دنیای آشپزی

دنیای آشپزی

آشپزی و کمی بیشتر...
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

راهنمای کامل نحوه جمع آوری شیشه خرد شده: تکنیک ها و نکات

راهنمای کامل نحوه جمع آوری خرده شیشه: تکنیک‌ها و نکات



روش‌های ایمن جمع آوری شیشه شکسته,نحوه ایمن جمع آوری شیشه شکسته

پیشنهادات برای دفع شیشه خرده

راهکارها برای جمع آوری شیشه خرده در منزل و محیط کار

در این مقاله از ، به نحوه جمع آوری خرده شیشه پرداخته شده است. جمع آوری و دفع صحیح تکه های شیشه شکسته از محیط‌های مختلف، از جمله محیط‌های خانگی و عمومی، در این مقاله بررسی شده است. شیشه شکسته نیازمند روش‌های خاصی برای جمع آوری است تا از آسیب به افراد و محیط زیست جلوگیری شود.

چگونه شیشه شکسته را تمیز کنیم

شیشه یک ماده شکننده است که به راحتی با بی دقتی شکسته می شود. باقی ماندن شیشه شکسته در جای خود می تواند باعث ایجاد بریدگی های دردناک روی پوست شما شود. اولین قدم در تمیز کردن شیشه شکسته محافظت از خود در برابر بریدگی است. پس از انجام اقدامات مناسب برای ایمن ماندن، می توانید از روش های مختلفی برای تمیز کردن تکه ها و خرده های شیشه استفاده کنید. 

 

تمیز کردن شیشه شکسته از کف زمین

 محوطه را خالی کنید. اگر حیوانات خانگی، کودکان یا افراد دیگری در منطقه ای که شیشه شکسته است وجود دارند، آنها را از آنجا خارج کنید. هر دری را که به منطقه ای که شیشه بریده شده منتهی می شود ببندید و هر ورودی باز را مسدود کنید.  همچنین پیشنهاد می شود "مطمئن شوید که هر گونه حیوان خانگی یا کودکی تا زمانی که تمام شیشه ها پاک نشوند، در اتاق دیگری نگه داشته شوند."

 

حتما کودکان و حیوانات خانگی را از نظر بریدگی و خراشیدگی بررسی کنید.

 

 از خود محافظت کنید. شیشه شکسته تیز است و پوست شما را می برد، بنابراین  توصیه می شود "هنگام کار دستکش و شلوار بلند که زانوهایتان را بپوشاند" بپوشید.

 

هرگز روی مناطقی که شیشه شکسته وجود دارد زانو نزنید. شیشه می تواند زانوی شما را ببرد.

 

اگر دستکش ندارید، شیشه را با استفاده از انبر یا موچین بردارید. هرگز سعی نکنید شیشه را با دست خالی بردارید.

 

روش‌های ایمن جمع آوری شیشه شکسته,نحوه ایمن جمع آوری شیشه شکسته

راهنمای جمع آوری خرده شیشه

 

 تکه های بزرگ را به صورت جداگانه بردارید. هر تکه شیشه را با احتیاط داخل یک قوطی قهوه خالی یا یک ظرف پلاستیکی به اندازه کافی ضخیم قرار دهید تا شیشه از آن عبور نکند.  چهار کیسه زباله روی هم باید به اندازه کافی محکم باشند که شیشه را نگه دارند. 

 

روش‌های ایمن جمع آوری شیشه شکسته,نحوه ایمن جمع آوری شیشه شکسته

تکنیک‌های جمع آوری شیشه شکسته

 

اگر چیزی ندارید که شیشه از آن عبور نکند، مانند کیسه پلاستیکی، تکه های شیشه را در لایه های ضخیم روزنامه بپیچید، سپس شیشه پیچیده شده را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید.

 

روزنامه باید به اندازه کافی ضخیم باشد که شیشه از آن عبور نکند و به کیسه پلاستیکی نرسد.

 

روش‌های ایمن جمع آوری شیشه شکسته,نحوه ایمن جمع آوری شیشه شکسته

نحوه جمع آوری خرده شیشه

 

 جارو و خاک انداز تهیه کنید. استفاده از جارو و خاک انداز برای جارو کردن مقداری از شیشه بی خطر است.  مطمئن شوید که جارو را به خوبی در یک کیسه کاغذی تکان دهید تا هر تکه شیشه کوچک‌تری که ممکن است باقی بماند آزاد شود.  شما همچنین می توانید "تکه های شیشه را در یک جعبه مقوایی بریزید. 

 

روش‌های ایمن جمع آوری شیشه شکسته,نحوه ایمن جمع آوری شیشه شکسته

نحوه ایمن جمع آوری شیشه شکسته

 

برخی از کارشناسان توصیه می کنند از جارو استفاده نکنید، زیرا تکه های ریز شیشه می توانند در الیاف جارو باقی بمانند. اگر از استفاده از جارو محتاط هستید، یکی از روش های بدون جارو را که در زیر آمده است را برای تمیز کردن شیشه خود امتحان کنید.

 

به خاطر داشته باشید که جارو کردن تکه های شیشه کوچک و تیز را از اکثر کفپوش ها پاک نمی کند. جارو کردن می تواند این توهم را ایجاد کند که شیشه از بین رفته است، در حالی که تکه های تیز همچنان باقی مانده اند.

 

 از جاروبرقی استفاده نکنید. مکش تکه های شیشه با جاروبرقی ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد، اما ممکن است دستگاه شما را خراب کند. علاوه بر این، اگر قطعات شیشه ای در شیلنگ جاروبرقی باقی بماند، ممکن است هنگام خاموش شدن جاروبرقی دوباره بیرون بیفتند.  

 

اگر شیشه شکسته از یک لامپ CFL شکسته یا لامپ دیگری حاوی جیوه باشد، جاروبرقی ممکن است پودر حاوی جیوه یا بخار جیوه را پخش کند.  

 

اگر از جاروبرقی استفاده می کنید، شلنگ را با جوراب یا جوراب ساق بلند بپوشانید. هوای مکنده، تکه های شیشه را جمع می کند و سپس می توانید پارچه پوشیده از شیشه را به دقت دور بریزید.

 

تمیز کردن شیشه بدون جارو

محوطه را با سیب زمینی پاک کنید. سیب زمینی را از وسط نصف کنید و سپس غده برش خورده را روی زمین فشار دهید. هرگونه تکه شیشه سرگردان در گوشت سیب زمینی گیر می کند و می توانید سیب زمینی را دور بیندازید.  

 

روش‌های ایمن جمع آوری شیشه شکسته,نحوه ایمن جمع آوری شیشه شکسته

مراقبت از خرده شیشه در منزل

 

از هر نوع سبزی ریشه ای می توان برای جمع آوری تکه های شیشه از کف استفاده کرد، اما سیب زمینی ها سطح زیادی دارند، به راحتی قابل گرفتن هستند و نسبتاً ارزان هستند.

سیب زمینی همچنین برای تمیز کردن شیشه های شکسته داخل ماشین ظرفشویی مفید است. ابتدا با تاباندن چراغ قوه داخل ماشین ظرفشویی، محل قرارگیری شیشه شکسته را مشخص کنید.

 

هنگامی که درخشش انعکاسی شیشه را در برابر پرتو دیدید، سیب زمینی برش خورده را به آرامی اما محکم روی سطح براق فشار دهید. پس از اتمام کار، سیب زمینی را دور بیندازید و دوباره ماشین ظرفشویی را روشن کنید تا هرگونه تکه شیشه سرگردان را آبکشی کنید.  

 

روش‌های ایمن جمع آوری شیشه شکسته,نحوه ایمن جمع آوری شیشه شکسته

راهکارهای دور انداختن شیشه بشکه

 

 از یک تکه نان برای جمع آوری تکه های شیشه استفاده کنید. چند تکه نان سفید اسفنج های عالی برای جمع آوری هرگونه تکه شیشه سرگردانی هستند که ممکن است پس از تمیز کردن منطقه از قطعات بزرگتر باقی بمانند. یک تکه نان را بردارید و آن را روی ناحیه ای که مشکوک به وجود شیشه شکسته هستید فشار دهید. شیشه در نان نرم فرو می رود.  

 

نان در نقاطی که دسترسی به آنها دشوار است و ممکن است شیشه شکسته وجود داشته باشد، به خوبی عمل می کند.

 

هنگامی که نگه داشتن نان به طور ایمن دشوار شد، آن را دور بیندازید و از تکه دیگری استفاده کنید.

 

این کار را تکرار کنید تا مطمئن شوید که کل ناحیه را پوشانده اید.

 

روش‌های ایمن جمع آوری شیشه شکسته,نحوه ایمن جمع آوری شیشه شکسته

چگونگی دور انداختن شیشه شکسته

 

محوطه را با نوار چسب تمیز کنید. برای استفاده از این روش، ایده خوبی است که حدود 30 سانتی متر نوار چسب را جدا کنید. هر انتهای نوار را نگه دارید و نوار را روی سطحی که تکه های شیشه در آن قرار دارند قرار دهید. به آرامی روی نوار فشار دهید، گویی سعی می کنید آن را روی سطح بچسبانید. سپس نوار را بردارید. هرگونه تکه شیشه ای که روی زمین بوده است به زیر نوار چسب می چسبد.  

 

هر نوع نوار چسبی برای این روش کار می کند، اما نوار چسب به دلیل بافت محکم آن ایده آل است. عرض نوار چسب نیز به این معنی است که مساحت سطح را سریعتر از سایر نوارها پوشش می دهد.

 

نوار را روی خودش تا بزنید و سپس آن را در یک کیسه پلاستیکی یا کاغذی دور بیندازید.

این کار را تا زمانی که کل ناحیه از شیشه پاک شود تکرار کنید.

 

 

روش‌های ایمن جمع آوری شیشه شکسته,نحوه ایمن جمع آوری شیشه شکسته

روش‌های ایمن جمع آوری شیشه شکسته

 

 یک دستمال کاغذی مرطوب را از وسط تا کنید.  می توانید از دستمال های کاغذی مرطوب برای برداشتن تکه های شیشه باقی مانده روی زمین استفاده کنید. پس از اتمام کار، می توانید به سادگی دستمال های کاغذی را دور بیندازید. 

 

از آنجایی که دستمال های کاغذی از نظر ضخامت بسیار متفاوت هستند، هنگام استفاده از این روش برای تمیز کردن تکه های شیشه، پوشیدن دستکش های ضخیم به ویژه مهم است تا به خودتان آسیب نرسانید.

 

دستمال های مرطوب یکبار مصرف نیز برای این روش کار می کنند.

 

نکات ایمنی اضافی برای جمع آوری خرده شیشه

همیشه هنگام دست زدن به شیشه شکسته از عینک ایمنی، کفش و دستکش ضخیم استفاده کنید.

 

به هیچ وجه روی مناطقی که شیشه شکسته وجود دارد زانو نزنید.

 

پا برهنه در مناطقی که شیشه شکسته وجود دارد راه نروید.

 

شیشه شکسته را در یک ظرف محکم مانند قوطی قهوه خالی یا ظرف پلاستیکی ضخیم قرار دهید.

 

شیشه شکسته را هرگز در سطل آشغال معمولی خود نریزید.

 

شیشه شکسته را در اسرع وقت دور بیندازید.  

 

سوالات متداول درباره نحوه جمع آوری خرده شیشه

آیا می توانید شیشه را از روی فرش جارو کنید؟

نه، نه با جاروبرقی معمولی.  بعد از برداشتن تکه های بزرگ با دست، از جاروبرقی دستی یا جاروبرقی صنعتی برای فرش استفاده کنید.

 

بهترین راه برای تمیز کردن شیشه شکسته چیست؟

ابتدا تکه های بزرگ را جمع کنید. سپس برای تکه های کوچک از جاروبرقی دستی یا جاروبرقی صنعتی استفاده کنید. برای جمع آوری کوچکترین تکه های باقی مانده، دستکش های محافظ بپوشید و از یک دستمال کاغذی ضخیم و تا شده مرطوب استفاده کنید و به آرامی روی سطح فشار دهید.

 

هرگز با شیشه شکسته چه کارهایی نباید انجام دهید؟

هرگز بدون استفاده از دستکش و کفش محافظ به شیشه شکسته دست نزنید.  اگر سطل زباله شما دارای آستر است و شیشه می تواند آستر را پاره کند، تکه های شیشه را در سطل زباله معمولی خود نیندازید. در عوض، از یک کیسه کاغذی ضخیم جداگانه یا کیسه پلاستیکی محکم برای نگهداری شیشه استفاده کنید. شیشه شکسته را کیسه کنید، درب کیسه را محکم ببندید و فوراً آن را به زباله منتقل کنید.

 

چگونه می‌توان تکه های شیشه را از روی فرش یا موکت پاک کرد؟

برای پاک کردن تکه های شیشه از روی فرش یا موکت، از سیب زمینی یا نان به عنوان ابزار جمع آوری استفاده کنید. این ابزارها می‌توانند تکه های شیشه را به خود بچسبانند و سپس آنها را دور بیندازید.

 

آیا استفاده از جاروبرقی برای جمع آوری تکه های شیشه مناسب است؟

خیر، استفاده از جاروبرقی برای جمع آوری تکه های شیشه توصیه نمی‌شود؛ زیرا ممکن است باعث پخش تکه های ریز شیشه شود که خطرناک است. به جای آن از روش های دیگر مانند نان یا نوار چسب استفاده کنید.

 

چگونه می‌توان تکه های شیشه را از روی محیط‌های مرطوب پاک کرد؟

برای پاک کردن تکه های شیشه از محیط‌های مرطوب، ابتدا محیط را خشک کرده و سپس از دستمال کاغذی مرطوب برای برداشتن تکه های باقی مانده استفاده کنید. دقت داشته باشید که از دستکش استفاده کنید تا خودتان را در معرض خطر نگذارید.

 

سخن پایانی مقاله درباره نحوه جمع آوری خرده شیشه

با اتمام این مقاله درباره نحوه جمع آوری خرده شیشه، امیدواریم که شما مهارت‌های لازم برای جمع آوری ایمن و موثر تکه های شیشه شکسته را به دست آورده باشید. حفظ ایمنی شما و دیگران در هنگام انجام این کار اولویت ما بوده است.  

 

 

گردآوری: بخش اسرارخانه داری   

 

دنیای آشپزی
دنیای آشپزی آشپزی و کمی بیشتر...

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋