azin-t

azin-t

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

انواع اگزاست فن | قیمت اگزاست فن

 

باید بدانیدکه یکی از تجهیزات اصلی در امر تهویه مطبوع و بهبود کیفیت هوای موجود در محل کار یا محل زندگی انواع اگزاست فن ها می باشندکه از طریق تخلیه یا سیرکوله هوا موجب می شوند هوای آلوده کاهش پیدا کند و هوای تازه جایگزین شود.

البته با توجه به نوع کاربری و شرایط نصب می توان از انواع مختلف فن وهواکش برای این منظور استفاده نمود که هر کدام از انواع اگزاست فن می تواند حجم به خصوص از هوا را مکش وتخلیه نمایید. شما باید به این مسله آگاه باشید که برای انتخاب ظرفیت مناسب فن باید چند آیتم اصلی را مد نظر قرار دهید اولین مورد حجم فضا تهویه شونده و مورد دوم تعداد دفعات تخلیه هوا با توجه به نوع کاربری می باشد. بطور مثال فضا های صنعتی که تجهیزات زیادی در آن در حال کار و تولید گرما و آلودگی هستند به نسبت یک فضای اداری و عموی باید بیشتر تخلیه شود تا به تواند به حد مطلوب هوا برسد. در ادامه شما را با انواع اگزاست فن سانتریفیوژ و اگزاست فن آکسیال آشنا خواهیم نمود جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت آذین تهویه مراجعه نمایید.

                                                        آذین تهویه -اگزاست فن اکسیال و اگزاست فن سانتریفوژ-09194201355

دسته بندی انواع اگزاست فن به شرح ذیل می باشد:

اول )  انواع فن اکسیال  :

1-فن اکسیال پره ملخی: این نمونه از  اگزاست فن ها میزان هوای زیاد را می تواند جابجا نماید و با فشار نسبتا پایین این کار را می کند برای مکانهای که هوای تمیز و مسیرهای مستقیم بدون کانال و با افت فشار کم مناسب بهره برداری می باشد.

2-تیوب فن محوری: این نوع اگزوز فن فشار بیشتری نسبت به هواکش فن ملخی تولید می کند و کارایی بیشتری نسبت به فن ملخی دارد، جریان خروجی اگزاست فن یکنواخت نیست و در آنجا شاهد چرخش زیادی هستیم برای مکانهای که فشار بیشتری نیاز است از این نوع فن می توان بهره برد.

3-سوپاپ محوری فن: اگزوز فن فن محوری در واقع یک لوله اگزوز فن محوری است که جریان گاز را از طریق پره های خروجی تقویت می کند و انرژی جنبشی جریان را به فشار ثابت تبدیل می کند. همچنین در این اگزوز فن، شکل جریان هوا یکنواخت است.

 

 

دوم) انواع فن سانتریفیوژ یا گریز از مرکز :

1-پروانه فوروارد(خم به جلو) : در این نوع اگزاست فن سانتریفیوژ، پره‌ها رو به جلو و در جهت چرخش پروانه هستند، تعداد پره‌های آن در مقایسه با پره های اگزاست فن سانتریفیوژخم به عقب و شعاعی بیشتر است. به این نوع پروانه در اصلاح پروانه کولری نیز گفته می شود استفاده در جهت هوادهی و تزریق هوای تازه بیشترین کاربرد این نوع پروانه های می باشد نهاین گردش این پروانه ها 1400 دو رمی باشد و علت ان وجود تعداد تیغه های زیاد می باشد.

2-فن بکوارد(خم به عقب) : در این شکل از پروانه  اگزاست فن ، همانطور که از نامش پیداست پره ها روبه عقب ودر جهت مخالف چرخش پروانه میباشد.تعداد پره های اگزاست فن سانتریفیوژ بکواردکمتر ازنوع فوروارد میباشد و برای مکش هوا از این نوع پروانه استفاده می شود مقاومت بالاتری دارد به راحتی سرعت 1200 تا 2400 دور را تحمل می کند و فشار مکش خوبی ایجاد می نماید

3-فن یا پروانه شعاعی : این نوع فن سانتریفیوژ نسبت به دیگر انواع اگزاست فن‌های سانتریفیوژ ذکر شده در بالا، فشار بیشتری ایجاد می‌کنند و بیشتر برای انتقال مواد و ذرات استفاده می‌شوند پروان های تخت موجب می شود که مواد و ذرات بر روی آن نچسبد ونظافت ونگهداری آن راحتر می باشد.

4- پروانه چامپیونی یا فشار قوی : این مدل نیز یکی دیگر از انواع فن سانتریفیوژ می باشد که در حالاتی که هوای ناپاک همراه با گرد وغبار یا ذرات مواد پودری و گرانولی باشد کاربرد دارد. به این نوع فن ها در اصلاح فن انتقال مواد یا فن فشاری قوی نیز گفته می شود.

 

 

بررسی قیمت اگزاست فن و عوامل موثر در تعین قیمت فن:

بعد از شناخت انواع پروانه اگزاست فن مکنده و دمنده اصلی ترین مورد قیمت این دستگاه می باشد که در زمان خرید فن و انتخاب ان می تواند مورد توجه قرار بگیرد. شما می توانید با توجه به توضیحات بالا و نوع کاربری که دارید یکی از انواع اگزاست فن های سانتریفیوژ یا اکسیال را انتخاب نماید تا جوابگوی سیستم کاری شما باشد . بعد از انتخاب فن می توان برای رسیدن به بهترین قیمت و منصفانه ترین قیمت اگزاست فن چند آیتم اصلی را مد نظر قرار داد .

  1. نوع جنس بدنه و متریال بکار رفته در ساخت : انواع فنهای نام برده شده در بالا می توانند از جنس آلومینیم ، فولاد ، استیل یا حتی پلاستیک فشرده باشند که هر کدام از انها در تعیین قیمت نقش اصلی دارند.
  2. ابعاد و اندازه و میزان هوادهی : قاعدتا ابعاد فن و میزان هوادهی فن نیز از موارد اصلی است که در تعین قیمت آن نقش اصلی را ایفا می کند.
  3. نوع و شکل ظاهری فن : بطور کلی اگزاست فن های سانتریفیوژ قیمت بالاتری از انواع فن های آکسیال دارند و بیشتر در کاربری های صنعتی کاربرد دارند.
  4. توان وظرفیت موتور : سیستم الکتریکی اگزاست فن ها نیز نقش مهمی در مشخص کردنقیمت آن دارد همچنین برند الکتروموتور( ایرانی یا اروپای بودن) نیز می تواند تا 10 درصد قیمت فن را جابجا نماید. البته ما بطور معمول از موتور های موتوژن و الکتروژن که بسیار با کیفیت هم هستند در ساخت انواع اگزاست فن استفاده می نماییم.
  5. متعلقات و لوازم جانبی : بطور مثال وجود شاسی دوبل و لرزه گیر و حفاظ باران گیر در یک اگزاست فن سانتریفیوژ جز لوازم جانبی می باشد یا توری محافظ  در فن های اکسیال نیز جزو متعلقات اضافی می باشد که می تواند برروی هواکش نصب شود یا نصب نشود. به همین خاطر استفاده از این قطعات و لوازم جانبی در ساخت فن می تواند تا حدودی در قیمت اگزاست فن موثر باشد.

در پایان و در نظر گرفتن موارد بالا و چند مورد دیگر به شما پیشنهاد می کنیم برای اطمینان از قیمت و کیفیت کالای ف که میخواهید خریداری نمایید با کارشناسان همان حوزه مشورت نمایید و حتی در صورت بالا بودن مبلغ خرید می توانید از محل کارخانه یا نمونه کارهای قبلی آن مجموعه دیدن نمایید تا با اطمینان بیشتر خرید اگزاست فن را انجام دهید.

شرکت آذین تهویه آماده همکاری با تمام کارفرمایان و پیمانکاران  عزیز می باشد و آمادگی خود را برای طراحی و ساخت انواع اگزاست فن آکسیال صنعتی و اگزاست فن سانتریفیوژ اعلام می دارد.

azin-t
azin-t

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋