avanevise

avanevise

ناسا با موفقیت آینه عظیم تلسکوپ جیمز وب را مستقر کرد

 

آینه عظیم تلسکوپ فضایی جیمز وب وب ناسا - جانشین آن هابل - برای اولین بار با موفقیت آزمایش شده است و آن را یک قدم نزدیک تر به پرتاب نهایی خود قرار می دهد ، که برای سال 2021 ساخته شده است. مانند هابل - که مدت ها از آن گذشته طول عمر اصلی آن ، اما انتظار می رود تا چند سال هنوز عملیاتی نباشد - جیمز وب به بررسی اجسام آسمانی از منظومه شمسی و فراتر از آن خواهد پرداخت.

رسیدن تلسکوپ جدید به این مرحله تلاشی چالش برانگیز برای ناسا بوده است - رونمایی از آن در ابتدا برای سال 2018 برنامه ریزی شده بود ، اما پیچیدگی ساخت و ساز ، تعداد قطعات مورد نیاز و این واقعیت که پیچیده ترین تلسکوپ ساخته شده تا به امروز است به معنای تاریخ پرتاب آن بود. یک سری تاخیرها دیده است

مشخصات فنی تلسکوپ جیمز وب

اگرچه ، پس از آزمایش موفقیت آمیز ، محققان اطمینان دارند که برای راه اندازی سال آینده در راه است. روش آزمایش شامل تکرار پیکربندی نهایی وب در یک محیط فضایی مانند است. این به معنای تکرار جو با ثبات صفر است که وب با استفاده از تجهیزات مخصوص جبران وزن ، سرانجام در آن کار خواهد کرد. سیستم های داخلی فضاپیما سپس برای گسترش و قفل کردن آینه اولیه 21 پایی وب تحت استفاده قرار گرفتند ، پس از پرتاب به مدار ظاهر می شود. از آنجا که آینه بسیار بزرگ است ، نمی تواند درون هیچ موشک در دسترس قرار بگیرد ، بنابراین شامل یک سری قطعات قابل حمل است که برای خالی کردن خود طراحی شده اند.

آزمایشاتی مانند اینها به محافظت از فضاپیما و تلسکوپ کمک می کند ، اما آینه اولیه فقط یک بار دیگر بر روی زمین مستقر می شود - درست قبل از این که وب به سایت پرتابش منتقل شود. لی فاینبرگ ، مدیر عنصر تلسکوپ نوری وب در گفتگو با Parabolic Arc گفت: "استقرار هر دو بال تلسکوپ در حالی که بخشی از رصدخانه کاملاً مونتاژ شده است ، یکی دیگر از نقاط عطف قابل توجه است که نشان می دهد وب به طور صحیح در فضا مستقر خواهد شد. این یک موفقیت بزرگ است تصویری الهام بخش برای کل تیم. "

. . .

 

 

avanevise
avanevise

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋