ayda

ayda

naseri
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

آیا می توان آرایش را هم بیک و هم فیکس نمود؟

 

آرایش کردن یکی از جذاب‌ترین کارها برای خانم‌ها می‌باشد ولی یکی از دغدغه‌های بعد از آرایش تمدیدهای مکرر آن می‌باشد که معمولا بعد از حدود یک یا دو ساعت آرایش حالت اولیه‌ی خود را از دست می‌دهد. ثابت نگه داشتن آرایش، مهارتی است که هر خانمی باید از آن برخوردار باشد اما این کار برای افرادی که دائما خارج از منزل هستند یا پوست چربی دارند کمی مشکل است. بسیاری از خانم‌ها دوست دارند آرایش صورتشان را برای یک روز کامل بدون آن که آن را تمدید کنند روی صورتشان داشته باشند. در این مقاله مراحل و تکنیک‌هایی برای حفظ آرایش برای یک روز کامل را عنوان می‌کنیم.روش های فیکس کردن آرایش

بالا بردن دوام و مانگاری آرایش یکی از دغدغه های بسیاری از تمامی خانم ها است، به خصوص مواقعی که قصد دارند تا در مراسم مهمی شرکت کنند و یا می خواهند که آرایش برای مدت طولانی بر روی چهره شان باقی بماند. یکی از مهم ترین روش های افزایش ماندگاری آرایش، فیکس کردن آن است که برای انجام آن می توان از روش های مختلفی استفاده نمود.

۱- استفاده از اسپری های فیکساتور برای ماندگاری آرایش

رایج ترین روش فیکس کردن آرایش، استفاده از اسپری های فیکساتور است. این اسپری ها که متناسب با انواع پوست ها طراحی می شوند، انواع مختلفی دارند و دارای ساختاری مایع و ظاهری بی رنگ اند. با استفاده از این اسپری ها در انتهای آرایش، میکاپ شما روی پوست صورتتان فیکس و ثابت می گردد.

۲- استفاده از پودر فیکس برای تثبیت آرایش

روش دیگر برای تثبیت آرایش، استفاده از پودر فیکس است که با نام پودر تثبیت کننده نیز شناخته می شود. این محصول به صورت پودری غیر فشرده است که در انتهای آرایش با استفاده از پد یا براش بر روی پوست پخش می شود و ماندگاری آرایش را بالا می برد. پودرهای فیکس در انواع مات، طبیعی و درخشان در بازار موجود هستند که آنها را می توان با توجه به جلوه نهایی مورد نظر برای میکاپ انتخاب نمود. پودرهای فیکس همچنین دارای رنگ بندی های مختلفی هستند که می بایست هماهنگ با رنگ پوست انتخاب شوند.

۳- استفاده از پنکیک برای فیکس کردن آرایش

راه دیگری که برای فیکس کردن آرایش وجود دارد استفاده از پنکیک است. از این روش غالبا در صورت عدم دسترسی به فیکساتور استفاده می شود. برای این منظور می توانید در انتهای آرایش، با استفاده از یک براش یا پد، پنکیک را بر روی پوست خود پخش کنید.

چه نواحی از صورت نیاز به پودر فیکس دارد؟

در حالت کلی بهتر است تمامی نواحی صورت را پودر فیکس بزنیم تا آرایش صورت در تمام روز ماندگاری داشته باشند. چنانچه فیکساتور را به درستی استفاده کرده باشید، کرم پودرتان تکان نخورده و خطوط ریز و چین و چروک روی پوست نخواهد افتاد. در ادامه مطلب، به نواحی که نیاز به پودر فیکس دارند اشاره خواهیم کرد.

  • زیر چشم که معمولا پس از گذشت زمان خط می‌افتد و احتمال ریختن پودر سایه و ریمل روی آن بسیار است.
  • خط خنده
  • چانه
  • تی زون یا همان ناحیه پیشانی و بینی که چربی را کنترل کرده و از برق افتادن آن جلوگیری به عمل می آورد.
  • زیر خط گونه که امکان نمایان کردن کانتور را افزایش می‌دهد. استفاده از پودر فیکس برای زمان‌هایی که کانتور صورت را زیادی پایین کشیده‌اید نیز بسیار کارآمد است تا از این طریق به خوبی آن را محو نمایید.
  • دو طرف بینی؛ از آن جایی که معمولا این ناحیه چربی بیشتری تولید می‌کند، استفاده از پودر فیکس باعث می‌شود آرایش این ناحیه به هم نریخته و ثابت بماند.

تفاوت پرایمر و پودر فیکس (فیکساتور) چیست؟

پرایمر پایه اساسی برای زیر سازی و آرایش صورت است که باعث یکدستی و ماندگاری بیشتر آرایش می‌شود.پودر فیکس ( فیکساتور) در انتهای آرایش برای فیکس کردن، ماندگاری بیشتر و عدم براق شدن آرایش استفاده می‌شود.

دو اشتباه رایج در استفاده از کرم پودر

استفاده از دست به جای فرچه

بسیاری از خانم‌ها برای زدن کرم پودر از دست یا اسفنج استفاده می کنند. استفاده از دست یا اسفنج، باعث ایجاد یک لایه‌ی ضخیم از کرم پودر روی پوست می‌شود که ظاهری ناخوشاید روی پوست پیدا می‌کند و باعث می‌شود که کرم پودر به شکل ضخیم بر روی پوست شما قرار بگیرد. برای این که از ماسیدن کرم پودر بر روی پوست جلوگیری کنید، از یک براش بزرگ و مناسب برای کرم پودر استفاده کنید تا کرم را به طور یکنواخت روی پوست صورت پخش کند.

این اشتباه، اشتباه رایجی است و حتی برخی از آرایشگران نیز این کار را انجام می‌دهند که باعث ماسیدن کرم پودر بر روی پوست صورت می‌شود.

ایجاد یک لایه‌ی ضخیم از کرم پودر بر روی صورت

وقتی یک لایه‌ی ضخیم کرم پودر به روی صورت می‌مالید، پوستتان حالت غیر طبیعی به خود می‌گیرد. علاوه بر این وقتی انبوهی از کرم پودر بر روی صورت شما قرار دارد، با هر حرکت عضلات صورت، یک چین و خط روی آن ایجاد می‌شود که اصلا زیبا نیست. هدف از استفاده‌ی کرم پودر، ایجاد پوستی صاف و یکدست است که با زدن بیش از حد آن، نه تنها ظاهر پوستتان بهتر نمی‌شود بلکه خطوط و چین صورتتان هم بیشتر نشان داده می‌شود.

نحوه بیک کردن آرایش

اصطلاح بیک کردن یا پختن آرایش به تکنیکی گفته می شود، که در آن بافت کرمی و مرطوب آرایش به بافت پودری و خشک تبدیل می شود تا چربی آرایش گرفته شود و ماندگاری آن افزایش پیدا کند. این روش با استفاده از پودر بیک صورت می گیرد. پودر بیک بر خلاف پودر فیکس، بدون رنگ یا نخودی رنگ است و همواره دارای جلوه نهایی مات است.

بیشترین کاربرد بیک کردن در ناحیه زیر چشم و بر روی کانسیلر است. برای استفاده از این تکنیک پس از استفاده از کرم پودر و کانسیلر، ابتدا باید به وسیله یک اسفنج آرایشی نم دار، پودر بیک را بر روی نواحی مورد نظر قرار دهید. توجه داشته باشید که در این مرحله به هیچ عنوان نباید پودر را پخش کنید و تنها آن را با ضربه های بسیار ملایم بر روی صورت قرار دهید تا چربی آرایش را به خود جذب کند. پس از اتمام این مرحله ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از یک براش پودر غیر متراکم یا یک براش بادبزنی، پودرهای اضافه را از روی صورت پاک نمایید.

تفاوت های موجود میان فیکس و بیک آرایش

اصلی ترین تفاوت های میان فیکس و بیک کردن آرایش به شرح زیر است:

– مهم ترین تفاوت فیکس کردن آرایش و بیک کردن این است که در روش فیکس کردن آرایش از اسپری های فیکساتور، پنکیک و یا پودر فیکس استفاده می شود. این در حالی است که در تکنیک بیک کردن از پودر مخصوص بیک استفاده می شود.

– پودرهای فیکس در رنگ بندی های مختلفی عرضه می شوند و دارای جلوه نهایی درخشان، طبیعی و یا مات هستند اما پودرهای بیک، بی رنگ و یا نخودی رنگ هستند و دارای جلوه نهایی مات هستند.

– از تکنیک فیکس کردن، برای آرایش تمام صورت استفاده می شود. به عبارت دیگر فیکساتورها بر روی کرم پودر، کانسیلر، رژگونه، سایه چشم و تمامی قسمت های میکاپ استفاده می شوند. این در حالی است که تکنیک بیک کردن تنها مخصوص قسمت هایی از آرایش است که همچون کرم پودر و کانسیلر دارای بافتی کرمی و مرطوب هستند.

– بیک کردن تنها برای نواحی روشن و هایلایت میکاپ اجرا می شود و بر روی نواحی تیره مانند کانتور کاربردی ندارد. این در حالی است که فیکس کردن مختص قسمت خاصی نیست و برای تمامی قسمت های روشن و تیره آرایش استفاده می شود. در پایان به برخی از سوالات متداول در این خصوص پاسخ می دهیم:

آیا برای بیک کردن می توان از پودر فیکس استفاده نمود؟

خیر، زیرا پودر بیک دارای خاصیت جذب کنندگی چربی است اما پودر فیکس فاقد این ویژگی است.

آیا می توان آرایش را هم بیک و هم فیکس نمود؟

بله، برای این منظور می توانید پس از بیک کردن آرایش، از فیکساتور مایع یا پودری استفاده نمایید.

آیا می توان پودر بیک را بر روی تمام صورت استفاده نمود؟

خیر، پودر بیک بر روی محصولات پودری قابل استفاده نیست.

منبع

ayda
ayda naseri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋