ayda

ayda

naseri
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

کانسیلر چیست و موارد مصرف کانسیلر چیست؟

 

در دنیای بزرگ لوازم آرایشی، محصولات مختلفی برای هرچه زیباتر شدن صورت تولید می‎‌شود تا اشکالات آن را بپوشاند. کانسیلر یکی از این محصولات است که کاربرد زیادی برای صاف‏ و یکدست‏‌کردن پوست دارد. اما متاسفانه بسیاری از افراد دقیقا نمی‏‌دانند کانسیلر چیست و چگونه استفاده می‏‌شود. اگر شما هم جزو این افراد هستید یا به‌‏دنبال پیداکردن کانسیلر خوب و قیمت مناسب می‏‌گردید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر یک پودر فشرده به رنگ روشن است که پایه آرایش محسوب می شود، به این معنی که برای حفاظت از پوست می توان قبل یا بعد از کرم پودر از آن استفاده کرد. انواع کانسیلر در بازار لوازم آرایشی و مراقبت از پوست بسیار مختلف است.
به طور مثال نوع استیک یا ماتیکی یکی از انواع کانسیلر پرطرفدار با قابلیت استفاده ساده است و نوع نیمه جامد آن به شکل کرم موجود می باشد، اگر علاقمند به مصرف کانسیلر مایع هستید، بسیاری از برندهای معروف اقدام به تولید نوع مایع نیز نموده اند که در این حالت لازم است طرز استفاده از کانسیلر پد دار را نیز بدانید.


انواع کانسیلر مایع بهتره یا جامد؟

برندهای معروف جهان، کانسیلر را در اشکال مختلف تولید می‌‎کنند که بسته به سلیقه، نوع پوست و میزان مهارت خود می‌‏توانید از آن‏‌ها استفاده کنید. برای یک انتخاب درست، ابتدا باید بدانید انواع مدل‏‌های کانسیلر چشم چیست:

۱- کانسیلر مایع

کانسیلر مایع

اگر بپرسید که یکی از مناسب‏‌ترین انواع کانسیلر دور چشم چیست، پاسخ ما کانسیلر نوع مایع است. این مدل، استفاده آسانی دارد، به‏‌خوبی روی پوست پخش می‌‏شود و درجه پوشش متفاوتی ارائه می‏‌دهد. بافت این مدل از کانسیلر، سبک‎‌تر از حالت‏ جامد است و احتمال بسته‌‎شدن منافذ و کیکی‎‌شدن پوست را بسیار کم می‏‌کند. به‏‌همین دلیل، کانسیلر فرم مایع بهترین کانسیلر برای پوست چرب و مستعد جوش، یا افراد دارای چروک دور چشم است.

اما نکته مهم در خصوص این مدل کانسیلر چیست؟ توجه کنید که اگر پوست شما بسیار خشک است و قصد انتخاب فرم مایع کانسیلر را دارید، حتما از محصول دارای خواص آبرسان استفاده کنید. به‌‏علاوه اگر به‏‌دنبال پوشش‎‌دادن بسیار بالای جای جوش، زخم یا لکه‏‌های بسیار تیره هستید، کانسیلر جامد گزینه مناسب‏‌تری خواهدبود.

۲- کانسیلر استیکی

کانسیلر استیکی

به‏‌دلیل کاربرد بسیار آسان و قدرت پوشانندگی مناسب، این مدل از کانسیلرها نیز توانسته ‎است نظر بسیاری از مصرف‏‌کنندگان را به‏‌خودجلب کند. بافت کانسیلر ماتیکی می‌‏تواند جامد یا نیمه‏‌جامد باشد و در بسیاری موارد آن را جزو دسته‏‌بندی کانسیلرهای جامد می‎‌شناسند. این کانسیلر نیاز به پخش‏‌کردن بیشتری بر روی پوست داشته و معمولا ریزش کمتر و مدت زمان ماندگاری بالاتری از حالت مایع دارد. اما معایب این کانسیلر چیست؟

هرچند معتقدیم کانسیلر حالت جامد، برای پوشاندن جای جوش مناسب‎‌تر است، اما این کار عملا با چالش همراه است. چرا که به‏‌دلیل غلظت بیشتر، ممکن است باعث بسته‏‌شدن منافذ و ایجاد جوش در پوست‏‌های بسیار مستعد شود. همین‏‌طور احتمال کیکی‎‌شدن، ریزش و ایجاد براقیت بر روی پوست‏ه‌ای چرب و مختلط توسط کانسیلر جامد بالاتر است.

۳- کانسیلر کرمی

کانسیلر کرمی

فرم کرمی، حالتی بین کانسیلر فرم جامد و مایع دارد و می‌‏تواند برای انواع پوست قابل استفاده باشد. این مدل کانسیلر پوشانندگی متوسط به بالا ارائه می‎‌دهد و در بسته‏‌بندی ظرف یا پالت به‏‌فروش می‌‎رسد. کانسیلر کرمی قدرت پخش خوبی دارد و برای بخش‎‌های خشک‌‎تر پوست مناسب است. البته اگر پوست بسیار مستعد جوش دارید، از مدل‏‌های کرمی مخصوص و بدون چربی استفاده کنید.

۴- کانسیلر پودری

کانسیلر پودری

شاید نام این مدل کانسیلر را کمتر از حالت‏‌های جامد و مایع شنیده‎ باشید، اما فرم پودری کانسیلر چشم چیست؟ همان‌طور که از نام آن مشخص است، کانسیلر پودری بافتی متفاوت‌‎تر از دیگر مدل‏‌ها داشته و به‎‌شکل پالت عرضه می‎‌شود. این فرم کانسیلر قدرت پخش بسیار بالایی دارد و اگرچه قدرت پوشش آن به اندازه دیگر کانسیلرها نیست، اما به‌‎علت شکل پودری خود، برای جلوگیری از بسته‎‌شدن منافذ و ایجاد جوش در پوست‎‌های حساس مناسب است.


تفاوت اصلاح ‎کننده (کالر کورکتور) و کانسیلر چشم چیست؟

هرچند بسیاری از دسته‏‌بندی‏‌ها، کانسیلر و اصلاح‎‌کننده رنگ را یک محصول درنظر می‎‌گیرد. اما اصلاح‌‎کننده یا کالرکورکتور (Color Corrector)، نوعی کانسیلر خاص است که رنگی غیر از رنگ پوست دارد و از آن برای پوشاندن حرفه‌‎ای‌‎تر تیرگی‎‌ها و تغییر رنگ جدی‏ پوست استفاده می‎‌شود. اصلاح‏‌کننده،‏ قبل از کانسیلر زده می‌‎شود، رنگ‎‌های متفاوتی دارد و به‏‌کاربردن آن نیاز به تخصص بیشتری در حوزه میکاپ دارد.


تفاوت کانتور و کانسیلر چیست؟

از لحاظ تخصصی، کانتور یکی از لوازم آرایشی مخصوص حجم‏‌دادن به‌صورت است که همراه با هایلایتر، برای فرم‏‌دادن به صورت و برجسته‎‌کردن ویژگی‌‏های آن به‏‌کار می‏‌رود. با استفاده از رنگ تیره (کانتور) و روشن (هایلایتر) بخش‎‌هایی از صورت را فرورفته و بخش‎‌هایی را برآمده نشان می‏‌دهیم. البته به این تکنیک فرم‏‌دادن صورت نیز به‌‎طور کلی «کانتورینگ» و یا «کانتور» گفته می‎‌شود. کانتور، رنگ تیره‌‏تری نسبت به کانسیلر دارد و حتما باید قبل از آن، زیرسازی انجام بگیرد. البته می‌‏توان از کانسیلرهای تیره نیز به‏‌عنوان کانتور استفاده کرد که این کار زیاد توصیه نمی‌‏شود.


تفاوت کانسیلر و پرایمر چیست؟

یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می‏‌آید، آن است که تفاوت پرایمر و کانسیلر دور چشم چیست؟ یک آرایش پوست حرفه‏‌ای چند مرحله دارد. اولین بخش، پوشاندن کل صورت با پرایمر است تا بافت پوست یکدست شود. به‎‌وسیله پرایمر، آبرسانی به پوست انجام می‎‌گیرد و در مرحله بعد کرم فونداسیون به‏‌خوبی روی پوست می‌‎نشیند و ثابت می‏‌ماند. پس از آن، نوبت کرم‌‏پودر است و بعد از کرم‌‎پودر، می‌‏توانید کانسیلر بزنید تا نقاط تیره‌‎ای که با کرم پودر محو نشد، پوشانده شود.

کانسیلر برعکس پرایمر در همه قسمت‏‌های پوست استفاده نمی‌‏شود و هیچگاه نمی‌‏توان آن را قبل از پرایمر یا به جای آن به‏‌کاربرد. حالا که می‏‌دانید کانسیلر چیست و با طرز استفاده از کانسیلر نیز آشنا هستید، می‏‌توانید محصول مناسب خود را انتخاب کنید.


کانسیلر دور چشم خوب با قیمت مناسب چی بگیرم؟

خوشبختانه برندهای لوازم آرایشی، انواع مختلف کانسیلر را در بازه قیمت متنوع تولید می‏‌کنند که نیاز همه افراد را برطرف می‏‌کند. البته بهترین مارک کانسیلر برای هرشخص با توجه به نوع پوست می‏‌تواند متفاوت باشد اما برای آن‌که بدانید معروف‏‌ترین مدل‎‌های کانسیلر چشم چیست و انتخاب راحت‎‌تری داشته‏ باشید، به چند نمونه از آن‏‌ها اشاره می‏‌کنیم:

۱- کانسیلر میبلین

کانسیلر میبلین

یکی از معروف‏‌ترین کانسیلرهای موجود در بازار ایران که به‌‏دلیل قیمت و پوشانندگی مناسب خود شناخته ‏می‌‎شود، انواع کانسیلر میبلین و به‏‌خصوص کانسیلر میبلین eraser است. اما ویژگی این کانسیلر چیست؟ علاوه‌‏بر کیفیت مناسب، این محصول حاوی ترکیبات و تکنولوژی ضدپیری است و پس از مصرف، خستگی و پف زیر چشم را کاهش می‌‏دهد. به‌‎دلیل شکل بسته‏‌بندی و وجود پد در قسمت انتهایی، این کانسیلر استفاده بسیار آسانی دارد و می‌‏توانید بدون نگرانی، کانسیلر میبلین اصل را در کیف لوازم آرایش خود قرار دهید.

۲- کانسیلر تارت اصل

کانسیلر تارت اصل

وقتی این پرسش مطرح می‎‌شود که بهترین کانسیلر دور چشم چیست، بدون شک نام کانسیلر تارت به‏‌عنوان یک کانسیلر مایع بی‌‎نظیر در جهان آورده می‌‏شود. این محصول یکی از پرفروش‌‏ترین کانسیلرهای جهان بوده و بدون ریزش و کیکی‎‌شدن، تیرگی‏‌های دور چشم را ازبین می‏‌برد. در فرمولاسیون آن نیز مقدار زیادی ترکیبات گیاهی و مفید برای پوست وجود دارد و فاقد مواد شیمیایی مضر و روغن‌‎های معدنی است.

۳- کانسیلر تارت مدل اولترا کرمی

کانسیلر تارت مدل فوق کرمی

جدیدترین مدل کانسیلرهای تارت، سری ultra creamy آن است. اما مزایای این کانسیلر چیست؟ این محصول درواقع کیفیتی مشابه کانسیلر تارت اصل داشته اما بافت آن بسیار نرم‌‎تر است و خاصیت آبرسانی به پوست دارد. در ترکیبات آن از هیالورونیک‏‌اسید استفاده می‏‌شود و به‏‌همین دلیل بهترین کانسیلر برای پوست خشک محسوب می‏‌شود.

4- کانسیلر رولوشن مدل Conceal & Hydrate

کانسیلر رولوشن مدل Conceal & Hydrate

هنگام معرفی کانسیلر خوب با قیمت مناسب، کانسیلر رولوشن هیچ‏گاه از قلم نمی‏‌افتد. اگر بخواهیم بگوییم مزایای این کانسیلر چشم چیست، باید به کاور بالا، سبکی و وجود خاصیت آبرسانی در آن اشاره کنیم. این محصول نیز جزو کانسیلرهای مایع است و به‏‌دلیل وجود هیالورونیک‌‎اسید و خاصیت آبرسانی، برای انواع پوست به‎‌خصوص پوست‏‌هایی که کمی خشک هستند، مناسب خواهدبود.

۵- کانسیلر نارس

کانسیلر نارس

کانسیلر نارس با بافت روان و سبک و طیف رنگ مختلف، پاسخگوی نیاز همه افراد با رنگ پوست مختلف است و توانایی پوشش تیرگی و خطوط صورت تا ۱۶ ساعت را خواهد داشت.


نحوه استفاده از کانسیلر برای جوانسازی پوست

اگر نحوه استفاده از کانسیلر برای جوانسازی پوست را بدانید، علاوه بر رفع ایرادات پوستی می توانید به تقویت پوست صورت کمک کنید. این محصول می تواند علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری در صورت، به تقویت پوست صورت و حتی دور چشم بپردازد.
کانسیلر از بهترین لوازم آرایشی برای رفع تیرگی های دور چشم، پوشش دهی کامل پوست برای پنهان کردن اثر لک و جای جوش است. اگر کانسیلر مناسب انتخاب کنید، با استفاده از استفاده از کانسیلر برای صورت می توانید آرایشی جذاب و بی نقص داشته باشید این محصول بی نظیر در انواع آرایش و گریم مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه استفاده از کانسیلر برای جوانسازی پوست شامل مراحل زیر است:
پیش از استفاده از کانسیلر صورت خود را با شوینده مناسب نوع پوست معمولی، خشک یا چرب بشویید.
حتما کانسیلرهای حاوی ویتامین را برای مصرف انتخاب کنید تا به جوانسازی و تقویت پوست خود کمک کنید.
پیش از استفاده از کانسیلر از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا خشک شدن پوست و پیری پوست جلوگیری کنید.
برای پوست دور چشم از کانسیلر مخصوص دور چشم استفاده نمایید ،کانسیلر صورت می تواند موجب ایجاد چروک دور چشم شود.
هنگام استفاده سر را به پایین خم کرده و به بالا نگاه کنید تا خطوط زیر چشم کاملا با کانسیلر پوشانده شود. به این ترتیب آثار چین و چروک محو شده و پوستی شاداب و جوان خواهید داشت.


روش استفاده از کانسیلر برای دور چشم

اگر می خواهید آرایشی بی نقص و پوستی صاف و یکدست داشته باشید، پیشنهاد می دهیم همیشه یک کانسیلر در کیف لوازم آرایشی خود داشته باشید. با اطلاع از نکات مهم مصرف، روش استفاده از کانسیلر برای دور چشم بسیار ساده خواهد بود.
پوست زیر چشم بسیار حساس و نازک است تیرگی و رگ های زیر چشم، ظاهری ناخوشایند ایجاد می کنند که راه حل رفع و پوشش دهی کامل آن، مصرف کانسیلر است؛ بنابراین به نکات مهم زیر توجه داشته باشید:

  • برای پوشش دهی کامل تیرگی زیر چشم و مخفی کردن رگ های آبی پوست بهتر است از کانسیلر با تن رنگ زرد استفاده کنید.
  • اگر پوست بسیار روشن دارید، انتخاب کانسیلر صدفی را به شما پیشنهاد می دهیم.
  • اگر تیرگی زیر چشم شما بسیار کم است، بهترین کانسیلر دور چشم برای شما از نوع جامد یا استیکی است.

استفاده از کانسیلر برای پوشاندن چروک دور چشم

نحوه استفاده از کانسیلر برای پوشاندن چروک دور چشم، دارای نکاتی ظریف اما موثر است که با اطلاع از آن می توانید از چروک پوست بعد از آرایش جلوگیری کنید. معمولا یکی از مشکلاتی که خانم ها با آن روبرو هستند این است که بعد از آرایش دور چشم خود آثار خطوط و ترک خوردگی لوازم آرایشی را مشاهده می کنند.
در این شرایط گاهی سعی می کنند با ضربات آهسته انگشت، کرم پودر این ناحیه را محو کنند؛ پیشنهاد می دهیم برای رفع این مشکل از کانسیلر به روش زیر استفاده نمایید:

  • کانسیلر را به صورت دایره وار پایین چشم نکشید، بلکه برای پوشش دهی کامل تیرگی و چروک های دور چشم، نحوه استفاده از کانسیلر برای دور چشم به صورت حرکت مثلثی زیر چشم است؛ برای این کار می توانید از یک براش نرم، برای محو کردن کانسیلر دور چشم استفاده کنید.
  • استفاده از کانسیلر دور چشم کافی است و هرگز از کرم پودر دور چشم خود استفاده نکنید، با این روش مانع از تشکیل و یا تشدید چین و چروک دور چشم می شوید.
  • اگر دور چشم شما مستعد چروک است، از کانسیلرهای بدون روغن استفاده کنید.
  • می توانید برای محو کردن کانسیلر دور چشم از ضربات آهسته انگشت یا پد استفاده کنید؛ طرز استفاده از کانسیلر پد دار نیز به صورت ضربه ای است.
  • این سوال برای بسیاری از خانم ها مطرح است که بعد کانسیلر چی بزنیم؟! پیشنهاد می دهیم برای جلوگیری از چروک همراه با کانسیلر از پرایمر مخصوص دور چشم استفاده کنید؛ عملکرد این محصول مشابه با زیرسازی با پرایمر پوست صورت است.
  • از زیر چشم خود چین و چروک دارید، برای جلوگیری از باقی ماندن خطوط چروک، بعد از مصرف کانسیلر، سر خود را پایین نگه دارید و به بالا نگاه کنید، با این روش پرایمر در شرایطی خشک می شود که چین و چروک زیر چشم کاملا باز شده است و خطوط زیر چشم را پر می کند. در این حالت بعد از خشک شدن پرایمر می توانید با یک اسفنج مرطوب، زیر چشم ها به صورت ضربه ای کمی کرم پودر بزنید.

بهترین رنگ کانسیلر کدام رنگ است؟

برای انتخاب بهترین رنگ کانسیلر، مناسب با رنگ پوست و آرایش خود، توجه داشته باشید که همیشه کانسیلر را یک درجه روشن تر از کرم پودر مصرفی خود انتخاب کنید؛ با این روش پوشش دهی کرم پودر بسیار قوی تر خواهد بود و اگر آثار لک یا تیرگی روی پوستتان وجود داشته باشد، محو می شود؛ در ادامه می خوانید که انتخاب رنگ برای استفاده از کانسیلر چگونه است .


روش انتخاب کانسیلر مناسب رنگ پوست

انواع رنگ کانسیلر

وجود رنگ های مختلف کانسیلر اغلب موجب سردرگمی مصرف کنندگان در انتخاب رنگ مناسب می شود. در این قسمت روش انتخاب کانسیلر مناسب رنگ پوست را شرح داده ایم:

کانسیلر زرد رنگ مناسب پوست روشن

اگر رنگ پوست شما روشن است بهترین رنگ کانسیلر رنگ زرد است که قابلیت پوشاندن تیرگی ها و لک های پوستی را دارد.

کانسیلر صورتی، عسلی یا قهوه ای روشن مناسب پوست رنگ پریده

اگر پوست رنگ پریده ای دارید، می توانید از کانسیلر هایی با رنگ روشن، نظیر صورتی روشن، عسلی یا قهوه ای روشن استفاده کنید.

کانسیلر هلویی مناسب پوست تیره

اگر رنگ پوست شما تیره است بهترین رنگ کانسیلر برای پوست تیره، رنگ های هلویی تیره و روشن است.


نحوه استفاده از کانسیلر برای صورت

مراحل و نحوه استفاده از کانسیلر برای صورت ، به شرح زیر است؛ با رعایت نکات زیر می توانید آرایش و میکاپ حرفه ای داشته باشید:

  1. استفاده از نرم کننده هایی نظیر مرطوب کننده یا پرایمر پیش از آرایش
  2. استفاده از کانسیلر با رنگ مناسب برای پوشش دهی تیرگی زیر چشم از اهمیت بسیاری برخوردار است. روش استفاده از کانسیلر برای تمام رنگ ها یکسان می باشد، مهم این است که رنگ متناسب با پوست صورت انتخاب شود که در بخش های بالایی همین متن شرح داده شد.
  3. محو کردن رگ ها و قرمزی های در بینی با کانسیلر
  4. رفع آثار جوش با رنگ کانسیلر مناسب، به جای استفاده از حجم زیاد از کرم پودر.
  5. برای تثبیت کانسیلر روی پوست می توانید از یک اسفنج یا پد برای استفاده از تثبیت کننده استفاده کنید.
  6. از براش کانسیلر یا قلمو آرایش برای پخش کردن کانسیلر در آرایش استفاده کنید.

سوالات متداول انتخاب کانسیلر پوست

سوالات متعددی در مورد اینکه استفاده از کانسیلر چگونه است و ترتیب استفاده از کانسیلر در آرایش، برای مصرف کنندگان مطرح است که در این راهنمای آموزشی پاسخ برخی از این سوالات را می خوانید:

آیا کانسیلر موجب ایجاد چین و چروک دور چشم می شود؟

خیر کانسیلر یک لوازم آرایشی مناسب برای پنهان کردن چروک دور چشم و در صورت داشتن ترکیبات ویتامینه می تواند به کاهش چروک دور چشم کمک کند.

از کانسیلر پس از کرم پودر استفاده کنم یا قبل از آن؟

از کانسیلر در هر دو حالت استفاده می شود، اما اغلب آرایشگران حرفه ای برای رفع لک و تیرگی های پوست کانسیلر را پس از کرم پودر استفاده می کنند.

برای آغاز آرایش از پرایمر شروع کنم یا از کانسیلر ؟

اگر از پرایمر استفاده می کنید، ترتیب استفاده از پرایمر آغاز شده و به کانسیلر ختم می شود. استفاده از کانسیلر به پوشش دهی آرایش و رفع آثار لک و چروک کمک می کند.

آیا باید از کانسیلر قبل از اصلاح کننده نظیر کورکتور استفاده کنم؟

خیر، کانسیلر بعد از مصرف اصلاح کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد تا موجب یکدست شدن رنگ پوست شده و رنگ اصلاح کننده ها را محو کند.

 

منبع: divarijat

ayda
ayda naseri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋