آزاده پاوه نژاد

آزاده پاوه نژاد

اهل برنامه نویسی، دوستدار کتاب

ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟ | هزینه، مزایا و کاربرد

ایمپلنت دیجیتال دندان روشی است که در آن کاشت دندان با کمترین میزان درد و خونریزی انجام می‌شود. هزینه ایمپلنت به روش دیجیتال چقدر است؟ برای انجام ایمپلنت دیجیتال به چه کسی مراجعه کنیم؟

برترین‌ها: ایمپلنت دیجیتال یکی از بهترین روش‌ها برای پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته و پروتز دندان است. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که ایمپلنت دیجیتال چیست؟ ایمپلنت دیجیتال نوعی از ایمپلنت است که در در این روش طراحی و کاشت به صورت کاملا دیجیتالی صورت می‌گیرد.

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست ؟

ایمپلنت دیجیتال به روش درمان کاشت ایمپلنت دندان گفته می شود که در مراحل مختلف آن از تجهیزات و تکنولوژی های جدید بهره گرفته می شود تا نتیجه سریعتر، دقیق تر و راحت تر حاصل شود. برخی از مطبها یا کلینیکها ی دندانپزشکی ممکن است به همه این تکنولوژیها مجهز باشند و برخی دیگر تنها یک یا چند مورد آن را در اختیار داشته باشند. 

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟ | هزینه، مزایا و کاربرد

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟ | هزینه، مزایا و کاربرد

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۸۸۱۴۲۱

۰۹۱۲۰۲۱۸۶۰۱

مزایای ایمپلنت دیجیتال دندان

حتما برایتان سوال است که ایمپلنت دیجیتال دندان دارای چه مزایایی است که آن را نسبت به سایر روش‌ها برتر می‌سازد. در ادامه به برخی از اصلی‌ترین مزایای این روش از ایمپلنت اشاره کردیم:

  • کاهش زمان کاشت دندان
  • کاهش درد بعد از کاشت دندان
  • کاهش تورم بعد از کاشت دندان
  • جلوگیری از تحلیل استخوان بعد از کاشت دندان
  • کاهش خونریزی بعد از کاشت دندان
  • استفاده از غذای طبیعی بلافاصله بعد از کاشت دندان
  • انجام کارهای عادی روزمره بلافاصله بعد از کاشت دندان
  • حفظ لثه بین‌دندانی و درنتیجه ایجاد زیبایی در دندان‌های جلو و جلوگیری از گیر غذایی در دندان‌های عقب.

مراحل ایمپلنت به روش دیجیتال 

با کمک این روش، تمامی فرآیند جراحی با استفاده از فایل قالب دیجیتال یا همان اسکن دهان متقاضی و فایل CBCT فک کامل وی در نرم افزار، فرآیند شبیه سازی صورت می‌گیرد و سپس، مناسب‌ترین موقعیت کاشت ایمپلنت با استفاده از کیفیت استخوان فک بیمار و جای قرارگیری سینوس یا عصب معین می‌شود و طرح نهایی به وسیله متخصص فک و صورت یا جراح لثه، تایید می‌شود.

این فناوری با استفاده از دستگاه CAD / CAM ویژگی‌هایی را برای داندانپزشکان و بیماران دربردارد که از جمله ویژگی‌های آن برای بیماران می‌توانیم به راحتی قبل و بعد از جراحی برای متقاضی ایمپلنت در زمان جراحی، کم شدن زمان مراقبت‌های پس از جراحی به خاطر برش ندادن لثه و بخیه نزدن آن، دستیابی به زیبایی با کاشت و قرار دادن روکش ایمپلنت در ۱عرض چند روز و کم شدن تعداد جلسات مراجعه به کلینیک جهت انجام ایمپلنت اشاره کرد. به پایه تیتانیومی که با سلول‌های بدن انسان سازگاری دارد ایمپلنت می‌گویند. امروزه دندان پزشکان برای جایگزین کردن دندان‌های از بین رفته بیماران از ایمپلنت استفاده می‌کنند که ایمپلنت‌های دندانی بسیار مناسب و دائمی می‌باشند.

 

با پیشرفت علم دندانپزشکی و به وجود آمدن روش ایمپلنت امروزه دیگر بی دندانی یک مشکل جدی محسوب نمی‌شود و با ایمپلنت می‌شود این مشکل را برطرف نمود. از دست دادن دندان‌ها برای خیلی از افراد یک مشکل سخت و آزار دهنده است، اما دلایل بسیاری برای رو برو شدن با بی دندانی وجود دارد.

 

فرآیند قالب گیری در ایمپلنت دیجیتال

قالب گیری و به دست آوردن اطلاعات مختلف در مورد دندان‌های بیمار از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که هر دندانپزشکی  نیاز دارد. در گذشته برای به دست آوردن این اطلاعات از روش‌های مختلفی استفاده می‌شد که خطا‌های زیادی به همراه داشت. اسکن دیجیتال دندان، و دستگاه پیشرفته قالب گیری دندان، راهکاری بود که برای رفع این خطا‌ها بوجود آمد.

در هر کدام از آن‌ها یک اسکنر بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و سپس داده‌ها از آن به سیستم منتقل و تحلیل می‌شود. 

فناوری های مورد استفاده برای ایمپلنت دیجیتال دندان

متداولترین فناوریهای ایمپلنت دیجیتال به صورت زیر است : 

عکس برداری دیجیتالی​

در این روش دیگر نیازی به گذاشتن فیلم در داخل دهان شما نمی باشد بلکه با کمک دستگاه دیجیتالی یا دوربین داخل دهانی  عکس گرفته و پردازش می شود. با این حال این روش عکس برداری برای همه موارد مختلف مناسب نیست و باز هم ممکن است به عکس برداری دندان به روش معمولی نیاز پیدا کنید.

برای اینکه اسکن بیشترین بازخورد را ایجاد کند، می‌بایست سطوح دندان را از هر گونه ماده اضافی تمیز نمود. بدین جهت دندانپزشکان ابتدا دندان‌ها را به خوبی شستشو داده و سطح آن را عاری از هر جرم می‌کنند. برای برخی از اقدامات می‌بایست دندان‌ها تراش داده شوند و اسکن دیجیتال آن‌ها تهیه شود و لذا تمیز بودن دندان‌ها اهمیت بالایی دارد.

پس از این کار خون و بزاق موجود بر سطح دندان‌ها گرفته می‌شود. در برخی از سیستم‌های قدیمی، سطح دندان‌ها به وسیله‌ی یک پودر از جنس دی اکسید تیتانیوم پوشش داده می‌شود. این پودر برای عملکرد این دسته از سیستم‌ها ضروری بوده و به کمک آن میزان خطای آن‌ها را به حداقل می‌رساند. لازم به ذکر است که سیستم‌های جدید نیازی به این پودر‌ها ندارند. دندانپزشکان با پاکسازی ناحیه از خون و بزاق و تمیز کردن دندان ها با پودر دی اکسید تیتانیوم (اگر اسکنر فاقد پودر باشد) دندان های بیمار را برای اسکن آماده می کنند.

اسکن دیجیتالی دهان ​

بسیاری از ما تجربه قالب گیری از دندانها با خمیر را داریم. برای برخی، این تجربه ناخوشایند است چرا که باعث می شود مدتی مجبور شوید دهان را باز نگه دارید و بو و طعم آن برای برخی زننده است و برای برخی دیگر حجم زیاد آن باعث حالت  عق زدن می شود.

اکنون این مشکل با قالب گیری دیجیتالی کدکم  برطرف شده است و با دستگاه دیجیتالی دهانتان اسکن می شود. تصاویر به دست آمده بلافاصله به کامپیوتر فرستاده می شوند و پروتز ساز میتواند فورا کار ساخت ترمیم را شروع نماید.

و البته استفاده از دستگاه اسکنر دیجیتال دندانپزشکی، امکان خطا هنگام قالب گیری دندان تراکم استخوان شما را از بین می برد. زمانی که دندانپزشک شما مجبور نیست از یک دندان شما چندین بار قالب گیری کند هم، باعث صرفه جویی در هزینه و وقت شما خواهد شد. هیچ کس دوست ندارد منتظر شود تا یک مرحله از قالب گیری سنتی یک بار دیگر تکرار شود چرا که به هر دلیلی سینی قالب گیری به درستی از دهان خارج نشده بود.

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟ | هزینه، مزایا و کاربرد

این مسئله باید برای شما نیز بسیار حائز اهمیت باشد که دندانپزشکی را پیدا کنید که با استفاده از تکنولوژی تلاش می کند تا در وقت و هزینه شما بسیار مهم و صرفه جویی کند. هر روزه بر تعداد دندانپزشکانی که تلاش می کنند از قالب گیری دیجیتالی و البته سایر روش های این چنینی استفاده کنند افزوده می شود چراکه آن ها به خوبی می دانند باعث رضایت هرچه بیشتر بیماران از پروسه درمانی آن ها خواهد شد.

عموماً در بیشتر این سیستم‌ها یک مانیتور هم در کنار دندانپزشک قرار می‌گیرد که تصاویر به دست آمده از اسکن در آن به طور امل و به خوبی  نمایش داده می‌شود. این موضوع سبب می‌شود تا دندانپزشک به دقت تمام بخش‌های اسکن شده و خطا را مشاهده کند و نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام نماید. و بهترین نتیجه را به دست آورد.

مدل سازی سه بعدی کامپیوتری​

برای کاشت ایمپلنت دندان، از راهنمای جراحی دیجیتالی استفاده می شود. این راهنمای جراحی با استفاده از مدل سازی سه بعدی کامپیوتری به دست می آید تا وضعیت استخوان در محل کاشت ایمپلنت مشخص شود. با این اطلاعات، دندانپزشک می تواند این کار را با حداقل برش، انجام بدهد. راهنمای دقیق جراحی بر روی دندانها قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود هیچ آسیبی به بافتهای مجاور وارد نمی شود و عصب صدمه نمی بیند. راهنمای جراحی باعث می شود جراحی با دقت بالا صورت بگیرد.

تکنولوژی CAD/CAM​

بعد از اینکه دندانپزشک اسکن را انجام داد، یک خروجی از آن به دست می‌آید که دارای فرمت ویژه خود است  و برای لابراتور ارسال می‌شود. در آن جا با استفاده از تکنولوژی‌های مختلفی نظیر cad/cam قالب نهایی یا ابزار های ترمیم مورد نیاز بیمار مانند تاج، دندان مصنوعی و بریج دندانی طراحی می‌شود و ساخته می‌شود.

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟ | هزینه، مزایا و کاربرد ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟ | هزینه، مزایا و کاربرد

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟ | هزینه، مزایا و کاربرد

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام ببینید.

dr.aliaghazadeh@

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟ | هزینه، مزایا و کاربرد

کاربردهای ایمپلنت به روش دیجیتال

و البته درمورد برخی کاربردهای فراوان ایمپلنت دیجیتال باید به موارد زیر اشاره نماییم

  • بهترین روش برای بیماران سیگاری
  • بهترین روش برای بیماران دیابتی
  • بهترین روش برای بیمارانی که عرض استخوان بسیار کمی دارند و به آن‌ها جراحی‌های وسیع پیوند استخوان پیشنهاد شده است.
  • بهترین روش برای بیمارانی که ارتفاع استخوان کمی دارند و به آن‌ها جراحی‌های پیشرفته
  • بهترین روش برای کسانی که نیاز به روکش فوری دارند.
  • بهترین روش برای کسانی که ترس از جراحی کاشت دندان دارند

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟ | هزینه، مزایا و کاربرد

 

میزان موفقیت ایمپلنت دیجیتال دندان به چه مواردی بستگی دارد؟

اگر ایمپلنتی کیفیت خوبی داشته باشد و در کارخانه معتبری ساخنه شده باشد آن ایمپلنت مجوز استفاده در اروپا و آمریکا را کسب می‌کند. شرکت‌های ایمپلنت سازی که محصولات آن‌ها مجوز استفاده در آمریکا و اروپا را کسب کرده باشند دارای نشان FDA و CE می‌باشند. توسط دندانپزشکی که علم و تجربه کافی در مورد درمان‌های ایمپلنت داشته باشد قرار داده شود. میزان استخوان اطراف ایمپلنت کافی باشد یا به طریق صحیح پیوند و جایگزینی استخوان در اطراف ایمپلنت قبل از کاشت ایمپلنت یا حین کاشت ایمپلنت قرار داده شود. به ایمپلنت‌ها نیروی‌های مخرب وارد نگردد. درمورد نیروهای مخرب در جایگاه دیگر بطور کامل بحث می‌گردد.

تکنیک جایگذاری بدون جراحی (بدون برش لثه) جهت حفظ ساختار لثه و استخوان فک و جلوگیری از تحلیل بیشتر لثه و استخوان به کار می‌رود. در این روش بعد از بی حسی موضعی لثه به قطر ایمپلنت پانچ می‌شود و از همان محل پانچ لثه ایمپلنت جایگذاری می‌شود. این روش نیاز به بخیه کردن ندارد و اصلا خونریزی بعد از جایگذاری ایمپلنت نخواهیم داشت.

این روش کمترین درد ممکن بعد از جایگذاری ایمپلنت را خواهد داشت و نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک‌های وسیع الطیف نخواهد بود. این روش برای افرادی که حجم استخوان فک آن‌ها مناسب است استفاده می‌شود؛ و اگر دقیق و متبحرانه توسط متخصص ایمپلنت انجام شود، نتایج عالی بدست می‌آید. این روش ضخامت لثه‌ای ایده آل ایجاد می‌کند که برای زیبایی دندان‌های جلویی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مقایسه ایمپلنت دیجیتال فوری با ایمپلنت معمولی

هر دو ایمپلنت فوری و معمولی برای جایگزینی دائمی دندان غائب به کار برده می‌شود. اما اگر کاشت دندان به روش متعارف و طولانی مدت انجام شود، دندانپزشک باید چند هفته قبل از کاشت دندان صبر کند تا مطمئن شود که استخوان کافی اطراف ایمپلنت تشکیل شده است و استخوان می‌تواند به خوبی ایملپنت را نگه دارد. از سوی دیگر دندانپزشکان با بهره‌گیری از مهارت‌های جراحی پیشرفته می‌توانند کاشت دندان را بلافاصله پس از کشیدن دندان انجام دهند. به این ترتیب نیازی نیست که بیمار روز‌ها بدون دندان منتظر آماده شدن ایمپلنت بماند.

آیا ایمپلنت دیجیتال دندان، درد کمتری نسبت به روش سنتی ایمپلنت دارد؟

از آن جایی که در روش سنتی ایمپلنت، بخشی از لثه فرد به طور کلی بریده می‌شود تا فیکسچر و ایمپلنت داخل لثه قرار گیرد. طبیعتا این ایجاد برش با درد و خونریزی زیادی همراه خواهد بود. این در حالی است که برش در ایمپلنت دیجیتال به روش دیجیتال و با کمترین میزان درد و خونریزی انجام می‌شود.

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟ | هزینه، مزایا و کاربرد

هزینه ایمپلنت دیجیتال دندان

هزینه کاشت فوری دندان مسلماً از هزینه دیگر روش‌های جایگزینی دندان بالاتر است. بااین حال اگر مزایای ایمپلنت فوری، یعنی عدم نیاز به انتظار طولانی، استحکام و دوام بالا، راحتی و سهولت درمان را در نظر بگیرید، به احتمال زیاد به این نتیجه می‌رسید که کاشت فوری دندان ارزش این سرمایه‌گذاری بلندمدت را دارد.

ایمپلنت دیجیتال دندان بدون جراحی، روش پانچ

روش قرار دادن ایمپلنت بدون جراحی، روش پانچ یا کاشت دندان بدون جراحی که اصطلاحا فلپ لس گفته می‌شود در این روش جراح باید از وضعیت اناتومیک استخوان زیرین اطلاع کافی داشته باشد.

برای این منظور انجام سی بی سی تی ضروری است در صورتیکه وضع استخوان در نمای رادیوگرافی مناسب باشد و نیاز به پیوند استخوان و اعمال اضافی مانند اکسپنشن استخوان نباشد از روش فلپ لس می‌توان استفاده کرد.

در این روش محل قرار گیری ایمپلنت دندانی با یک وسیله مخصوص به اندازه قطر ایمپلنت پانچ می‌شود و از همان ناحیه بافت لثه ایمپلنت دندان قرار داده می‌شود از مزایای این روش ورم کمتر و عدم برش در ناحیه و کاهش تحلیل استخوان است باید توجه داشت در همه موارد این روش توصیه نمی‌شود و در صورت کاربرد نامناسب می‌تواند عوارض مانند سوراخ شدن و پرفوراسیون استخوان ایجاد کند.

مزایای روش پانچ

برخی از اصلی‌ترین مزایای ایمپلنت دیجیتال دندان به روش پانچ، به شرح زیر می‌باشند:

  • سریع و بدون انتظار: هیچ فردی دوست ندارد روز‌ها بدون دندان منتظر بماند تا جایگزین دندانش در لابراتوار آماده شود. در درمان ایمپلنت فوری کشیدن دندان بیمار و آسیب‌دیده و جایگزینی آن در یک روز انجام می‌شود. به این ترتیب دندان مصنوعی متصل به ایمپلنت دائمی در یک روز آماده می‌شود.

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟ | هزینه، مزایا و کاربرد

  • دوام: برخلاف دندان مصنوعی متحرک که مرتب به ترمیم یا جایگزینی نیاز پیدا می‌کند، پروتزهای با پایه ایمپلنت دائمی هستند و به ندرت نیاز به ترمیم می‌یابند. اگر از ایمپلنت مطابق دستورات دندانپزشک استفاده شود، انتظار می‌رود که تا پایان عمر دوام بیاورد.

  • حس طبیعی: ایمپلنت کاشته شده در استخوان فک تا حد زیادی شبیه دندان طبیعی است و پس از کاشت و جوش خوردن به استخوان عملکرد و حسی مانند دندان خود بیمار دارد.

  • حفظ حجم استخوان فک: ایمپلنت از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری می‌کند و در واقع باعث می‌شود که استخوان در اطراف آن تشکیل شود. به این ترتیب یکپارچگی، حجم و کیفیت استخوان‌های باقیمانده فک حفظ می‌شود.

  • بهداشت دهان و دندان: دندان‌های با پایه ایمپلنت ثابت هستند و نیازی به درآوردن آن‌ها نیست. از این دندان‌های مصنوعی با پایه ایمپلنت باید مانند دندان‌های طبیعی مراقبت کرد. کافی است آن‌ها را به طور منظم مسواک بزنید و نخ یکشید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

  • لذت بردن از غذاهای مورد علاقه: می‌توانید با خیال راحت هر غذایی که دوست دارید بخورید، بدون آن که نگران درآمدن دندان مصنوعی باشید.

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟ | هزینه، مزایا و کاربرد

دکتر علی آقازاده

  • مرکز ایمپلنت دیجیتال با سابقه درخشان
  • دکتر آقازاده ۳۰ سال تجربه درخشان در درمان‌های زیبایی و ایمپلنت
  • ایمپلنت دیجیتال بدون درد
  • ایمپلنت دیجیتال با لبخند هالیوودی
  • ایمپلنت دیجیتال بدون درد و تروما
  • با مجهزترین کدکم دنیا
  • برای اولین بار در ایران
  • نوبت دهی محدود
  • باتوجه به افزایش نرخ دلار، لطفا جهت تعیین وقت هر چه سریعتر اقدام فرمایید

برای مشاوره و نوبت دهی کلیک کنید.

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟ | هزینه، مزایا و کاربرد

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۸۸۱۴۲۱

۰۹۱۲۰۲۱۸۶۰۱

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟ | هزینه، مزایا و کاربرد

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام ببینید.

dr.aliaghazadeh@

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟ | هزینه، مزایا و کاربرد

تهران ،خیابان ولیعصر ، ابتدای توانیر

 

 

 

 

آزاده پاوه نژاد
آزاده پاوه نژاد اهل برنامه نویسی، دوستدار کتاب

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋