آیدا دلبند

آیدا دلبند

مادر، همسر، دانشجوی سال آخر مامایی
 ۱ نفر را دنبال می کند

برای دوخت پیراهن ساحلی چه پارچه ای بخریم؟

برای دوخت پیراهن ساحلی چه پارچه ای بگیریم؟

استفاده از پیراهن ساحلی چند سالی است که ترندی محسوب می‌شود. این مدل علاوه‌بر زیبایی که در طراحی دارد، باعث می‌شود تا راحتی بیشتر در روزهای گرم داشته باشید. پوشیدن آن‌ها همراه با یک صندل، مطابق با لباس‌تان یک استایل زیبای تابستانی به شما می‌بخشد. تنوع بسیاری در مدل و رنگ این پیراهن تابستانی وجود دارد که همگی را از نوع پارچه به‌کار رفته در آن وام می‌گیرد.

تنوع پارچه برای دوخت این سبک لباس‌ها سبب شده تا گوناگونی مدل‌ها هم بالا برود و در نتیجه، تقاضا برای خرید و پوشیدن لباس‌های ساحلی بیشتر شود. نمونه‌های بسیاری با کاربردهای مختلف که مناسب برای خانه، مسافرت و خرید تولید می‌شوند، وجود دارد که باعث می‌شود به بررسی پارچه‌های مناسب برای هرکدام بپردازیم.

انواع پارچه برای دوخت پیراهن ساحلی

پیراهن تابستانی و ساحلی

فرقی نمی‌کند از چه استایلی استفاده کنید یا پیراهن ساحلی را کجا بپوشید، این محصولات باید از پارچه‌هایی با خصوصیات سبک، خنک و با درصد چروک‌پذیری کم تهیه و دوخته شوند. از همین‌رو به بررسی انواع این پارچه‌ها می‌پردازیم تا مطابق با نیاز و سلیقه خود، لباس مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید:

  • پارچه نخی یا پنبه ای
  • شانتون
  • پارچه اَبرو بادی
  • لینن
  • کتان تابستانی
  • بابوس
  • پارچه ریما
  • نخی خامه دوزی

پارچه نخی برای دوخت لباس ساحلی

پیراهن تابستانی و ساحلی

این جنس پارچه‌ها مناسب‌ترین محصولات برای تهیه لباس‌های تابستانی هستند که می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را در هرکجا تهیه کنید. این متریال به‌علت خنکی و سبکی که دارد، برای استفاده در این فصل بسیار مناسب است.

میزان تعریق با استفاده از این جنس تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و هوا در بین تاروپودش جریان دارد و باعث می‌شود که پوست در تماس با پارچه احساس گرمای کم‌تری کند.

به ‌همین دلیل هم از آن برای دوخت انواع ست‌ها و لباس‌های تابستانی خانگی هم استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که این پارچه‌ها را با کیفیت مرغوب تهیه کنید. فروشگاه دیجی‌کالا ارائه‌دهنده بهترین لباس‌های ساحلی و انواع پارچه‌های نخی است که در تنوع بالایی می‌توانید آن‌ها را بخرید.

شانتون

اگر دنبال پارچه‌های پرفروش برای تابستان هستید، این یک نمونه از همان محصولات است. شانتون یک جنس عالی برای دوخت انواع لباس‌های زنانه و مردانه تابستانی است که جنسی بسیار خنک و سبک دارد. منافذ باز در بافت کنفی آن باعث می‌شود تا حرارت بدن از لباس خارج شده و کمتر عرق کنید. درصورت عرق کردن هم بسیار سریع خشک می‌شود تا مانع از ایجاد بوی بد روی لباس شود. بنابراین، گزینه مناسبی برای دوخت پیراهن ساحلی هستند.

میزان چروک‌پذیری این پارچه خیلی کم و تقریبا صفر است و به‌هیچ‌عنوان آبرفت ندارد. به‌راحتی می‌توانید آن را شست‌وشو دهید، چراکه هیچ‌گونه تغییر رنگی در آن رخ نخواهد داد.

پارچه اَبرو بادی برای دوخت لباس ساحلی

از مزایای پارچه ابروباد می‌توان به چروک‌پذیری کم، بدون آبرفت، عرض 150 سانتی‌متر، کشسانی هم به طول و هم به عرض و قابل شست‌وشو هم با دست و هم با ماشین لباسشویی اشاره کرد. این جنس چند سالی است که در بین افراد محبوب شده و با آن انواع مدل‌های لباس مناسب برای فصل تابستان را تهیه می‌کنند که پیراهن ساحلی هم در این بین‌شان قرار می‌گیرد. بدون شک می‌توان آن را از بهترین پارچه‌های خنک و تابستانی دانست.

پارچه لینن

لینن یک پارچه کاملا تابستانی بوده که بسیار مناسب دوخت پیراهن ساحلی است. این جنس با عبور جریان هوا اجازه نمی‌دهد تا پوست گرمای زیادی را احساس کند. به همین علت می‌توانید ساعات طولانی‌تری را با آن در بیرون از خانه سر کنید. در واقع یکی از خنک‌ترین و سبک‌ترین پارچه‌های تابستانی به‌شمار می‌رود که از محبوبیت بالایی هم برخوردار است.

بررسی پارچه کتان تابستانی

اگر از آن دسته از افرادی هستید که دوام پارچه لباس برای‌تان اهمیت بالایی دارد، این پارچه را انتخاب کنید. علاوه‌بر این‌که برای دوخت لباس ساحلی مناسب است، دارای مزیت‌هایی بوده که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نفوذپذیری هوای بالایی دارد.
  • اشعه ماورابنفش را به‌خوبی منعکس می‌کند.
  • ضدآلرژی و ضدحساسیت است.
  • بدون پرز است.
  • گردوغبار روی آن باقی نمی‌ماند.

پارچه بابوس

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این پارچه تابستانی، رنگ‌بندی بسیار متنوع آن است که سبب می‌شود در تابستان درخشان‌تر و شاداب‌تر دیده شوید. بابوس با عرض 150 یکی از محبوب‌ترین پارچه‌های تابستانه است که با آن قادر هستید انواع زیادی از مدل‌ها مانند اسپرت، ساده، شومیز، بلوز، سارافون، انواع لباس‌های مجلسی و رسمی و پیراهن ساحلی را تهیه کنید. به‌دلیل میزان اتورفتی که دارد، باید هنگام خرید 15 سانت اضافه‌تر از آن را بخرید.

بررسی پارچه ریما

اگر علاوه‌بر دوخت پیراهن ساحلی، علاقه به پوشیدن مدل‌هایی مانند شومیز، سرهمی، تی‌شرت زنانه و مردانه، لگ‌های زنانه و لباس‌های ورزشی دارید، این پارچه گزینه خوبی برای تابستان است. اما ویژگی و مشخصات این پارچه شامل موارد زیر می‌شود:

  • دارای رنگ‌بندی و طراحی‌های شیک و متنوعی است.
  • جنس خنک و سبکی دارد.
  • عرض آن 150 سانت است.
  • هنگام اتوکشی آن را از پشت اتو بزنید.
  • آن را با درجه حرات 25 تا 30 درجه بشویید.

پارچه‌های نخی خامه دوزی

اگر از پارچه‌های مد روز خوش‌تان می‌آید، در حقیقت این پارچه یکی از انواع جنس‌ها ترندی محسوب می‌شود. با این جنس می‌توانید انواع مدل‌های سارافون، سرهمی، ساحلی و انواع مانتوهای ساده و طرح‌دار را تهیه کنید. با چروک‌پذیری بسیار پایین و عرض 150 که دارد، انتخاب خوبی برای تابستان است.

تنوع بالا در طرح و رنگ، آن را بسیار محبوب کرده و خنکی، سبکی و عبور هوا از خود، آن را به یک پارچه کاربردی برای تابستان تبدیل می‌کند. هنگام شست‌وشو دقت کنید این پارچه را در دمای 110 تا 125درجه قرار دهید.

جمع‌بندی

پیراهن ساحلی یکی از انواع مدل‌های لباس‌های مناسب برای تابستان بوده که این روزها بسیار هم ترند و پرطرفدار شده است. از این لباس می‌توانید در مسافرت، مهمانی و دورهمی، خرید یا محل کار در روزهای گرم تابستانی استفاده کنید. بسته به نیاز و کاربردی که این لباس می‌تواند برای‌تان داشته باشد، باید نوع پارچه آن را انتخاب کنید.

تنوع پارچه در دوخت این لباس زیاد است و شما گزینه‌های زیادی پیش روی خود دارید. برای خرید راحت از تنوع بالای این پیراهن تابستانی و انواع پارچه‌های محبوب، می‌توانید به فروشگاه آنلاین و معتبر دیجی‌کالا سر بزنید و محصول ایده‌آل‌تان را خریداری کنید.

آیدا دلبند
آیدا دلبند مادر، همسر، دانشجوی سال آخر مامایی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋