عاطفه زینالی

عاطفه زینالی

ناب زیست

نازل برج خنک کننده

نازل برج خنک کننده چیست؟

نازل برج خنک کننده

نازل برج خنک کننده و یا  SpinFree که در درجه اول در کاربردهای صنعتی یا آب کثیف استفاده می شود ، دارای چهار ویژگی اصلی طراحی است که هر یک به عملکرد برج های خنک کننده و سایر تجهیزات انتقال حرارت کمک قابل توجهی می کند.

این نازل دارای بسیاری از ویژگی های مشابه جریان متغیر است. این نازل بدون گرفتگی است و باید در کاربردهای آب کثیف استفاده شود. این نازل در صنایع پرورش ماهی و فاضلاب نیز با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است. نازل برج خنک کننده  همانند پکینگ برج خنک کننده و یا  فن محوری برج خنک کننده یکی از لوازم جانبی مهم برج خنک کننده است. به طور گسترده ای در برج خنک کننده جریان متقابل و برج خنک کننده جریان متقابل استفاده می شود.

 

 

آنها توسط لوله ABS یا لوله FRP در وسط برج ثابت شده و با لوله آب متصل می شوند.

وقتی آب با فشار خاصی به نازل ها جریان پیدا کرد ، آب داغ را درون نازل ها چرخاند و سپس از پایین نازل دور شد. برای ساختن هر نازل اسپری برج خنک کننده ورودی و خروجی دارد.

ورودی به لوله آب متصل می شود و خروجی به منظور یکنواخت و مداوم پاشش آب دارای طراحی خاصی است. و سپس آب را پر کنید تا برج خنک کننده پر شود. شعاع پاشش، فشار استاندارد پاشش، سایز ورودی و خروجی نازل و نحوه چیدمان نازل از مهم ترین اصول طراحی و دیزاین سیستم پاشش آب ثابت در انواع کولینگ تاور جریان مخالف و جریان متقاطع گردیده است.از جمله عوامل بسیار مهم دیگر که تاثیر بسزایی در کارایی مناسب و مطلوب نازل یا افشانک در کولینگ تاور دارد فاصله این تجهیز تا سطوح خنک کننده یا پکینگ مدیا و پکینگ برج خنک کننده و یا  فن محوری برج خنک کننده  می باشد. به هر میزان فاصله بین نازل یا افشانک کولینگ تاور تا پکینگ ها افزایش یابد آب قبل از برخورد با سطوح خنک کن فرصت بیشتری جهت خنک شدن توسط هوا را دارد و از طرفی افزایش فاصله بین نازل و پکینگ سبب افزایش شعاع پاشش این تجهیز و ایجاد وید اسپیس در فضای سطحی پکینگ ها می گردد که این موضوع نباید از حد مجازی در طراحی تخطی کند. در طراحی هر نازل در برج خنک کننده از یک فاصله معین جهت طراحی و نصب نازل

هنگامی که آب با فشار خاصی به نازل ها جریان پیدا کرد ، آب داغ را درون نازل ها چرخانده و سپس از پایین نازل دور کردبرای ساختن هر نازل اسپری برج خنک کننده ورودی و خروجی دارد.

ورودی به لوله آب متصل می شود و خروجی برای ایجاد یکنواخت و مداوم پاشش آب از طراحی خاصی برخوردار استو سپس آب را پر کنید تا برج خنک کننده پر شود.

 

 

مزایای نازل برج خنک کننده

  • هزینه کمتر با طول عمر طولانی توسط مواد ABS ، PP ، PE
  • مقدار هر برج خیلی بیشتر نیست ، فقط جریان آب را یکنواخت نگه دارید
  • فشار مناسب از طریق نازل ها باعث صرفه جویی کمتر در هزینه کار زیادی می شود
  • مسدود کردن لوله آب برای پاشش نازل باعث ایجاد درجه حرارت خنک کننده خوبی می شود
  • انواع مختلف نازل اسپری برج خنک کننده از Sara با برج خنک کننده مارک های مختلفی روبرو هستند
  • هزینه کمتر با طول عمر طولانی توسط مواد ABS ، PP ، PE
  • مقدار هر برج خیلی بیشتر نیست ، فقط جریان آب را یکنواخت نگه دارید
  • فشار مناسب از طریق نازل ها باعث صرفه جویی کمتر در هزینه کار زیادی می شود
  • مسدود کردن لوله آب برای پاشش نازل باعث ایجاد درجه حرارت خنک کننده خوبی می شود
  • انواع مختلف نازل اسپری برج خنک کننده از Sara با برج خنک کننده مارک های مختلفی مطابقت دارد

 

 

چرا نازل مهم است؟
همه می دانند که پر شدن برای عملکرد برج خنک کننده چقدر مهم است. از آنجا که پر کردن محیط انتقال حرارت است که در اطراف آن جعبه برج خنک کننده ساخته شده است ، می توانید استدلال کنید که مهمترین عامل در تعیین عملکرد برج خنک کننده شماست البته برج خنک کننده همانند پکینگ برج خنک کننده و یا  فن محوری برج خنک کننده برای برج خنک کننده اهمیت های دیگر دارد.. با این حال ، از آنجایی که نازل ها وظیفه دارند آب داغی را که می خواهید خنک کنید ، به پر کردن تحویل دهید. نازل ها نیز نقش بسیار مهمی در وظیفه یک برج دارند همانند پکینگ برج خنک کننده و یا  فن محوری برج خنک کننده. نازل ها در جنبه های زیر در ارزیابی عملکرد برج خنک کننده نقش دارند:

 

توضیع آب
البته ، بارزترین تأثیر نازل به دلیل کار اصلی آن پر کردن آب گرم است. در حالت ایده آل ، نازل ها به گونه ای قرار گرفته و اندازه شده اند که الگوی یکنواختی از آب را از طریق پر کردن و بدون فاصله بین مناطق اسپری آنها فراهم کنند. شکاف در پوشش اسپری می تواند منجر به بای پس هوا شود زیرا پر شدن خشک مقاومت کمتری در برابر جریان هوا ایجاد می کند و هوا همیشه مسیر کمترین مقاومت را خواهد داشت. این امر منجر به سرقت جریان هوا از قسمتهای پر از مرطوب در مکانهایی که برای خنک کردن آب گرم مورد نیاز است ، می شود. همچنین ، از آنجا که هوا و آب هر دو مایعات هستند ، شکاف ها در محل خود 100٪ ثابت نیستند. و از آنجا که مایعات رقیب با یکدیگر تعامل دارند ، تمایل به نبض دارند و به اطراف تغییر مکان می دهند. این باعث می شود که بعضی از پرها چرخه های متناوب زمان خشک و مرطوب را تجربه کنند که باعث ایجاد مقیاس در داخل پر می شود. با جمع شدن مقیاس در پر شدن ، تأثیر منفی روی عملکرد حرارتی آن شروع می شود و در نهایت ، اگر افزایش وزن پر از مقیاس ، به طور بالقوه ، می تواند جریان هوا را از پر کردن مسدود کند و به طور بالقوه باعث آسیب ساختاری به برج خنک کننده می شود.در نتیجه نازل برج خنک کننده همانند پکینگ برج خنک کننده و یا  فن محوری برج خنک کننده  خیلی مهم است.

 

 

منطقه اسپری
روش دیگری که سیستم پاشش بر عملکرد حرارتی برج خنک کننده تأثیر می گذارد ، خنک سازی است که به محض خروج آب از نازل و پر شدن آن اتفاق می افتد. اثر خنک کننده در این منطقه اسپری می تواند از 5-15٪ از کل خنک کننده ارائه شده توسط برج باشد. کلید خنک سازی در اینجا به حداکثر رساندن تعامل بین گرمترین آب و سردترین هوا است. بنابراین ، نازلی که قطرات بسیار کوچکی تولید کند ، دارای اثر خنک کنندگی بیشتری نسبت به نازلی است که قطرات بزرگ و چربی ایجاد می کند. این همانند اثر خنک کننده راه رفتن در زیر غبار ریز در یک روز گرم تابستان است و در مقابل شلنگ فرو رفتن توسط یک شلنگ آتش نشانی است.

 

حذف کننده های رانش

با نظارت روزافزون در تولید گازهای گلخانه ای از برج خنک کننده ، باید از نقشی که نازل ها در رانش می توانند داشته باشند آگاه باشید. متأسفانه ، اسپری ریز قطرات بسیار کوچک که از نظر خنک کننده سودمند است ، چالش بسیار دشواری در جلوگیری از خروج همان قطرات بسیار کوچک از برج خنک کننده به عنوان رانش ایجاد می کند. اگر آب در گردش به دلیل تصفیه آب که شامل سورفاکتانت است یا به دلیل به خطر افتادن منابع آب آرایش از تصفیه خانه های فاضلاب ، مانند آب تیتر 22 کالیفرنیا ، دارای کشش سطحی بسیار کمی است ، می تواند حتی بدتر شود.

با کاهش کشش سطحی آب ، باعث تشکیل قطرات کوچکتر و کوچکتر می شود. هنگامی که این سیستم را با سیستم توزیع آب تحت فشار ترکیب می کنید ، به خصوص اگر آن را بیش از حد پمپاژ می کنید و فشار بیشتری از حد انتظار در نازل ها دارید ، در واقع می توانید مه ایجاد کنید. همانطور که در قطرات مه می توانند چند مرتبه از کوچکتر از قطرات رانش معمولی که حذف کننده های دریفت برای گرفتن آنها طراحی شده اند ، کوچکتر باشند و اگر قطرات خیلی ریز باشند ، حذف کننده های رانش کارایی خود را از دست می دهند. به همین دلیل است که حذف کننده های مه وجود دارد که به دلیل درجه سختی بیشتر در حذف قطرات ، از دستگاه های حذف کننده رانش متفاوت طراحی شده اند

 

 

عاطفه زینالی
عاطفه زینالی ناب زیست

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋