ayda

ayda

naseri
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

آموزش تعمیر عینک شکسته در کمترین زمان

 

ترفندهای ساده برای تعمیر عینک در خانه برای زمان هایی است که با شکستن عینک در یک موقعیت خاص، که برای تعویض یا تعمیر آن توسط عینک ساز شرایط وجود ندارد، رتوانید آن را در خانه برای مدت زمان کوتاهی سر هم کنید.

برای تعمیر عینک شکسته در خانه میتوانید از جعبه ابزار عینک استفاده کرده و با توجه به نوع شکستگی ممکن است بتوانید با چسب یا یک سری راه کار ساده قسمت های جدا شده را به هم متصل کنید.

البته قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که تعمیر عینک شکسته در خانه ممکن است به نتیجه نرسد، زیرا عینک از اتصالات ظریفی تشکیل شده که فقط یک عینک ساز ممکن است بتواند آن را طوری درست کند که برای استفاده طولانی مدت قابل استفاده باشد.

در ادامه این مطلب با رض اپتیک همراه باشید تا ترفندهای ساده ای که برای تعمیر عینک در خانه وجود دارند را برسی کرده تا در صورت نیاز، بتوانید عینک شکسته را سرم بندی کرده و از کارتان عقب نمانید.

ترفندهای ساده برای تعمیر عینک

چند ترفند ساده برای تعمیر عینک شکسته در خانه

از گارانتی استفاده کنید

ترفند ساده تغمیر عینک شکسته این است که قبل از هر حرکتی به گارانتی عینک توحه داشته باشید. در صورتی که عینک شما دارای کارانتی می‌باشد، بهتر است آن را برای گانتی به تعمیر کاران کعتبر شرکت مربوطه بسپارید.

در طی روند تعمیر عینک، در صورتی که خودتان این کار را انجام دهید، ممکن است به لنزها آسیب برسانید یا برای وصل کردن دسته عینک شکسته یا پل؛ این امکان که شکستکی بیشتر شود نیز وجود دارد.

بهتر است این نکته مهم را فراموش نکنید که هر عدسی برای فریم عینک مخصوص به خد تنظیم شده و عوض کردن آن در خانه برای تعمیر عینک شکسته، اصلا کار درستی نیست و بهتر است این کار را عدسی ساز یا تعمیرکار عینک انجام دهد.

تعمیر آسیب دیدگی فریم دور لنز عینک

ترفندهای ساده برای عینک شکسته  قرار است شما را در تعمیر فریم دور عینک راهنمایی کند. اما فبل از هرچیزی بهتر است بدانید که فریم عینک از جنس های متنوع ای ساخته میشود که باید بدانید متریال فریم عینک شما چیست؟،

برای تعمیر فریم فلزی عینک کار خاصی نمتوان انجام داد. زیرا این نوع فرین را در صورتیکه بخواهید تعمیر کنید، باید آن را جوش بزنید که این کار فقط از دست عینک ساز بر می‌آید، تازه در صورتی که جنس عینک شکا از تیتانیوم نباشد. زیرا بسیار گران قیمت است.

در صورتی که تز عینک با جنس پلاستیک یا کائوچو استفاده میکنید، باید بدانید که ممکن است با یک سری ترفندهایی ساده، بتوانید عینک را برای مدت زمان کوتاه به هم وصل کنید یا آن را تعمیر کنید. در ادامه دو روش برای تعیمر عینک شکسته در خانه را مشاهده کنید.

کیت تعمیر عینک

یکی از راه های تعمیر عینک شکسته در خانه این است که از کیت های تعمیر استفاده کنید. این کیت ها با داشتن ابزار مورد نیاز برای تعمیر عینک های شکسته به خوبی جوابگوی نیاز شما هستند و با استفاده از ابزار های میتوانید برای تعمیر عینک خودتان اقدام منید.

استفاده از خلال دندان

خلال دندان یکی از راه کارهایی است که برای نگه داشتن دسته عینک از آن به جای پیچ استفاده می‌کنند. البته بهتر است بدانید که ممکن است هزینه تعویض یا تعمیر عینک توسط عینک ساز از این حرکت کمتر باشد.

زیرا در صورتی که بای تعمیر فریم عینک شکسته از خلال دندان استفاده کنید، باید بدانید که این کار دردسر زیادی داشته و ممکن است با یک خطای کوچک، شکستگی بیشتری ایجاد کنید. بهترین راه برای تعمیر عینک این است که آن را به عینک ساز بسپرید.

استفاده از چسب برای تعمیر پل عینک

برای تعمیر پل عینک شکسته، آن هم در صوتی که بخواهید برای یک زمان موقت آن را سر هم کنید، بهترین ابزار برای این کار چسب است. با توجه به نوع شکستگی اول در نطر داشته باشید که تکه های شکسته به هم متصل میشوند یا نه؟

در ادامه قبل از هر چیزی، قسمت شکسته فریم را با الکل تمیز کنید و سپس به محل شکستگی توجه کنید، بهتر است این محل صاف باشد، زیرا وجود برامدگی در شکستگی اجازه نمیدهد دو نقطه به خوبی به هم متصل شوند.

برای آسیب ندیدن لنز عینک، بهتر است آن را با پارچه بپوشانید و برای اطمینان بیشتر، پارچه را با کش محکم کنید. بعد از این کار بهتر است با چسب قطره ای به یکی از محل های اتصال را اغشته کنید و سپس طرف دیگر را به محل شکستگی وصل کنید.

فراموش نکنید که این کار را با ظرافت تمام انجام دهید تا به دیگر قسمت های فریم آسیب نرسد. چسب را به اندازه مناسب بریزید تا روی دیگر قسمت های نرود و سپس نقطه های اتصال را فشار دهید و در آخر اچازه دهید تا چسب به خوبی پل عینک را محکم کند.

تعمیر پل عینک با سوزن

برای متصل کردن پل شکسته‌ی عینک آفتابی یا طبی بهتر است قبل هر چیزی به جنس فریم عینک توجه کنید. در صورت پلاستیک بودن فریم، یک قابله مناسب روی حرارت متوسط بگذارید و داخل ان را با آب پر کنید تا به جوش بیاید.

پس از به جوش آمدن آب، قسمت های شکسته فریم را داخل آب فرو کنید تا کاملا نرم شوند، سپس با یک سوزن امتحان کنید تا بفهمید فریم نرم شده است یا نه. زیرا بهترین راه برای گرم کردن پلاستیک جرارت است.

در ادامه تعمیر عینک شکسته در خانه بهتر است یک سوزن را در یک از محل های اتصال فرو کرده و سپس دیگر فسمت فریم را داخل سوزن فرو کنید و هر دو قسمت را به هم فشار دهید. بهتر است برای انجام این کار سرعت عمل داشته باشید.

سخن آخر

همانطور که برحی از راه کارهای ساده برای تعمیر عینک شکسته در خانه را برسی کردیم، بهتر است بدانید که تضمینی برای این ترفندها که به نتیجه قطعی برسند وجود ندارد، و ممکن است در صورت خطا، شکستگی عینک نیز بیشتر شود.

حتی امکان دارد که در حین تعمیر پل عینک، به لنز یا دیگر قسمت های فریم آسیب وارد کنید. در نتیجه این راه کارها برای زمان موقت کاربرد دارند  و برای تعمیر عینک بهتر است آن را دستان عینک ساز ماهر بسپارید.

منبع: رض اپتیک

ayda
ayda naseri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋