ayda

ayda

naseri
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

سرگرمی های خانگی برای خوب شدن حالتان

 

سرگرم شدن در خانه یک از گزینه‌های مهم برای اکثر افراد جامعه است تا با استفاده از آن بتوانند از بی‌حوصلگی ناشی از زمان‌هایی که کاری برای انجام دادن در خانه ندارند عبور کرده و در نتیجه، بتوانند از افسرده حال شدن خود جلوگیری کرده و با انجام فعالیت‌هایی که  به آن علاقه دارند، روحیه خود را بازگردانند.

خانه ماندن برای بسیاری از ما که عادت به بیرون بودن و انجام فعالیت در فضای باز و کارهای مختلف را داریم و، به دلایل گوناگون مجبور به پذیرفتن تغییرهایی در زندگی میشویم که باعث می‌شوند در خانه بمانیم، به معنی کم شدن روحیه و به طریقی سخت و طاقت فرسا شدن زندگی است که می‌تواند به تمام روحیاتمان صدمه‌های جدی وارد کند.

اما بهتر است نگران نباشید و نیمه پر لیوان را ببینید، زیرا دقیقا همین خانه ماندن و داشتن وقت‌های طولانی‌ای که از بی حولگی کلافه شده‌اید، این معنی را میدهد که می‌توانید تغییرات جدی را در زندگی و در خود ایجاد کرده و به سمت علاقه و سرگرمی‌هایی بروید که تا این زمان فرصت انجام آنها را نداشته‌اید.

یاد گرفتن موضوعات و مهارت‌های جدید، خواندن کتاب، یاد گرفتن و حتی اختراع بازی جدید برای سرگرم شدن و جمع شدن اعضای خانواده دور یکدیگر، یا ورزش و مطالعه و موضوعاتی که پیشرفت فردی شما کمک می‌کنند، همه و همه می‌توانند به عنوان سرگرمی و اوقاتی باشند که با انجام آنها می‌توانید خود را از شر بی‌حوصلگی و چه کنم‌ها خلاص کنید.

توریست‌ها قرار است در ادامه با معرفی انواع سرگرمی در خانه در غالب یک فهرست کامل، باعث شود تا بتوانید ایده‌های مختلفی داشته باشید و با استفاده از آن‌ها از وقت خود به نحو بهتری بهره ببرید و همچنین، با بالا بردن توانایی‌های خود، از لحظاتی که می‌گذرانید لذت ببرید و از بی‌حوصلگی، خسته و کلافه نشوید.

درباره زندگی خودتان بنویسید

نوشتن خاطرات زندگی

سرگرم شدن در خانه یکی از دغدغه‌های مهم اکثر افراد در جامعه امروز است که بی‌حوصلگی و ندانستن این که چه کاری باید انجام دهند، باعث رنج آن‌ها میشود. یکی از ساده‌ترین و بهترین کارهایی که در خانه میتوان انجام داد، نوشتن درباره خود و خاطرات است، چون نه تنها گذر زمان را با انجام این کار متوجه نمی‌شوید، بلکه باعث میشود که بعد از چند بار نوشتن درباره زندگیتان، رفته رفته خاطراتی را به یاد بیاورید که ممکن است ریشه در مشکلات یا استعدادهایی در زندگی گذشته شما داشته باشند. بهترین مزیت نوشتن این است که، درون شما را از افکار اضافی خالی کرده و در نتیجه سبک بودن را در زندگی تجربه می‌کنید.

اثر هنری خلق کنید

خلق اثر هنری در منزل

خلق آثار هنری ممکن است در ابتدا جمله سنگینی به نظر برسد. اما یادتان باشد که کودک درون شما یک استعداد نهفته در خود دارد که با شکوفا کردن آن، به راحتی می‌توانید دست به خلق آثاری بزنید که در ابتدا هم خودتان را شگفت زده می‌کند و هم رفته رفته نظر افراد دیگر را هم به تولیدات شما جلب خواهد کرد. خلق اثر هنری می‌تواند کشیدن نقاشی یا نویسندگی، موسیقی، مجسمه سازی و هر نوع میل ابراز نشده‌ای باشد که قرار است در یک فرم هنری تولید شود.

برای سرگرم شدن در خانه لازم است روحیه خود را حفظ کنید و چشمانتان را از روی در و دیوار بردارید و سپس در صورتی که از بچگی به یک گرایش هنری علاقه داشته‌اید، در اولین فرصت دست به کار شده و خود را به دست احساساتتان بدهید تا شما را به دنیایی که به آن علاقه دارید هدایت کند. حتی بهترین زمان، همان مواقع بی‌حوصلگی است که می‌توانید با کسب مهارت‌های یک هنر جدید، خود را سرگرم کرده و از شر کرختی و سنگینی، رها شوید.

ورزش در خانه

ورزش در منزل

سرگرمی در خانه می‌تواند یک نوع فعالیت ورزشی باشد که سالهاست نتوانسته‌اید آن را به هر دلیلی انجام دهید. یکی از مشکلاتی که گریبان گیر افراد میشود، نداشتن فعالیت بدنی مناسب است که رفته رفته با بالا رفتن سن، موجب بروز بیماری‌های مختلف میشود. اگر برای باشگاه رفتن وقت کافی ندارید، به راحتی می‌توانید با مشاهده ویدیو‌های آموزشی، هر نوع فعالیت ورزشی‌ای که به آن علاقه دارید را انجام بدهید، تا نه تنها به اندام ایده آل خود برسید، بلکه بر جسم و ذهن شما نیز تاثیرات مثبتی داشته باشد.

پروژه های مختلف انجام دهید

دیدن اموزش های گوناگون

یکی از راه‌هایی که با آن به راحتی سرگرم می‌شوید انجام دادن یا فراگیری کارهایی است که می‌توانید به عنوان پروژه آن را انجام داده و هیجان تمام کردن آن را تجربه کنید. استفاده از اوقات فراغت به راحتی می‌تواند شما را به سوی یادگیری کارهایی که دوست دارید، پیش ببرد. ممکن است علاقه داشته باشید بنویسید، یا با یادگیری نرم افزار‌های مربوط به تخصصی که دارید، محدوده کارهایتان را افزایش دهید.

انجام یک پروژه می‌تواند شما را از فقط سرگرم شدن فراتر ببرد، و باعث پیشرفت شما و مهارت‌هایی شود که با انجام آن از شر روزمرگی‌های حوصله سربر زندگی خلاص شده، و در عین حال به تقویت مهارت‌هایی که دارید بپردازید.

به آموزش فرزندانتان رسیدگی کنید

به آموزش فرزندانتان رسیدگی کنید

یکی از بهترین کارهای کاربردی و مفید، برای زمان‌هایی که وقت کافی در اختیار دارید، این است که با کمک‌های لازم به فرزندتان، در صورتی که در دروس خاصی عملکرد ضعیفی دارد، موجب تقویت دانش و همینطور بالا بردن اعتماد به نفس او شوید. در اغلب اوقات پیگیری والدین از سطح دانش فرزندان باعث تشویق آنها شده تا بتوانند، با قدرت بیشتری به سراغ فراگیری موضوعات مهم بروند و همینطور شما نیز با انجام این کار مفید، نه تنها سرگرم می‌شوید، بلکه با هدیه دادن لبخند به فرزند عزیزتان، روحیه‌تان بالا می‌رود و در نتیجه از افسرده حال بودن دور می‌شوید.

فیلم ببینید

دیدن فیلم

فیلم دیدن در کنار دوستان یا خانواده یکی از بهترین کارهایی است که با انجام آن، می‌توانید از شر روزمرگی‌هایی که باعث می‌شوند کرختی و بی‌حوصلگی را تجربه کنید، خلاص شوید. به دنبال پیدا کردن ژانر مورد علاقه خود باشید و بهتر است بدانید که، دیدن فیلم‌های درجه 1 کارگردانان معروف، به خاطر داشتن احساسات واقعی، منجر به دستیابی تجربه‌های اصیلی می‌شوند که در زندگی به آن‌ها نیاز دارید. با استفاده از فیلم دیدن می‌توانید به همراه خانواده خوراکی‌های خوشمزه میل کرده و در آخر فیلم، نقد خود را به اشتراک بزارید و با دیدن دیدگاه‌های مختلف در باره فیلم، یاد بگیرید که چطور به هر قضیه به شیوه‌های گوناگون نگاه کنید.

پادکست گوش کنید

گوش کردن پادکست مورد علاقه

پادکست یکی از بهترین مزیت‌های استفاده از فضای مجازی است که می‌تواند شما را با دنیایی از موضوعات مختلف آشنا کند. برای گوش دادن به پادکست نیاز ندارید که حتما بیکار باشید، در هنگام آشپزی یا انجام پروژه‌های کاری که نیازمند تمرکز زیاد از حد نیستند، گوش دادن به پادکست نه تنها شما را سرگرم می‌کند، بلکه یک نوع گذر کردن از محدودیت‌های زمان است. زیرا با استفاده از آن، هم کارتان را انجام می‌دهید، و هم می‌توانید موضوعات مهم یاد بگیرید یا به داستان‌های مورد علاقه‌تان گوش کنید.

لباس های متفاوت امتحان کنید

امتحان کردن لباس ها

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به پوشیدن لباس‌های مختلف علاقه دارند، بهتر است بدانید که یکی از بهترین کارها برای سرگرم شدن و فرار از بی حوصلگی، پوشیدن لباس‌های مختلف است. به طوری که بی رودربایستی می‌توانید آنچنان که همیشه علاقه داشته‌اید، لباس‌های زیبایتان را امتحان کنید. این یک فرصت عالی است که به ایده‌های جدیدی فکر کنید که می‌توانند، به بهتر ست کردن لباسهایتان کمک کنند. خود را آرایش کنید و بهترین مدل‌های لباس مناسب با روحیات خود را پیدا کنید. بهتر است در همین زمان از کلیشه‌های جنسیتی عبور کرده و با دیدن خود با ظاهری که همیشه آرزویش را داشته‌اید، کودک درون خود را شاد کنید.

کلاس‌‎های آنلاین برگذار کنید

شرکت در کلاس های انلاین

برگذاری آنلاین کلاس‌های آموزشی، یکی از بهترین اتفاق‌هایی است که با گسترش فضای مجازی به وجود آمده. در صورتی که برای یادگیری مهارت خاصی که به آن علاقه دارید، فرصت کافی را ندارید، می‌توانید با پیدا کردن یک کلاس آنلاین در زمان مناسب، از وقت خود استفاده کرده و سطح دانش خود را افزایش دهید. با یک جستجوی ساده به راحتی می‌توانید دوره‌های آموزشی رایگان پیدا کرده و برای تقویت مهارت‌های خود، قدمی فراتر از فقط سرگرم شدن بردارید.

موسیقی گوش کنید

گوش دادن به موسیقی

موسیقی گوش دادن یک راه حل برای سرگرم شدن نیست، زیرا با گوش دادن به موسیقی به تجربه اصیل حالات روح و روان خود دست پیدا می‌کنید. با گوش دادن به موسیقی می‌توانید نه تنها موجبات آرامش ذهنی خود را فراهم کرده، بلکه با رقصیدن و حرکت دادن عضلات و اندام‌ها، با یک تیر 2 نشان می‌زنید و تمام وجودتان را سالم و سرحال می‌شود. گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان به شما کمک می‌کند مشکلات را فراموش کرده و به دنیای اصواتی قدم بزارید که با نت‌های مختلف شما را جادو می‌کند.

سخن آخر

خانه ماندن دلایل مختلفی دارد، از دورکاری گرفته تا گذراندن زمان‌های بعد از کار در خانه، یا وقت‌هایی که به خاطر شرایط جامعه مجبور به خانه ماندن می‌شوید. بهتر است کنترل شرایط در خانه ماندن را به دست بگیرید تا با استفاده از بیشمار فعالیت‌های مختلفی که در خانه می‌توانید انجام دهید، از بی حوصلگی و نگاه کردن به در و دیوار خلاص شوید.

سرگرم شدن در خانه یکی از آسان‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید، فقط کافی است که بخواهید و به علاقه‌مندی‌ها یا کارهای عقب افتاده‌ای که دارید فکر کرده و برای آنها برنامه ریزی کنید. یادتان باشد که اگر از بی حوصلگی رنج می‌برید، یعنی در موقعیتی قرار دارید که با استفاده درست و مفید از آن، می‌توانید زندگیتان را تغییر دهید.

نویسنده: پوریا زنگیشه

منبع

ayda
ayda naseri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋