avinminoofar407

avinminoofar407

تصفیه آب

تصفیه آب

تصفیه آب فرایندی است که طی آن آلاینده های آب از جمله آلاینده های بیولوژیکی، مواد جامد شناور در آب و آلودگی شیمیایی حذف می شود. به صورت کلی، تصفیه آب به منظور براورد کردن دو هدف صورت می گیرد:

  • افزایش کیفیت آب های سطحی
  • افزایش کیفیت آب های زیر زمینی

     مراحل تصفیه آب

    آب های سطحی پس از بارش نزولات جوی با کانال های رو باز به پشت سد ها منتقل و وارد آبگیر ها شده و در مرحله بعدی به تصفیه خانه ها منتقل می گردد.

    آشغال گیری

    در این مرحله آب خام با فیلتر شبکه بندی درشت، آشغال گیری شده، و جامدات درشت شناور درون آب مانند شاخ و برگ درختان حذف می شوند.آَشغال گیر ها، شبکه های فلزی هستند که مواد بزرگ شناور در آب را جمع آوری و از ورود آن به تصفیه خانه جلو گیری می کنند.

    به طور معمول در چند لایه با سوراخ هایی با ابعاد مختلف از بزرگ به کوچک طراحی و ساخته می شوند تا از درصد گرفتگی احتمالی آن ها کاسته شود.این شبکه ها یا به صورت مکانیزه ویا به صورت غیر مکانیکی وجود دارند و شکل ظاهری آن ها به صورت توری یا نرده ای می باشد.

    آشغالگیرها برای جمع آوری آشغال های موجود در آب یا فاضلاب های سطحی بسیار پر کاربرد هستند مخصوصا در آب های جمع آوری شده از رودخانه ها و دریاچه های طبیعی ،تا از ورودزباله، شاخ و برگ ها و غیره جلو گیری به عمل آورند. ابعاد حفره های آشغال گیر ها از 10 تا 1 سانتی متر متغیر است و همان گونه که گفته شد در لایه های مختلف از بزرگ به کوچک تعبیه می شوند.

    انواع مکانیکی این آشغال گیر ها به صورت مکانیزه پس از جمع آوری زباله ها پاکسازی می شوند و انواع غیر مکانیزه آن توسط اپراتور و به صورت دستی پاک می شوند.

avinminoofar407
avinminoofar407

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋