ayrikdates

ayrikdates

اسپاد تجارت آیریک در زمینه فروش عمده خرما در ایران و سایر کشور ها شناخته شده است . ayrikdates.com

رژیم غذایی شیر و خرما

 

 

به گزارش از سایت اسپاد تجارت آیریک : 

رژیم خرما و شیر همانطور که از نامش پیداست فقط از دو ماده تشکیل شده است که در طول روز در سه وعده اصلی مصرف می شود. این رژیم اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده است زیرا وعده کاهش وزن سریع در مدت زمان کم را به افراد می دهد. رعایت کردن این رژیم بیشتر از یه هفته پیشنهاد نمی شود زیرا هرچند این دو ماده فواید زیادی دارند اما همه ی نیاز های بدن را برطرف نمی کنند.

شیر و خرما هردو مواد مفیدی برای بدن هستند در اینجا با برخی از این فواید که می توانند برای کاهش وزن مفید باشند آشنا می شویم:

فواید شیر : شیر منبعی غنی از پروتئین است که ضروری ترین ماده برای بدن است. نوشیدن شیر در طول روز می تواند به بدن کمک کند تا تمام پروتئین های مورد نیاز خود را بدست آورد. برای ساختن استخوان های قوی و سالم، بدن به کلسیم، فسفر، پتاسیم، پروتئین و ویتامین K2 نیاز دارد که همه این مواد در شیر پیدا می شوند.
از آنجایی که شیر پروتئین بالایی دارد از پرخوری جلوگیری می کند. ترکیب خرما و شیر می تواند به کاهش وزن بدون از دست دادن ویتامین و مواد معدنی کمک کند. همچنین باعث افزایش انرژی نیز می شوند. شیر پروتئین دارد و خرما فیبر دارد. هر دو مملو از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای بدن مفید هستند. بنابراین مصرف این دو ماده با یکدیگر بر سلامت کلی بدن تاثیر مثبت می گذارد.

فواید خرما : خرما فیبر بالایی دارد و حاوی آنتی اکسیدان است. به دلیل وجود فروکتوز در آن به عنوان جایگزین شکر سفید استفاده می شود. خرما می تواند باعث شود که کمتر احساس گرسنگی کنید. خرما دارای شاخص گلیسمی متوسط ​​و مقدار قند متوسطی است. به طور کلی ارزش غذایی خرما بسیار زیاد است. 

برنامه رژیم لاغری با شیر و خرما


هفته اول
صبحانه : هفت عدد خرما به همراه یک لیوان شیر کم چرب
ناهار : هفت عدد خرما به همراه یک لیوان شیر کم چرب
شام : هفت عدد خرما به همراه یک لیوان شیر کم چرب

هفته دوم
به مدت 5 تا 7 روز باید رژیم شیر و خرما را ادامه دهید و بعد آن را متوقف کنید. در هفته دوم باید سعی کنید مواد مغذی که در طی هفته اول از خرما و شیر دریافت نکرده اید از سایر خوردنی ها جذب کنید با اینکه خوردن کربوهیدرات ها در هفته دوم مجاز است اما بهتر است حد اعتدال در مصرف آن رعایت کنید و همچنین در این هفته خوردن مواد خوراکی حاوی قند به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود زیرا می تواند تاثیر منفی روی رژیم داشته باشد.

هفته سوم
روال هفته اول را انجام دهید. توصیه می شود رژیم خرما و شیر را به مدت 21 روز یعنی سه هفته دنبال کنید. بیش از این مدت می تواند برای سلامتی مضر باشد.

مضرات رژیم لاغری با خرما و شیر
بدن به یک رژیم غذایی متعادل با ویتامین ها، مواد معدنی، کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها و فیبر کافی نیاز دارد. متخصصان تاکید می کنند که رژیم انحصاری خرما و شیر نمی تواند برای مدت طولانی جواب دهد. طبق گفته پزشکان این رژیم فاقد تمام مواد مغذی است که بدن برای تغذیه سالم نیاز دارد.

بدن همچنین به فیبر و پروتئین بیشتری نسبت به آنچه از خرما و شیر دریافت می کنیم نیاز دارد و پروتئین موجود در شیر برای نیازهای پروتئینی بدن کافی نیست. به گفته متخصصان، افراد مبتلا به دیابت، زنان باردار، افراد دارای مشکلات هورمونی و کسانی که دارو مصرف می کنند باید از این رژیم پرهیز کنند زیرا فشار خون بالا، کلسترول یا مشکلات روده ممکن است رخ دهد زیرا این رژیم یک رژیم غذایی متعادل نیست.

ayrikdates
ayrikdates اسپاد تجارت آیریک در زمینه فروش عمده خرما در ایران و سایر کشور ها شناخته شده است . ayrikdates.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋