ayda

ayda

naseri
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

آموزش صادرات صیفی جات

کدام صیفی جات صادرات بیشتری دارند؟

صیفی جات جزو محصولاتی هستند که در سراسر دنیا خریدارن زیادی دارند و ایران پنجمین کشور صادر کننده انواع صیفی جات در جهان است که محصولات با کیفیتی را به کشورهای مختلف، مخصوصا به خاورمیانه و دیگر کشورهای همسایه صادر می‌کند.

بهتر است بدانید که در صادر کردن صیفی جات هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما تمام محصولات به یک مقدار مشخص صادر نمی‌شوند، زیرا با توجه به تمایلات خریداران خارجی، محصولاتی که در بازار فروش بیشتری دارند، در اولویت برای صادر کردن هستند.

در این بین می‌توان به هندوانه اشاره کرد که عنوان پرطرفدارترین محصول صادراتی صیفی جات را به خود اختصاص داده است، به طوری که در6 ماهه نخست سال 1401، حجم صادرات هندوانه به کشورهای خارجی، 4500 میلیارد تومان بوده است.

از دیگر محصولات کشاورزی که از ایران صادر می‌شوند، پس از هندوانه، خربزه و بادمجان هستند که بیشترین سهم را در بین دیگر محصولات به خود اختصاص داده‌اند، و این محصولات در کنار یکدیگر، حجم ارزآوری کلانی در کشور به همراه داشته‌اند.

همینطور بد نیست بدانید که کشورهای با آب و هوای گرم مانند کویت، عراق، عمان و قطر بالاترین آمار خرید هندوانه از ایران را دارند، اما در این بین میتوان به کشور ارمسنتان نیز اشاره کرد که جزو خریداران مطرح این محصول ایرانی هستند.

مراحل و قوانین صادرات صیفی جات از ایران

برای ورود به عرصه صادرات صیفی جات از ایران، بسیار ضروری است که نسبت به قوانین مربوط به صادرات این نوع محصولات آگاهی کاملی داشته باشید. نکات و قوانین لازم برای شروع صادرات صیفی جات عبارتند از:

  • داشتن شناخت کامل از بازار صیفی جات کشور مقصد
  • تعیین نحوه صادرات که به صورت مستقیم انجام می‌شود یا به واسطه یک نماینده فروش در کشور مقصد
  • همینطور داشتن آگاهی کامل نسبت به شرکت صادراتی که در کشور مقصد، که بتواند نمایندگی محصولات شما را بر عهده بگیرد.
  • داشتن تعهد کافی نسبت به پرداخت به موقع تعرفه‌ها و در کل داشتن آشنایی لازم از تعرفه صادرات صیفی جات
  • دریافت گواهی بهداشت محصولات کشاورزی از سازمان حفظ نباتات یا داشتن تاییدیه سلامت محصول از سازمان بهداشت
  • دریافت مجوز خروج محصولات از گمرک
  • رفع هرنوع موانع صادرات برای جلوگیری از طولانی شدن فرایند صادرات
  • داشتن بسته بندی شکیل و مناسب برای محصولات صیفی جات
  • داشتن تبلیغات مفید و موثر در کشور مقصد
  • رعایت استانداردهای جهانی صادرات مانند تاریخ تولید و انقضا به میلادی، توضیحات محصول به زبان کشور مقصد و درج علامت استاندارد محصول

بهترین زمان صادرات صیفی جات

از آنجایی که صیفی جات در فصل گرم سال برداشت می‌شوند، این مسئله بسیار حائز اهمیت است که از زمان برداشت صیفی جات و خرید به موقع آن آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید محصولات تازه و با کیفیت را به کشور مقصد صادر کنید.

بهتر است بدانید که در فهرست محصولات کشاورزی صادراتی ایران، کلمه هنوانه تازه به جای هندوانه درج شده است که این مسئله نشان از اهمیت بالای تازه بودن محصول صادراتی در نظر خریداران خارجی و در کل بازار صیفی جات است.

به این نکته توجه داشته باشید که در صورت عدم خرید به موقع محصولاتی نظیر صیفی جات، از آنجایی که تازگی آن‌های اهمیت زیادی دارد، قطعا در روند فروش به مشکل برخواهید خود و رعایت این نکته بسیار با اهمیت است.

اهمیت بسته بندی محصولات صیفی جات

محصولات کشاورزی از حساسیت بالایی در صادرات به کشورهای دیگر برخوردار هستند، زیرا حفظ کیفیت لازم محصول در هنگام انتقال بسیار مهم است و نیازمند رعایت نکاتی می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اولین موردی برای حفظ کیفیت محصول صادراتی، داشتن بسته بندی مقاوم و شکیلی است که هم تازگی محصولات، و حفظ هم شکل ظاهری آن‌ها را تضمین کند. توجه داشته باشید که منظور از حفظ کیفیت، رعایت نکاتی است تا مانع از فاسد شدن، یا تعییر رنگ بوی صیفی جات شود.

به عنوان مثال، هندوانه تازه با کارتن 5 لایه کرافت صادر می‌شود که نه تنها کیفیت این محصول را حفظ می‌کند، بلکه این نوع کارتن، می‌تواند سنگینی هندوانه را تحمل کرده و به این ترتیب در نهایت سلامت به کشور مقصد می‌رسند.

البته بسیار مهم است که در بسته بندی محصولات صادراتی دقت لازم را به خرج دهید، تا از هرگونه ضرر مالی و خسارات سنگین و تلف شدن وقت کاری خود جلوگیری کنید. پس لازم است که برای سالم رسیدن محصول صادراتی خود به دنبال بسته بندی مناسب باشید.

کاهش ریسک صادرات

برای کاهش ریسک صادرات و جلوگیری از خسارات سنگین مالی، دو نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

انتخاب خریدار مناسب

انتخاب خریدارد مناسب و مطمئن اهمین بسیار زیادی دارد. بد نیست بدانید که بسیاری از خریدارن در کشور مقصد، پرداختی‌های خود را تا زمان فروش محصولات به تاخیر می‌اندازند، که بهتر است از قبل شناخت کامل و دقیق از خریدار محصولات خود داشته باشید.

ارسال سریع و به موقع محصولات

برای تحویل به موقع و سریع محصولاتی نظیر صیفی جات به خریداردان خارجی، بهتر است استراتژی دقیق و منظمی برای تاریخ ارسال و بسته بندی محصولات خود داشته باشید تا بتوانید بدون ریسک خرابی و فاسد شدن آن‌ها، شانس فروش به موقع را به دست بیاورید و سود بیشتری کسب کنید.

سخن آخر

همانطور که در این مطلب گفته شد، صیفی جات ایرانی از محصولات صادراتی پرطرفداری هستند که خریداران زیادی دارند، اما تحویل به موقع، سریع و از همه مهمتر حفظ کیفیت محصولات حساسی مانند صیفی جات، نیازمند رعایت نکات و دانستن قوانین خاص خود است. از موارد با اهمیت در زمینه فروش صیفی جات به کشورهای خارجی، شناخت بازار مورد هدف، آشنایی کامل با خریدار، حفظ کیفیت محصولات صادراتی با انتخاب بسته بندی مناسب و تحویل و انتقال به موقع آن‌ها هستند که صادر کننده باید با این قوانین آشنایی کاملی داشته باشد تا درنهاید بتواند از فروش محصولا خود سود بیشتری بدون ضرر مالی کسب کند.

منبع

ayda
ayda naseri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋