آزاده پاوه نژاد

آزاده پاوه نژاد

اهل برنامه نویسی، دوستدار کتاب

با این روش خوشمزه ترین کباب را درست کنید

ترکیه‌ای‌ها با گوشت چرخ کرده کباب دیگری هم می‌پزند که در توری‌های کباب‌پزی درست می‌شود و با اینکه مواد خاصی ندارد بسیار خوشمزه است.

همشهری آنلاین: ترکیه‌ای‌ها با گوشت چرخ کرده کباب دیگری هم می‌پزند که در توری‌های کباب‌پزی درست می‌شود و با اینکه مواد خاصی ندارد بسیار خوشمزه است.

خوشمزه‌ترین کباب را با این روش درست کنید

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر

۵۰۰ گرم گوشت گوسفند و گوساله بدون چربی
۱ عدد پیاز بزرگ
۵۰ گرم کره
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

۱. گوشت‌ها را شسته و دو بار چرخ کنید تا خوب ریز و خرد شوند. پیاز را پوست کنده و بشویید. پیاز را رنده و در یک کاسه با گوشت مخلوط کنید. نمک و فلفل هم بیفزایید و خوب با دست ورز دهید.

۲. کره را آب کرده و به مایه گوشت و پیاز اضافه کنید و آن‌قدر ورز دهید تا کره به خورد گوشت برود. مایه گوشت آن‌قدر باید ورز داده شود که به شکل یک‌دست دربیاید. گوشت را به صورت یک گلوله بزرگ درآورید. گلوله گوشت را چند بار محکم به ظرف بکوبید.

۳. گلوله گوشت را به هشت قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را جداگانه روی سطح یک کیسه فریزر که از قبل آن را خیس کرده‌اید، بگذارید. هر قطعه را با فشار دست به شکل یک مستطیل ۱۰ در ۱۵ با قطر نیم سانتی‌متر درآورید.

۴. هر قطعه کباب مستطیل شکل را با لبه پشت کارد خوب بکوبید و دوباره صاف کنید. با این حرکت مایه کباب بهتر مخلوط و کبابتان یک تکه می‌شود.

۵. یک تکه کباب را روی توری کباب‌پزی بگذارید و روی زغال بپزید. مدت زمان پخت هر طرف دو تا سه دقیقه است. پس کباب را زیاد روی حرارت نگه ندارید تا آبدار باشد.

بعد از پخت هر دو طرف، کباب را با برنج یا با نان سرو کنید. سماق و لیموترش همراهان خوبی برای کباب‌های زغالی هستند.

یه‌جور دیگه

این کباب را، هم روی کباب‌پز می‌تـوان گریل کرد و هم روی اجاق گاز پخت. البته بهترین حالت پخت آن روی زغال است.

آزاده پاوه نژاد
آزاده پاوه نژاد اهل برنامه نویسی، دوستدار کتاب

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋