ayda

ayda

naseri
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

بهترین روش دم کردن زعفران با یخ و آب جوش و نکات آن

برای دم کردن زعفران اصل شما می توانید، یکی از دو روش دم کردن زعفران با آب جوش و یا دم کردن زعفران با یخ را انجام دهید. قبل از آموزش طریقه دم کردن زعفران بهتر است به شما نحوه ی سابیدن زعفران را آموزش دهیم. برای دم کردن بهتر زعفران بهتر است در ابتدا آن را در یک هاون خوب بسابید، خرد شدن کمک می کند تا زعفران اصل طعم و رنگ خود را سریع تر آزاد کند. پیشنهاد می شود زعفران را با یک حبه قند بسابید تا از سوختن زعفران جلوگیری کنید.

معمول ترین و رایچ ترین روش دم کردن زعفران درجه یک:

دم کردن زعفران با استفاده از آب جوش بسیار ساده است. این روش معمول ترین شیوه دم کردن زعفران اصل است که اکثر شما آن را انجام می دهید. با این حال همین روش هم نیازمند رعایت نکاتی است که باعث خوش رنگ تر شدن زعفران درجه یک خواهد شد. برای این کار فقط کافیست تا چند مرحله ساده را انجام دهید.

مرحله اول: مقدار مورد نیاز از زعفران را درون یک هاون بریزید و خوب بسابید تا کاملاً پودر شود (سابیدن زعفران با هاون فلزی و یا سابیدن با سرعت زیاد کیفیت زعفران دم کرده شما را تا حدود زیادی کاهش می دهد).
مرحله دوم: بسته به اندازه زعفران پودر شده، مقدار آب جوش به آن اضافه کنید.
مرحله سوم: درب ظرفی که حاوی زعفران و آب جوش است، ببندید و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه استراحت کند.
* در صورت تمایل می توانید ظرف حاوی زعفران و آب داغ را بر روی حرارت غیر مستقیم (حرارت بخار آب) قرار دهید، این کار کیفیت زعفران دم کرده شما را بالاتر می برد.

دومین راه شگفت انگیز: روش دم کردن زعفران با یخ

چگونه زعفران را با یخ دم کنیم؟ این روش دم کردن زعفران اصل به نسبت روش قبل به مدت زمان بیشتری نیاز دارد، اگر زمان کافی برای دم کردن زعفران دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از این روش می باشد. برای دم کردن زعفران با یخ کافیست تا مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مقدار مورد نیاز از زعفران را در یک هاون بریزید و خوب بکوبید تا کاملاً پودر شود (توجه داشته باشید استفاده از قند و شکر برای سابیدن مدت زمان دم کشیدن زعفران را طولانی تر می کند).
مرحله دوم: چند قالب یخ خرد شده را بر روی زعفران بریزید و اجازه دهید تا در دمای اتاق یخ ها ذوب شوند و زعفران رنگ خود را آزاد کند.

vaxسومین روش پیشنهادی و ترکیبی بی نظیر برای دم کردن زعفران:

این دو روش اصلی ترین روش های دم کردن زعفران می باشد، اما طبق تحقیقاتی که توسط تیم نویسنده این محتوا از سرآشپز ها و آشپز های حرفه ای به عمل آمد به یک دستور کاملاً حرفه ای و خاص برای دم کردن زعفران رسیدیم که نمونه آن را در هیچ جای نمی توانید مشاهده کنید. برای دم کردن زعفران خود مانند یک سرآشپز حرفه ای کافیست تا مراحل ذیل را انجام دهید.

مرحله اول: در این روش قبل از کوبیدن زعفران باید آن را درون یک ظرف ریخته و بر روی شعله ملایم اجاق به مدت ۲-۳ دقیقه قرار قرار دهید (این مرحله بسیار حساس است زیرا زعفران به سرعت می سوزد).
مرحله دوم: بعد از خاموش کردن اجاق به زعفران اجازه دهید تا سرد شود، مقداری قند به آن اضافه کنید و آن را در هاون بکوبید تا کاملاً پودر شود.
مرحله سوم: بعد از پودر کردن زعفران، به آن آب جوش اضافه کنید و بر روی شعله مستقیم اجاق قرار دهید و به محض جوش خوردن زعفران آن را از روی اجاق بردارید.
مرحله چهارم: اکنون نوبت به اضافه کردن مقداری یخ به ظرف می باشد، کافیست اجازه دهید تا زعفران شما خنک شود. زعفران دم شده با این روش از کیفیت و رنگ فوق العاده ای برخوردار است زیرا ترکیبی از دو روش بالا می باشد.
* شاید این روش دم کردن زعفران طولانی و حساس باشد اما اگر این روش را برای دم کردن زعفران خود انجام دهید به هیچ عنوان روش دیگری را امتحان نخواهید کرد.

منبع

 

ayda
ayda naseri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋