babakramazanibr

babakramazanibr

توسط ۹ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

راهنمای جامع محاسبه سایز سوتین

سایز سینه ( سوتین ) من چه قدر است . این سوال اکثر دختران و خانم ها است و همیشه دغدغه این را دارند که هنگام خرید سوتین آیا اندازه من خواهد شد یا خیر ؟  تا با نحوه محاسبه سایز سینه و اطلاعات کلی در مورد آن آشنا شوید. در قدم اول باید با خود سوتین آشانا شوید و بدانید اصلا سوتین چیست؟

پیش نیازمحاسبه سایز سوتین

سایز دور سینه و زیر سینه دو سایز اساسی است که هر فرد برای محاسبه سایز سینه خود باید آن را بداند. در کل برای محاسبه سایز سوتین میتوان از اینچ یا سانتی متر هم استفاده کرد. اما چون استاندارد سایز سوتین به اینچ می باشد پس محاسبه ما هم به صورت اینچ خواهد بود. ( هر اینچ معادل =  ۲٫۵۴ سانتی متر )

محاسبه سایز سوتین

در مرحله اول باید اندازه زیر سینه را محاسبه کنیم. اول یک سوتین بپوشید که کاملا احساس راحتی کنید.بعد یک سانتی متر بیاورید روی قفسه سینه و زیر خط سوتین را اندازه بگیرید.

 این چند نکته را هنگام اندازه گیری رعایت کنید

متر را معمولی دور سینه نگه دارید نه زیاد شل و نه زیاد سفت ، مطمئن باشید متر صحیح قرار گرفته باشد و پیچیدگی خاصی نداشته باشد. اگر بتوانید جلوی آینه این کار را انجام دهید که خیلی عالی میشود.

در مرحله دوم محاسبه سایز سوتین باید کاپ سینه را اندازه بگیریم . در این مرحله هم باید همان سوتین مرحله قبلی روی تنتان باشد. سعی کنید اندازه گیری از نوک سینه هایتان انجام دهید تا سایز بزرگ ترین بخش سینه در بیاید.نکات اندازه گیری که اشاره کردیم در این مرحله نیز صدق میکند و باید قام به قام آن ها را انجام دهید و رعایت کنید

اگر خودتان نمیتوانید اندازه گیری را انجام دهید میتوانید پیش فرد متخصص یا خیاط بروید تا اندازه گیری را برای شما انجام دهد.

راهنمای جامع محاسبه سایز سوتین

محاسبه سایز سینه

بعد از این که اندازه ها به دست آمد میرسیم به نحوه محاسبه سایز سینه که به صورت استاندارد از A تا G  نام گذاری می شود. یک فرمول وجود دارد که به راحتی با دانستن اعداد میتوان به سایز سینه رسید

فرمول محاسبه سایز سینه به این شکل است : اندازه دور سینه – اندازه زیر سینه = اندازه کاپ سوتین

برای درک بهتر به این مثال توجه کنید . فرض کنید اندازه کاپ سینه خانمی 37 اینچ و و اندازه زیر سینه 34 اینچ می باشد پس این نتیجه حاصل میشود که اندازه کاپ سوتین برابر 3 اینچ ( معادل کاپ C ) است.

در جدولی که برای شما قرار دادیم میتوانید به راحتی سایز سوتین خود را به دست آورید . همانطور که در اول مطلب ذکر شد اندازه گیری سوتین به صورت اینچ انجام میشود اما برای راحتی شما کاربران عزیز ما معادل سانتی متری اینچ ها را هم قرار داده ایم . تا به راحتی بتوان فرایند محاسبه اندازه گیری را انجام داد.

جدول سایز بندی کاپ سوتین

سایز اروپایی کاپ سوتین (EU) سایز انگلیسی کاپ سوتین (EN) سایز کاپ سوتین به سانتی متر سایز کاپ سوتین به اینچ
AA AA کمتر از ۲.۵ کمتر از ۱ اینچ
A A ۲.۵ ا اینچ
B B ۵ ۲ اینچ
C C ۷.۵ ۳ اینچ
D D ۱۰ ۴ اینچ
E DD ۱۲.۵ ۵ اینچ
F E ۱۵ ۶ اینچ
G F ۱۸ ۷ اینچ
H FF ۲۰.۵ ۸ اینچ
I G ۲۳ ۹ اینچ
J GG ۲۵.۵ ۱۰ اینچ

 

نحوه به دست آوردن اندازه دور سوتین

لازم به ذکر است که این سایز ها نسبت به شرکت سازنده ای که دارند میتوانند مختلف باشند . مثلا سایز 20  دو شلوار کاملا یکسان ولی با دو برند مختلف میتواند اندازه متفاوتی با هم داشته باشند.

یک نکته کلیدی در بدست آوردن سایز دور سوتین گرد کردن عدد است مثلا اگر سایز سینه شما 35.3 است میتوانید آن را به 35 یا عدد 37.6 را به 38 گرد کنید.

در جدول زیر سایز بندی دور سوتین را مشاهده می کنید به سایز اروپایی معروف است ، در ایران هم بیشترین استفاده را دارد که این نوع سایزبندی معمولا بین 60 تا 110 است که پر استفاده ترین این سایز ها اعدادی بین 65 تا 85 هستند.

لازم به ذکر است در این دسته بندی سوتین های مناسب برای دختران جوان یا خانم های با سایز سینه کوچک نیز وجود دارد که معمولا سایز این نوع سوتین ها 60 هستند یا سوتین هایی که فقط دوره سینه را میگیرند .

جدول سایز بندی دور سوتین

سایز اروپایی (EU) سایز انگلیسی (EN) سایز دور سوتین به سانتی‌متر سایز دور سوتین به اینچ
۶۰ ۲۸ ۵۸-۶۲ ۲۸
۶۵ ۳۰ ۶۳-۶۷ ۳۰
۷۰ ۳۲ ۶۸-۷۲ ۳۲
۷۵ ۳۴ ۷۳-۷۷ ۳۴
۸۰ ۳۶ ۷۸-۸۲ ۳۶
۸۵ ۳۸ ۸۳-۸۷ ۳۸
۹۰ ۴۰ ۸۸-۹۲ ۴۰
۹۵ ۴۲ ۹۳-۹۷ ۴۲
۱۰۰ ۴۴ ۹۸-۱۰۲ ۴۴
۱۰۵ ۴۶ ۱۰۳-۱۰۷ ۴۶
۱۱۰ ۴۸ ۱۰۸-۱۱۲ ۴۸

 

سایز خواهر چیست ؟

شما هر سایز در هر نوعی از سوتین را انتخاب کنید مطمئن باشید یک سایز خواهر دارد . سایز خواهر گرچه اندازه هایش با سوتین شما متفاوت است اما کاملا یکی است و فیکس روی سینه می نشیند. یعنی سایز سوتین ها با هم متفاوت هم باشد ولی سایز کلی سوتین یکی است. به زبان ساده میتوان گفت یک سایز بزرگ تر یا کوچکتر سوتین سایز خواهر به شمار می آید.

منبع: https://mag.bafilo.com/comprehensive-guide-to-calculating-bra-size/

babakramazanibr
babakramazanibr

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋