ayda

ayda

naseri
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

زیباترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه

برای سفر هر فردی دلیل خاص خودش را دارد ولی یکی از بزرگترین گروه‌های مسافران را، گردشگران تشکیل می‌دهند. بین این دسته از مسافران، همیشه کشور فرانسه یکی از مهم‌ترین مقصد‌ها بوده است. این کشور در غرب اروپا قرار دارد و در مساحت ۶۴۰٬۶۷۹ کیلومتر مربعی‌اش، بیش از ۶۶ میلیون نفر جمعیت را جای داده است. فرانسه همواره در تاریخ فرهنگ، علم، هنر و اندیشه نقش مهمی را ایفا کرده و همین موضوع دلیلِ وجود یادگاری‌های فراوانی در این سرزمین شده است. از این موارد که بگذریم وجود سواحل و ارتفاعات مختلف در این کشور، طبیعت آن را غنی کرده است و برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی، بازدید از فرانسه فرصت بزرگی محسوب می‌شود. در این مطلب به معرفی برخی از جاذبه‌های این کشور پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

 


آشنایی با زیباترین جاذبه‌های گردشگری و دیدنی فرانسه

در ادامه این متن برای شما لیستی از جذاب‌ترین مکان های گردشگری فرانسه را آورده‌ایم. حتی مطالعه درباره این جاذبه‌ها هم بسیار لذت‌بخش است، چه رسد به دیدن حضوری این جاذبه‌ها.

۱-پاریس (Paris)

پاریس پایتخت فرانسه همیشه بین ده شهر برتر این کشور قرار دارد. با اینکه گفتن این موضوع خیلی کلیشه ای به نظر می رسد اما واقعا پاریس یکی از برترین و بهترین شهرهای فرانسه است. ما یک برنامه راهنمای عالی برای گشت و گذار یک هفته ای در پاریس آماده کرده ایم. این برنامه شامل همه مکان های دیدنی پاریس و همه کارهاییست که باید در طول سفرتان به پاریس انجام بدهید.

به احتمال زیاد سفر شما به کشور فرانسه از پاریس شروع می شود و در همین شهر خاتمه پیدا می کند. برای همین بهتر است برنامه ریزی کنید تا چند روزی را بیشتر در شهر عشق، پاریس، بگذرانید.

توصیه ما این است که ۳ شب در پاریس بمانید. به این ترتیب با خیال راحت می توانید از منطقه رمانتیک و عاشقانه مونت مارت (Montmartre)، برج ایفل (Eiffel Tower) را از نزدیک ببینید و قبل از غروب آفتاب یا شب به رودخانه کروز هم سری بزنید.

البته بدیهی است که حتما باید از موزه لوور (The Louvre) هم دیدن کنید. فقط یادتان باشد که برای بازدید از این موزه از قبل بلیط تهیه کنید. در کنار اینها از جزیره نتردام و خیابان شانزه لیزه نیز دیدن کنید و لذت ببرید.


۲-کولیور (Collioure)

فصل بهار زمان خوبی برای بازدید از این شهر کوچک است. کولیور در نزدیکی مرز کاتالان و دریای مدیترانه قرار دارد؛ بنابراین اگر به اسپانیا و به کوستا براوا (Costa Brava) سفر کردید می توانید به راحتی به کولیور هم بیایید.

اثر تاریخی این شهر برج دیواری قدیم آن است که به خوبی حفظ شده. علاوه بر این توصیه می کنیم که حتما در خیابان های تنگ و باریک کولیور هم قدم بزنید. گفته می شود که سالوادور دالی یک بار به این شهر آمده تا برای خلق آثارش ایده بگیرد.


۳-کارکاسون (Carcassonne)

کارکاسون فقط اسم یک بازی معروف نیست بلکه یک شهر واقعی در فرانسه هم هست. کارکاسون شهری مرتفع با استحکامات و ارگ های دو جداره است که جزو جاذبه های توریستی کشور فرانسه محسوب می شوند. توصیه می کنیم که صبح زود به کارکاسون بروید چون این ساعت از روز شهر خلوت تر است و با خیال راحت می توانید از مکان های جالب آن دیدن کنید.


۴-آریژ (Ariege)

آریژ به خاطر منظره روستایی و قلعه با شکوهش که Château de Foix نام دارد در این لیست قرار می گیرد. توصیه می کنیم به فیلم زیر که توسط هیئت رسمی گردشگری تهیه شده نگاهی بیندازید.

قلعه با شکوه آریز درست مثل یک نقاشی زیبا روی تپه قرار گرفته است. این برج عظیم مشرف به منطقه است و همه چیز آن به خوبی حفظ و نگهداری شده. مطمئنا بازدید از این قلعه زیبا برای خانواده و به خصوص بچه ها بسیار جالب خواهد بود.


۵-مونت سن میشل (Mont Saint Michel)

وقتی صحبت از مکان های دیدنی و جذاب فرانسه می شود به هیچ وجه نمی توان مونت سن میشل را از قلم انداخت. زمانی که جزر و مد آب کم است می توانید در این قلعه با شکوه که روی آب واقع شده گشت و گذار کنید و از شگفتی آن به وجد بیایید.

برای اینکه به معنای واقعی شگفت زده شوید فیلم زیر را ببینید. این فیلم بسیار زیباست و حتی از چیزی که در واقعیت خواهید دید هم جذاب تر و شگفت انگیزتر است.


۶-سنت مالو (St Malo)

دیوارهای گرانیتی بلند و ساحل دریا درست روبروی شما قرار دارند. اینجا سنت مالو است؛ روستایی کوچک با جمعیت فقط ۴۵۰۰۰ نفر که در بریتانی، واقع در شمال غرب خط ساحلی فرانسه واقع شده است.

این دهکده در طول جنگ جهانی دوم نقش بسیار مهمی را ایفا کرد. بهترین وسیله برای رسیدن به سنت مالو ماشین است.


۷-بایو (Bayeux)

شهر شگفت انگیز بایو با مرکز قرون وسطایی اش به خاطر وجود پرده Tapisserie de Bayeux در آن معروف است. نقوش این پرده تاریخی که متعلق به قرن یازدهم است حمله ۱۰۶۶ نورمن به انگلیس را به تصویر می کشد. می توانید ماشینتان را در مرکز شهر پارک کنید و بعد گشت و گذار کنید. خیابان های سنگفرش شده منتظرتان هستند تا عکس های بیاد ماندنی و زیبایی در این منطقه بگیرید!


۸-لو آور (Le Havre)

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کشور فرانسه که در امتداد ساحل شمالی قرار دارد شهر لو آور است. این شهر به خاطر نمای هنری و پیاده روی های لذت بخش کنار ساحل شهر دارد. در طول جنگ جهانی دوم شهر لوآور بشدت آسیب دید و بعدها بازسازی شد. با این وجود هنوز هم زیبا و دیدنی محسوب می شود.


۹-روان (Rouen)

اگر رودخانه سن در پاریس را دنبال کنید به انتهای آن در شهر روان خواهید رسید. این شهر قدیمی یادآور دوران روم و قرون وسطا است و برای علاقمندان به بافت های قدیمی بسیار جذاب است. علاوه بر این در روان کلیساهای زیبایی هم وجود دارد که می توانید به طور رایگان از آنها دیدن کنید.

یکی دیگر از امتیازهای شهر روان این است که خیلی توریستی نیست و با خیال راحت می توانید از آرامش آن لذت ببرید. می توانید در طول مسیرتان از پاریس به نرماندی در روان متوقف شوید و یکی دو ساعتی آنجا قدم بزنید.


۱۰-آمیان (Amiens)

شهر آمیان که توسط رودخانه سم (Somme) تقسیم شده است به خاطر وجود کلیسای جامع گوتیک آمیان (Gothic Amiens Cathedral) که مشرف بر شهر است شهرت دارد.

بهترین کار این است که به یکی از کافه های آمیان بروید و یک فنجان قهوه Café au lait (قهوه داغ و شیر) و کروسان میل کنید و لذت ببرید. شهر آمیان هم درست مثل روان خیلی توریستی نیست؛ اما کلیسای جامع این شهر بسیار زیباست.حتما به آنجا بروید و از دیدن مناظرش لذت ببرید.

منبع: دیواری جات

ayda
ayda naseri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋