دنیای آشپزی

دنیای آشپزی

آشپزی و کمی بیشتر...
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

فشار تولید محتوای مداوم برای برندها

فشار تولید محتوای مستمر برای برندها



چکیده : فشار تولید محتوای مستمر برای برندها بسیار جدی است. در صورتی که به آن توجه نشود، به یک بحران ارتباطی در جامعه تبدیل خواهد شد.

دنیای امروز، فضایی وسیع را برای شبکه های اجتماعی فراهم کرده تا افراد از هر طبقه و قشر جامعه از آن استفاده کنند. به همین علت رقابت بین برندها دیده می شود.

این موضوع باعث شده تا برندها با چالش های عمیقی روبرو شوند که یکی از این چالش ها، فشار تولید محتوای مستمر برای برندها می باشد.

این فشار نه تنها از لحاظ فنی و عملی، بلکه از نظر فرهنگی و روانی نیز بر دوش مدیران و تیم های بازاریابی سنگینی می کند.

 

فشار تولید محتوای مستمر برای برندها

 

تصور کنید هر روز باید ایده ای تازه خلق شود. پستی که نه تنها دیده شود، بلکه با مخاطبانی جوان و پویا یعنی نسل Z ارتباط برقرار کند.

این نسل با سن تقریبی 16 تا 27 سال به دنبال چیزی بیشتر از تبلیغات معمولی هستند. آنها می خواهند صداقت را ببینند، اصالت را حس کنند و در فضایی که با علایق شان هم خوانی دارد، حضور داشته باشند.

برندهای ایرانی که اغلب با سابقه ای طولانی فعالیت می کنند، حالا باید خود را با ریتم سریع این نسل هماهنگ کنند.

در اینجا چالش های بسیاری مطرح است. شرایط اقتصادی و ناپایدار جامعه مثل نوسانات قیمت ها، کاهش قدرت خرید و... این فشار را دو چندان کرده است.

 

بنابراین بسیاری از برندها به ویژه آن هایی که در طبقه اجتماعی B و +B فعالیت دارند، مجبورند بودجه محدودی را به تولید محتوای روزانه اختصاص دهند.

حال تصور کنید نسل Z که علاقه شدیدی به ورزش، روتین روزانه و حضور فعال و پررنگ در شبکه های اجتماعی دارند چه انتظاری از این تولید محتوا خواهند داشت؟ آیا آنها با این گونه محتواها ارتباط می گیرند و آنها را دنبال می کنند؟ قطعا خیر.

 

به جرات می توان گفت یکی از بزرگترین مشکلات، درک عمیق نیازهای این نسل جوان و پویا است. نسل Z تنها نسل مصرف کننده نیست؛ بلکه نسلی منتقد و تاثیرگذار است.

این نسل با اینفلوئنسرها ارتباط نزدیکی دارند، به حوزه گیم علاقه مند هستند، وقتشان را در کافه ها و رستوران ها می گذرانند و سطح انتظارات و علایق شان با نسل های گذشته بسیار متفاوت است.

با توجه به این شرایط در نظر بگیرید برندهایی که به دنبال حفظ هویتشان هستند، چطور می توانند نظر این نسل را به خود جلب کنند.

 

تولید محتوا برای نسل زد

 

فشار تولید محتوا مستمر برای برندهای اصیل و قدیمی کاملا جدی است. این فشار باعث می شود تا تیم ها هر روز در تلاش باشند تا ایده های نو بسازند؛ اما اگر این ایده ها از منابع کافی الهام نگیرند به موفقیت نخواهند رسید.

 

در واقع این کار فقط باعث خستگی و تکرار می شود. از طرفی والدین نسل Z نیز بخشی از مخاطبان هستند که انتظار دارند محتوایی ببینند که خانواده محور و همینطور قابل اعتماد باشد. در میان سیل و حجم عظیم اطلاعات، برندها چطور می توانند برجسته شوند؟

علاوه بر تمامی چالش هایی که در بالا به آنها اشاره شد، می بایست مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران نیز در نظر گرفته شود. زمانی که تمامی این مسائل کنار یکدیگر قرار بگیرند، چالش های تولید محتوا را کمی پیچیده تر می کنند.

 

تولید محتوا برای نسل زد

 

بنابراین برندها باید در چارچوب قوانین رسانه ای حرکت کنند.

از پوشش مناسب در تصاویر گرفته تا پیام هایی که با ارزش های جامعه هم خوانی داشته باشند، همه و همه در موفقیت برندها موثر هستند. نسل Z بیش از 70 درصد مصرف کنندگان جوان را تشکیل می دهد که به دنبال تجربیات واقعی هستند.

 

بسیاری از برندهای ایرانی در برقراری ارتباط با این نسل و والدین شان شکست می خورند. آیا می دانید به چه علت؟ زیرا فشار مداوم تولید محتوا در کنار چالش های مطرح شده، فرصت فکر کردن عمیق را از آنها می گیرد. همین موضوع باعث شده تا این مسئله به یک بحران ارتباطی در جامعه امروز تبدیل شود.

 

 

دنیای آشپزی
دنیای آشپزی آشپزی و کمی بیشتر...

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋