برخوردار هستن. در این ماه‌ها برخی از علائم خانوم‌های باردار مثل خستگی، تهوع صبحگاهی و حساسیت بویایی کمتر می‌شن. برآمدگی جنین یکی از تغییرات ظاهری در خانوم‌های بارداره. همچنین خانوم‌های باردار در این ماه‌ها به راحتی می‌تونن حرکات جنین رو حس کنن. شما عزیزان ممکنه که تغییرات بسیاری رو در بدن خود در سه ماهه دوم بارداری ببینید.

کشیدگی پوست در قسمت‌های شکم و سینه‌ها از تغییرات ظاهری هستن که در سه ماهه دوم ظاهر می‌شن. خانوم‌های باردار ممکنه که در سه ماهه دوم بارداری خود شاهد تیره شدن نوک سینه‌های خود باشن. احساس خارش در کف دست و پا یکی دیگه از تغییراتیه که در سه ماهه دوم با اون مواجه می‌شید.

تمام‌ ماه‌های بارداری مهم هستن و از اهمیت ویژه‌ای برخوردارن. خانوم‌های باردار باید در 9 ماه بارداری اهمیت بسیاری به جنین خود بدهند تا مشکلی برای او پیش نیاید.

نی نی های بامزه
نی نی های بامزه برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋