azimmedia.dm

azimmedia.dm

تعریف برند شخصی چیست؟

برند شخصی در مورد اخلاق، اهداف و مأموریت شما در دنیای حرفه‌ای است. برخی از نظر شخصیتی و هویتی خیلی معروف شده‌اند: مثل میشل اوباما؛ و برخی هم به دلیل حرفه و شغلی که دارند. مثلا کسی نیست که اطلاعاتی خیلی اندک از تکنولوژی داشته باشد و استیو جابز را نشناسد. این موضوع در مورد خوانندگان، بازیگران، شخصیت‌های سیاسی و … هم صدق می‌کند.

هر یک از این افراد هویتی منحصربه‌فرد دارند و این هویت برندی شخصی برای آن‌ها به وجود آورده است. مثلا وقتی در مورد مایکل جکسون و محمدرضا شجریان صحبت می‌کنیم، می‌بینیم که هر یک در دنیای موسیقی خیلی مشهور هستند؛ اما با شخصیت‌ها و کاراکترهای کاملا متفاوت.

برندسازی شخصی ارتباط خاصی با تبلیغات ندارد و مسئله‌ای کاملا حرفه‌ای است. یعنی افراد از طریق کار و شغل حرفه‌ای که انجام می‌دهند شناخته می‌شوند و این شهرت از طریق تبلیغات به دست نمی‌آید. بله کیفیت کار و تمایز شخصیتی آن‌ها است که برندشان را به وجود آورده است. البته شاید بعدا از آن‌ها برای تبلیغات استفاده شود یا خودشان دست به تبلیغات برند و محصولاتشان بزنند؛ اما شهرت آن‌ها به واسطه تبلیغات به دست نیامده است.

اینترنت و فرصت‌هایی که از این طریق به وجود آمده است، پرسونال برندینگ را راحت‌تر کرده است. وجود شبکه‌های اجتماعی، امکان راه‌اندازی وبسایت شخصی و وجود انواع شرکت دیجیتال مارکتینگ که در این زمینه به ما کمک می‌کنند، فرصت خوبی برای ساخت پرسونال برند است.

چرا باید برند شخصی بسازیم؟

داشتن برند شخصی هویت و مهارت‌های ما را نشان می‌دهد. همچنین کمک می‌کند تا ارتباطات قدرتمندی ایجاد کنیم و فرصت‌های جدیدی به وجود بیاوریم. توسعه برند تجاری شخصی کمک می‌کند تا مشتریان بیشتر و وفادارتری داشته باشیم و اعتبار بیشتری هم نزد آن‌ها به دست آوریم. از طرفی لیدها و مشتریان از طریق بازاریابی دهان به دهان و شهرتی که به دست آورده‌ایم، سریع‌تر با برندمان آشنایی پیدا می‌کنند. 

اینترنت کمک زیادی به برندینگ شخصی می‌کند و استراتژی‌های زیادی برای حضور مثبت در این فضا به شما می‌دهد. چون وقتی دیگران در مورد شما بشنوند با یک جستجوی ساده در موتورهای جستجو یا شبکه‌های اجتماعی به راحتی شما را پیدا می‌کنند.

چه قبول کنید و چه نه، فعالیت شما در پلتفرم‌هایی مثل لینکدین، فیسبوک، توییتر یا اینستاگرام فضایی برای نمایش شما به کاربران ایجاد می‌کند. جالب است بدانید که امروزه برخی از کارفرمایان و استخدام‌کنندگان از اینترنت برای جستجوی پیشینه شغلی، سنجش شخصیت و علایق کارجویان استفاده می‌کنند. جالب اینجاست که تنها ۵۷% از کارفرمایان با افرادی که فعالیت آنلاین نداشته‌اند و نتوانسته‌اند ویژگی‌های آن‌ها را در فضای اینترنت پیدا کنند، مصاحبه انجام می‌دهند.

بنابراین اگر از فعالیت‌های کم ولی حرفه‌ای در فضای اینترنت شروع کنید و برای خودتان یک برند شخصی کوچک بسازید، می‌توانید بیشتر از قبل به پیشرفت شغلی خودتان امیدوار باشید. همچنین تصویری دقیق از هویتتان ایجاد می‌کنید و کنترل همه چیز دست خودتان است.

منبع:

https://www.azim.media/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%b4%d8%ae%d8%b5%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c%d9%85%d8%9f/

azimmedia.dm
azimmedia.dm

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋