آیدا دلبند

آیدا دلبند

مادر، همسر، دانشجوی سال آخر مامایی
 ۱ نفر را دنبال می کند

راه حلی برای جلوگیری از ریزش موی مردانه

راهکار جلوگیری از ریزش موی آقایان

ریزش مو

ریزش مو در مردان معمولا به دلیل عوامل ژنتیکی اتفاق می‌افته. علاوه بر فاکتور ژنتیکی؛ دلایل زیادی مانند محصولات مصرفی، استرس، کمبود ویتامین و مصرف تنباکو باعث ریزش مو می‌شه. برای جلوگیری از ریزش موی آقایان، مکمل‌های ویتامینی مصرف می‌شه و از مصرف تنباکو خودداری می‌شه.

لازمه قبل از پیشرفت ریزش مو اقدامات احتیاطی و محافظت از فولیکول‌های سالم مو انجام بشه. برخی از این موارد عبارتند از: تمیز کردن ریشه مو به گونه‌ای که به آنها اجازه تنفس بده، از محصولات حالت دهنده به شدت استفاده نکنن، موها رو در معرض دمای بالا قرار ندن، تغذیه سالم داشته باشن و از روغن‌های طبیعی بهره‌مند بشن.

محصولات مراقبت از مو تولید شده برای جلوگیری از ریزش موی آقایان؛ فولیکول‌های مو رو تقویت می‌کنه، ریزش مو رو کاهش می‌ده و به تشکیل فولیکول‌های جدید مو کمک می‌کنه. برای به دست آوردن نتایج دائمی، باید برند‌های قابل اعتماد ‌ترجیح داده بشن. روغن بادام، نارگیل و اسطوخودوس که می‌شه به عنوان روغن مراقبت از مو استفاده بشه نیز به تشکیل فولیکول‌های جدید مو کمک می‌کنه. روغن‌های طبیعی پوست سر رو تغذیه کرده و موها رو درخشان‌تر نشان می‌دن.

درمان ریزش مو| نی نی سایت

چه چیزی باعث ریختن مو در مردان می‌شه؟

ریزش مو در مردان معمولا در ناحیه شقیقه و تاج سر اتفاق می‌افته. علل این نوع ریزش مو به نام آلوپسی آرژنتیک عبارتند از: عوامل ژنتیکی و هورمون دی هیدروتستوسترون که فولیکول‌های مو رو نازک و کوتاه می‌کنه.

ریزش مو به دلیل عوامل ژنتیکی و هورمونی؛ بدون مداخله متخصص، فولیکول مو از بین می‌ره و مو دوباره رشد نمی‌کنه. با بررسی دقیق علل ریزش مو می‌شه فهمید که آیا به کمک متخصص نیازه یا خیر. علل کلی ریزش مو رو می‌شه به شرح زیر فهرست کرد:

  • غذا خوردن نامنظم
  • کمبود ویتامین
  • استرس
  • استفاده از محصولات تنباکو
  • مواد شیمیایی مانند رنگ و روشن کننده
  • محصولات شستشو دهنده
  • کار در دمای بالا

مشکلات کلی ریزش مو با تلاش فردی قابل حله. اجتناب از اقداماتی که باعث خشکی پوست سر و آسیب به مو می‌شه، رژیم غذایی سالم و مصرف مکمل‌های ویتامینی ریزش کلی مو رو متوقف می‌کنه.

برای جلوگیری از ریختن موی آقایان چه باید کرد؟

برای جلوگیری از ریزش موی آقایان ابتدا باید علت ریزش مو مشخص بشه. ریزش مو؛ اگه ناشی از عوامل ژنتیکی یا هورمون دی هیدروتستوسترون باشه، لازمه برای حل آن با پزشک مشورت بشه.

ریزش مو؛ همچنین می‌شه ناشی از عوامل خارجی، رژیم غذایی ناسالم و کمبود ویتامین باشه. در چنین مواردی مصرف مکمل‌های ویتامینی، دوری از استرس، مصرف غذاهای حاوی پروتئین و استفاده از محصولات مراقبت از مو می‌شه ریزش مو رو متوقف کرد.

محصولات طبیعی و روغن‌های مراقبتی برای جلوگیری از ریزش موی آقایان استفاده می‌شه. اگه محصولات مورد استفاده برای نوع مو و پوست شما مناسب باشه، مشکل ریزش مو رو سریع‌تر متوقف کرده و حفظ سلامت مو رو تضمین می‌کنه. افرادی که از روغن مراقبت از مو و محصولات مراقبت از ریزش مو استفاده می‌کنن. لازمه از استفاده از رنگ، حرارت و مواد شیمیایی که به مو آسیب می‌رسونه خودداری کنن.

راهکار جلوگیری از ریزش موی آقایان| نی نی سایت

محصولات طبیعی که برای ریزش مو در مردان مفیده

محصولات طبیعی زیادی برای جلوگیری از ریزش موی آقایان استفاده می‌شه. روغن اسطوخودوس، سقز کاج و روغن میخک، پیاز و سیر نمونه‌هایی از این محصولات هستن.

روغن اسطوخودوس؛ این روغن برای مشکلاتی مانند ریزش مو مفیده. برای جلوگیری از ریزش موی آقایان اگه روغن اسطوخودوس رو قبل از خواب شب با ماساژ دادن به پوست سر مالیده و صبح با شامپو از روی موها پاک کنین بسیار مفید خواهد بود. مشکل شوره سر از بین می‌ره، پوست سر نفس می‌کشه و فولیکول‌های مو قوی‌تر  می‌شن.

استفاده از روغن یا آب میخک؛ با استفاده از روغن یا آب میخک می‌شه موهایی سالم، حجیم و قوی داشت. مشخصه که روغن میخک به پوست سر اجازه تنفس می‌ده و مشکل شوره سر رو از بین می‌بره. هنگامی که روغن‌هایی مانند میخک، نارگیل و اسطوخودوس مخلوط شده و به موها مالیده می‌شن فولیکول‌های مو تقویت شده و ریزش مو کاهش پیدا می‌کنه.

پیاز؛ در مراقبت از مو نسبت به محصولات روغنی ارجحیت کمتری داره. مالیدن آب پیاز به پوست سر؛ مشکل شوره سر رو از بین می‌بره و فولیکول‌های مو رو تغذیه می‌کنه. آب پیاز؛ باعث می‌شه موها سریعتر رشد کنن، ظاهری درخشان به موها می‌بخشه و سفید شدن موها رو کاهش می‌ده.

منبع
www.maruderm.com

آیدا دلبند
آیدا دلبند مادر، همسر، دانشجوی سال آخر مامایی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋