آزاده پاوه نژاد

آزاده پاوه نژاد

اهل برنامه نویسی، دوستدار کتاب

مرگ زن جوان 32 ساله پس از جراحی زیبایی

مسوول روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرونده فوت بانویی که شب گذشته بر اثر عمل جراحی زیبایی در بیمارستان مهرگان این شهر درگذشت از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور جدی در حال بررسی و پیگیری است.

خبرگزاری ایرنا: مسوول روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرونده فوت بانویی که شب گذشته بر اثر عمل جراحی زیبایی در  بیمارستان مهرگان این شهر درگذشت از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور جدی در حال بررسی و پیگیری است.

مرگ زن جوان ۳۲ساله درپی عمل زیبایی

مصطفی صیقلیان در خصوص بانویی ۳۲ ساله که روز گذشته بر اثر جراحی زیبایی(لیپوساکشن) در بیمارستان مهرگان در گذشت افزود:این بیمارستان، خصوصی است و مسوولیت اجرایی آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیست بلکه تنها موضوع نظارت بر درمان این بیمارستان بر عهده این دانشگاه است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به هیچ عنوان اجازه عمل های زیبایی را به بیمارستان مهرگان نداده است و با توجه به اتفاق پیش آمده، رییس بیمارستان برای ادای توضیح به حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد فراخوانده شده است.

مسوول روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این موضوع به صورت جدی در حال بررسی و پیگیری است و به طور قطع طبق قانون و برابر مقررات برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

صیقلیان افزود: بیمارستان مهرگان تا اطلاع ثانوی فقط اجازه دارد اعمال جراحی اورژانسی را انجام دهد و به هیچ وجه مجوز پذیرش بیماران الکتیو را ندارد.

نوع دیگری از جراحی وجود دارد که برای انجام آن می توان از زمان قبل تر برنامه ریزی و تصمیم گیری نمود و به آن عمل الکتیو گفته می شود این عمل برخلاف عمل های جراحی اورژانسی نیازی به اقدام فوری ندارد.

جراحی الکتیو یک نوع جراحی است که بیمار قبل از عمل برای انجام آن برنامه ریزی می کند و شامل عمل های اورژانسی پزشکی نمی شود این عمل برای حفظ سلامتی و زندگی بیمار انجام می شود اما نیازی به انجام سریع آن نیست برخلاف بیماری های اورژانسی که در طی آن باید بیمار از نظر پزشکی پایدار باشد و بدون تاخیر برای جلوگیری از معلولیت یا مرگ فرد انجام شود.

بیمارستان مهرگان مشهد حدود یک دهه به دلیل مشکلات مالکیتی دچار اختلال در دریافت پروانه بهره برداری بوده است و به دلیل عدم صدور پروانه بهره‌برداری اجازه فعالیت نداشت و تنها بخش اورژانس آن برای خدمت‌رسانی به مردم فعال بود.

بروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ماه سال ۱۴۰۱ با تلاش‌های استانداری خراسان‌ رضوی، فرماندار مشهد، قوه قضاییه، دادگستری مشهد و امام‌جمعه مشهد، هفت اتاق‌ عمل بیمارستان مهرگان که به دلیل برخی نواقص تعطیل شده بود طی مراسمی با حضور فرماندار و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازگشایی شد تا از ظرفیت این بیمارستان و نیروهای آن برای خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت استفاده شود.

آزاده پاوه نژاد
آزاده پاوه نژاد اهل برنامه نویسی، دوستدار کتاب

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋