دنیای آشپزی

دنیای آشپزی

آشپزی و کمی بیشتر...
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

بیوگرافی خوان کارلوس گاریدو مربی اسپانیایی فوتبال

بیوگرافی خوان کارلوس گاریدو، مربی فوتبال اسپانیایی



آشنایی با خوان کارلوس گاریدو

بیوگرافی خوان کارلوس گاریدو، مربی فوتبال اسپانیایی

 

در این مقاله از ، با زندگی خوان کارلوس گاریدو آشنا می شوید. خوان کارلوس گاریدو فرناندز (زاده 29 مارس 1969) یک مربی فوتبال اسپانیایی است. از 24 سالگی وارد حیطه مربیگری شده و سابقه مربیگری در لالیگا، لیگ بلژیک، عربستان، امارات، مصر، الجزایر و مراکش را داراست.

چکیده از بیوگرافی خوان کارلوس گاریدو :

نام کامل : خوان کارلوس گاریدو فرناندز

روز تولد : 29 مارس 1969

محل تولد : شهر والنسیا، اسپانیا

پیشه : مربیگری فوتبال

قد : 180 سانتیمتر

 

بیوگرافی خوان کارلوس گاریدو :

خوان کارلوس گاریدو فرناندز در 29 مارس 1969 در والنسیا اسپانیا متولد شد. او یک مربی فوتبال اسپانیایی است.

 

حرفه فوتبال :

ویارئال

مسیر مربیگری خود را در سن 24 سالگی با هدایت تیم آماتور محلی ال پویگ کلوب د (El Puig Club de) فوتبال آغاز کرد. او سپس در فصل 1998-1999 به عنوان سرمربی سی دی اوندا، تیم دوم ویارئال سی اف در دسته سوم اسپانیا، فعالیت کرد.

 

در سال 2003، گاریدو هدایت تیم اوندا که حالا به تیمی مستقل تبدیل شده بود را بر عهده گرفت و آنها را به لیگ دسته چهارم اسپانیا صعود داد. او در سال 2004 برای چند ماه سرمربیگری این تیم را نیز ادامه داد.

 

در اکتبر 2004، گاریدو جایگزین خوزه دل سولار در تیم B ویارئال شد و این تیم را به مقام پنجم رساند و تا آستانه صعود به دسته بالاتر نیز پیش برد.

 

با انتصاب لوئیس گارسیا به عنوان سرمربی تیم اصلی ویارئال در می 2005، گاریدو به وظایف قبلی خود در کادر فنی بازگشت. اما در 18 ژانویه 2008، او جانشین خوان کارلوس اولیوا اخراج شده در تیم B ویارئال شد و این تیم را به مقام یازدهم در دسته سوم اسپانیا رساند. در فصل بعد، گاریدو موفق به صعود تیم B ویارئال به دسته دوم اسپانیا برای اولین بار در تاریخ این تیم شد.

 

گاریدو در تاریخ 1 فوریه 2010 پس از اخراج ارنستو والورده به دلیل شکست خانگی 0-2 مقابل اوساسونا، سرمربی تیم اصلی ویارئال شد. او در 26 آوریل، پیش از پایان فصل لالیگا، قراردادی تا ژوئن 2011 با باشگاه امضا کرد. ویارئال در آن فصل در رده هفتم قرار گرفت، اما به دلیل محرومیت RCD مایورکا از سوی یوفا به دلیل تخلفات مالی، راهی لیگ اروپا شد.

 

گاریدو در اولین فصل کامل مربیگری خود، ویارئال را به مقام چهارم لالیگا رساند و جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. این تیم همچنین در لیگ اروپا به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در نهایت مغلوب قهرمان آن دوره، پورتو، شد.

 

با این حال، در فصل 2011-2012، ویارئال نتوانست در لیگ قهرمانان اروپا امتیازی کسب کند و در لیگ داخلی نیز تا رده‌های خطرناک سقوط سقوط کرد. در نهایت، در تاریخ 21 دسامبر 2011، پس از شکست خانگی 0-2 مقابل سی دی میراندس در مرحله 32 جام حذفی اسپانیا (در مجموع 1-3)، گاریدو از سمت خود اخراج شد.

 

درباره خوان کارلوس گاریدو

آشنایی با خوان کارلوس گاریدو

 

کلوب بروژ و بتیس

در 15 نوامبر 2012، گاریدو جایگزین ژرژ لیکنز اخراج شده در کلاب بروژ KV شد . او در سپتامبر سال بعد از وظایف خود برکنار شد و دو ماه بعد جایگزین پپه مل برکنار شده در سکان هدایت رئال بتیس شد. در 19 ژانویه 2014، پس از تنها 9 بازی رسمی و تنها یک پیروزی، او پس از سه شکست متوالی - آخرین شکست در لیگ 5-0 در خانه مقابل رئال مادرید - و در حالی که اندلسی‌ها در آخر مرده بودند، اخراج شد.

 

مربیگری خوان کارلوس گاریدو

تصاویر خوان کارلوس گاریدو

 

آفریقا و عربستان

گاریدو در تاریخ 15 نوامبر 2012 به عنوان جانشین ژرژ لیکنز اخراج شده در تیم کلاب بروژ بلژیک انتخاب شد. او در سپتامبر سال بعد از این سمت برکنار شد و دو ماه بعد جایگزین پپه مل اخراج شده در تیم رئال بتیس اسپانیا شد. اما دوران حضور او در بتیس کوتاه و ناموفق بود. گاریدو در 19 ژانویه 2014 پس از تنها 9 بازی رسمی و فقط یک پیروزی، از جمله شکست 5-0 خانگی مقابل رئال مادرید، از سمت خود اخراج شد. در آن زمان، بتیس در قعر جدول رده بندی قرار داشت.

 

گاریدو در ادامه راهی آفریقا و عربستان شد. او در 8 ژوئیه 2014 هدایت تیم الاهلی عربستان را در لیگ برتر مصر بر عهده گرفت. در اواخر همان ماه، او تیم جدید خود را به پیروزی 1-0 مقابل Séwé FC در جام کنفدراسیون CAF رساند و در نهایت این تیم قهرمان مسابقات شد. الاهلی همچنین در آن فصل سوپرجام مصر را نیز فتح کرد. با این حال، گاریدو در 3 مه 2015 از این تیم اخراج شد.

 

در 6 نوامبر 2016، گاریدو به عنوان سرمربی باشگاه اتفاق عربستان در لیگ حرفه ای این کشور انتخاب شد. او قراردادی هفت ماهه با گزینه تمدید برای یک فصل دیگر در صورت کسب نتایج خوب امضا کرد. اما این بار هم موفقیتی به دست نیامد و گاریدو در فوریه سال بعد از سمت خود برکنار شد. او در فوریه سال بعد از وظایف خود برکنار شد و تیم پس از 22 مسابقه در رده هشتم قرار گرفت.

 

گاریدو در ژوئن 2017 بار دیگر کشور و تیم خود را تغییر داد و به مراکش رفت و هدایت تیم راجا کازابلانکا را بر عهده گرفت. اولین بازی او به عنوان سرمربی این تیم در تاریخ 10 سپتامبر با تساوی 1-1 خارج از خانه مقابل المپیک خوریبگا رقم خورد. گاریدو در ادامه دو جام مهم را با راجا فتح کرد. او در 18 نوامبر با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل دیفا حسنی الجدیدی، جام تخت سال را به دست آورد و یک سال بعد با برتری 4-3 در مجموع مقابل AS Vita Club از جمهوری دموکراتیک کنگو، قهرمان جام کنفدراسیون CAF شد.

 

گاریدو پس از اخراج از راجا در فوریه 2019، هدایت العین امارات را در نیم فصل باقی مانده بر عهده گرفت. اما در تعطیلات تابستانی، ایوان لکو جایگزین او شد.

 

گاریدو در نوامبر 2019 با قراردادی دو ساله به تیم اتوال اسپورتیو ساحل تونس پیوست. با این حال، به دلیل نتایج ضعیف، کمتر از سه ماه بعد اخراج شد.

 

در فوریه 2020، گاریدو به کازابلانکا بازگشت و سرمربی رقیب راجا، ویداد شد. او در حالی که تیم را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آفریقا رساند، در سپتامبر به دلیل عملکرد ضعیف در لیگ داخلی اخراج شد.

 

درباره خوان کارلوس گاریدو مربی پرسپولیس

عکس های خوان کارلوس گاریدو

 

گاریدو در ژانویه 2021 پس از هفت سال به اسپانیا بازگشت و هدایت سی دی کاستیون در دسته دوم را بر عهده گرفت. اما با نزدیک شدن به سقوط تیم، در ماه مه اخراج شد.

 

در سپتامبر 2022، گاریدو به لیگ برتر مصر بازگشت و سرمربی تیم قعرنشین اسماعیلی شد. او پس از کسب نتایج ضعیف در دسامبر از این تیم اخراج شد.

 

گاریدو در 26 فوریه 2023 دوباره توسط ویداد استخدام شد و جایگزین مهدی نفتی شد که در دوره اخیر جام باشگاه های جهان ضعیف عمل کرده بود . او در 5 مه به دلیل عملکرد ضعیف در لیگ و لیگ قهرمانان آفریقا، توسط رئیس باشگاه سعید نصیری برکنار شد، در حالی که باشگاه یک امتیاز از لیگ برتر فاصله داشت و در انتظار نیمه نهایی لیگ قهرمانان بود .

 

بیوگرافی خوان کارلوس گاریدو مربی پرسپولیس

آشنایی با خوان کارلوس گاریدو

 

USM Alger

خوان کارلوس گاریدو در 17 اکتبر 2023 با امضای قراردادی یک ساله به عنوان سرمربی جدید USM Alger معرفی شد. مدیریت باشگاه الجزایری به سابقه و تجربه گاریدو، به ویژه در شمال آفریقا، امیدوار بود.

 

گاریدو در اولین اقدامات خود، تومیسانگ اوربونی را به دلیل عدم تعهد و انگیزه در کارش مورد انتقاد قرار داد. این مربی اسپانیایی مدعی بود که اوربونی با جعل جراحات ساختگی از حضور در مسابقات خودداری کرده است.

 

پرسپولیس تهران

خوان کارلوس گاریدو در 5 تیر 1403 سرمربی جدید پرسپولیس تهران شد.

 

انگیزه بالا با پرسپولیس :

گاریدو در اولین مصاحبه خود پس از امضای قرارداد با پرسپولیس، ابراز خوشحالی و انگیزه بالا برای شروع این همکاری کرد.

 

او از پرسپولیس به عنوان یکی از بزرگترین باشگاه های آسیا یاد و اعلام کرد که هدف اصلی  اش کمک به تیم برای رسیدن به قله  های جدیدی از موفقیت  ها است.

 

آشنایی با زندگی خوان کارلوس گاریدو

تصاویر خوان کارلوس گاریدو مربی پرسپولیس

 

سیستم تهاجمی 4-3-3 :

گاریدو در وب سایت شخصی خود، خود را به عنوان یک "تکنسین والنسیایی فوتبال" معرفی می کند که با سبک و ایده های تهاجمی، همواره به دنبال پیروزی است.

 

او با استناد به وب سایت "رتبه بندی مربیان فوتبال جهان" که عملکرد مربیان حرفه ای را در سطح جهانی ارزیابی می کند، اعلام کرده که در حال حاضر در رده 34 این رتبه بندی جهانی قرار دارد.

 

گاریدو این جایگاه را به دلیل عملکرد خوب خود در زمان سرمربیگری تیم الاهلی مصر به دست آورده است.

 

در میان برترین مربیان جهان :

این مربی در سال 2014 با تیم الاهلی مصر به قهرمانی جام کنفدراسیون آفریقا و سوپر جام مصر دست یافت اما در پایان فصل از هدایت این تیم کناره گیری کرد.

 

عملکرد موفق وی در الاهلی موجب شد از سوی پایگاه «Football Coach World Ranking» به عنوان سی و چهارمین مربی ارزشمند جهان انتخاب شود.

 

اخراج از تیم های مختلف :

کارنامه نه چندان درخشان این مربی که به دلیل عملکرد ضعیف و عدم نتیجه  گیری از تیم  های مختلف اخراج شده است خالی از هرگونه جام یا افتخار در سطح اول اروپا و حتی آسیا است

 

آقای گاریدو در آخرین فصل حضور خود در اتحاد الجزایر، این تیم را با 19 پیروزی، 3 تساوی و 8 شکست در جایگاه چهارم جدول رده  بندی رها کرده است

 

ازدواج خوان کارلوس گاریدو :

خوان کارلوس گاریدو چند سال پیش ازدواج کرده و اکنون صاحب دو پسر و یک دختر می باشد.

 

تصاویر خوان کارلوس گاریدو مربی پرسپولیس

تصاویر خوان کارلوس گاریدو و خانواده اش

 

دستاوردهای خوان کارلوس گاریدو :

• حضور در لیگ قهرمانان اروپا

• چهار دوره حضور در لیگ اروپا و صعود به نیمه  نهایی این رقابت ها

• مربیگری در سطح لالیگا در حدود 300 مسابقه با تیم های مختلف

• دو بار فتح لیگ جام کنفدراسیون آفریقا در سال های 2014 و 2018 با تیم  های الاهلی مصر و راجا مراکش

• دو قهرمانی در جام حذفی و سوپر جام مصر در سال های 2014 و 2017

 

آمار مدیریتی :

 سال ها تیم 
 1993-1998 ال پویگ 
 1998-1999  اوندا
2003 ویارئال بی
2004 ویارئال بی
 2004–2005 ویارئال بی
 2008–2010 ویارئال بی
 2010–2011 ویارئال 
2012–2013 کلوب بروژ
2013–2014 بتیس
2014–2015 الاهلی
2016–2017 اتفاق
2017–2019 راجا
2019 العین
2019–2020 Étoile du Sahel
2020 ویداد
2021  کاستیون
2022 اسماعیلی
2023 ویداد
2024 USM Alger
2024– پرسپولیس

 

گردآوری: بخش ورزشی

 

دنیای آشپزی
دنیای آشپزی آشپزی و کمی بیشتر...

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋