آزاده پاوه نژاد

آزاده پاوه نژاد

اهل برنامه نویسی، دوستدار کتاب

کمدین عشق فوتبال ایران از دربی می گوید

دربی برای هنرمندان هم جذابیت خاص خودش را دارد و بسیاری از بازیگران تلویزیون و سینما طرفدار دو تیم پرسپولیس و استقلال هستند و گاهی هم شبیه به هواداران فوتبال و به همان میزان هواداران دوآتشه برای یکدیگر کری هم می‌خوانند!

روزنامه اعتماد: دربی برای هنرمندان هم جذابیت خاص خودش را دارد و بسیاری از بازیگران تلویزیون و سینما طرفدار دو تیم پرسپولیس و استقلال هستند و گاهی هم شبیه به هواداران فوتبال و به همان میزان هواداران دوآتشه برای یکدیگر کری هم می‌خوانند! سیاوش مفیدی یکی از هنرمندان فوتبالی است و علاقه زیادی هم به پرسپولیس دارد. بازیگری که در طنز خنده بازار به شهرت زیادی دست پیدا کرده و در جامعه هم یکی از هنرمندان محبوب و محجوب به حساب می‌آید. مفیدی در گفت‌وگو با «اعتماد» از مربیگری قلعه‌نویی هم لذت می‌برد و این مربی در کارش بهترین است. ماحصل این گپ و گفت کوتاه را  در ادامه  می‌خوانید.

  پرسپولیسی هستید یا  استقلالی؟ 

پرسپولیسی  چند آتیشه! 

  دربی در پیش است. پیش‌بینی شما از این دربی چیست؟

دربی را که نمی‌شود پیش‌بینی کرد. این بازی غیرقابل پیش‌بینی است اما من دوست دارم پرسپولیس برنده بازی شود.

  پرسپولیس می‌ تواند  دبل کند؟ 

بازی خیلی سختی است. به لحاظ انگیزشی شاید انگیزه استقلال بیشتر باشد چون جام نیاوردند اما اگر پرسپولیس در روز خوبش باشد می‌تواند  برنده از  زمین خارج شود.

  دربی را  با چه کسی تماشا  می‌کنید؟ 

استادیوم که نمی‌روم! از تلویزیون هم تماشا نمی‌کنم! دوست ندارم نگاه کنم چون استرس زیادی دارد و ترجیح می‌دهم بازی که تمام شد نتیجه‌اش را ببینم. یک زمانی می‌رفتم استادیوم اما الان دربی‌ها را نگاه نمی‌کنم چون وقتی نگاه نمی‌کنم پرسپولیس برنده می‌شود!

  بین همکاران و دوستان هنرمند کری‌خوانی هم  دارید؟ 

بیشتر دوستانم پرسپولیسی هستند اما دوستان استقلالی هم دارم و کری هم می‌خوانم. ‌البته نزدیک‌ترین دوست من تراکتوری است!

  کدام دوست  شما  طرفدار تراکتور است؟ 

شهاب عباسی.

  نظر شما درباره اظهارنظر برخی‌ها که می‌گویند حق پرسپولیس نبود قهرمان شود و صحبت‌های این‌چنینی چیست؟ 

هر تیمی که قهرمان نمی‌شود شروع می‌کند به غر زدن و اینکه حق ما را خوردند. ما که ندیدیم حق تیمی خورده شود چون اشتباهات داوری برای همه تیم هاپیش می‌آید. وقتی برنده می‌شوند همه‌چیز گل و بلبل است اما وقتی می‌بازند می‌گویند داور مقصر است یا اینکه آن تیم را می‌خواهند قهرمان کنند. چطور وقتی پارسال استقلال قهرمان شد نمی‌خواستند پرسپولیس را قهرمان کنند و پارسال تصمیم گرفتند استقلال قهرمان شود. این صحبت‌ها درست نیست و باید نتایج را قبول کنند.

  بازیکنان یا مربی مورد علاقه شما کدام هستند؟ 

مربی مورد علاقه من در ایران امیر قلعه‌نویی است! خیلی او را دوست دارم و فکر می‌کنم مربی بسیار خوب کشورمان است. البته گل‌محمدی مربی تیم من است و فکر می‌کنم بین پرسپولیسی‌ها تنها مربی که می‌تواند پرسپولیس را قهرمان ‌کند فقط آقا یحیی گل‌محمدی است و متاسفانه بین پیشکسوتان پرسپولیس مربی خوب نداریم و گل‌محمدی خوب کار می‌کند. بین بازیکنان هم از قدیم پنجعلی و درخشان و پیوس محمدخانی و الان هم سروش رفیعی بازیکن خیلی خوبی است.

  شما فوتبال هم بازی می‌کنید؟ 

بله از گذشته بازی می‌کردم و در لیگ‌های دسته دو و سه و چهار فوتبال تهران سابقه بازی دارم. تا همین مدت هم بازی می‌کردم اما پایم شکست و فعلا نمی‌توانم.

  کدام پست بازی می‌کردید؟ 

زمانی که در باشگاه بازی می‌کردم گوش راست اما بعدها که سنم بیشتر شد آمدم عقب‌تر و دفاع راست بازی می‌کردم.

  بهترین خاطره شما از دربی؟ 

یک دربی ۴ بر ۲ در دوران برانکو و از آن خاطره‌انگیزه‌تر برد ۳ بر ۲ با هت تریک ایمون زائد. آن دربی خیلی لذتبخش بود چون سر ضبط برنامه خنده بازار بودیم‌ و پرسپولیس دو بر صفر عقب افتاد داشتیم دیوانه می‌شدیم. گفتیم دوباره باختیم اما در 10 دقیقه بازی از این رو به آن رو شد. عجیب‌ترین دربی بود.

  تا حالا سر تمرین پرسپولیس هم رفتید؟ 

نه. نرفتم هیچ‌وقت.

  پیش‌بینی شما از نتیجه دربی؟ 

دوست دارم پرسپولیس ببرد هرقدر بیشتر گل بزنند چه بهتر اما نتیجه را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم چون استقلال تیم‌خوب و سرپایی است و بازیکنان خوبی هم دارد. این دربی نتیجه‌اش در زمین معلوم‌می شود.

  نظری درباره داوری‌ها ندارید؟ 

تا وقتی var نیاید این داستان‌ها هست. هرچند var بیاید مشکل حل نشود و بعد همه توقع دارند با هر خطایی داور ویدیو چک را ببیند و ‌نظرش را تغییر دهد. در فوتبال اروپا هم با وجود var هم می‌بینیم اشتباه پیش می‌آید.

  در فوتبال اروپا طرفدار کدام تیم هستید؟

بارسا

آزاده پاوه نژاد
آزاده پاوه نژاد اهل برنامه نویسی، دوستدار کتاب

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋