arztoday

arztoday

arztoday.com

ارز دیجیتال چیست؟

طی ده سال اخیر، ارزهای دیجیتال یا همان ارزهای رمزنگاری شده با هدف آسان‌سازی فرآیند انتقال پول و از بین بردن واسطه هنگام تراکنش‌های مالی، پا به دنیای دیجیتال گذاشته‌اند و تا به امروز، با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت و تغییر بوده‌اند. رمزارزها اهمیت فراوانی دارند، طوری‌که حتی کم‌ترین مقدار آن‌ها نیز از ارزش اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است، که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن، افزایش لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال است. سرعت رشد و رواج رمزارزها در سراسر دنیا، به حدی بوده است که باعث شده تعداد بی‌شماری از تولیدکنندگان به سمت استخراج ارزهای دیجیتال قدم بردارند. در این مطلب سعی کرده‌ایم ارز دیجیتال را بررسی و تحلیل کنیم و به چگونگی استفاده از رمزارزها و نحوه‌ی استخراج آن‌ها برای کاربران ایرانی بپردازیم، در ادامه با ما همراه شوید.

رمزارز یا ارز دیجیتال چیست؟


کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) یک ارز دیجیتال یا مجازی است که با رمزنگاری ایمن می‌شود و امکان جعل یا تقلبی بودن آن را تقریبا غیرممکن می‌سازد. بسیاری از ارزهای دیجیتال، شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک‌چین هستند؛ یک دفتر کل توزیع‌شده که توسط شبکه‌ای متفاوت از رایانه‌ها اجرا می‌شود. یکی از ویژگی‌های مشخص ارزهای دیجیتال این است که به طور معمول توسط هیچ مرجع یا مرکزی صادر نمی‌شوند و از لحاظ تئوریک از دخالت یا دستکاری دولت مصون می‌مانند. در حقیقت کریپتوکارنسی شکلی از دارایی مبتنی بر شبکه‌ای دیجیتالی است که در از طریق رایانه توزیع می‌شود. این ساختار غیرمتمرکز به ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد خارج از کنترل دولت‌ها و مقامات مرکزی تعریف شوند. داشته باشند. به صورت کلی رمزارزها یا ارزهای رمزنگاری شده سیستم‌هایی هستند که امکان پرداخت‌های امن آنلاین را فراهم می‌کنند و بر حسب «توکن‌های» مجازی که توسط ورودی‌های داخلی سیستم نشان داده می‌شوند، مشخص می‌گردند.

استخراج ارز دیجیتال چیست
واژه‌ی «ارز دیجیتال» برگرفته از تکنیک‌هایی است که برای رمزگذاری و ایمن‌سازی شبکه استفاده می شوند، اما با توجه به این که رمزارزها پدیده‌ای نوظهور محسوب می‌شوند و دائما در حال رشد و تغییر هستند، به همین دلیل ممکن است در جوامع مختلف، بر اساس مصادیق جدیدی که از رمزارزها تعریف می‌گردد عناوین مختلفی برای آن‌ها وجود داشته باشد. البته با وجود این که رمزارزها با اسامی مختلفی شناخته می‌شوند، در نهایت همگی یک مفهوم مشترک دارند؛ پول دیجیتالی طراحی شده با به‌کارگیری فناوری رمزنگاری. برخی از این اسامی عبارتند از کریپتو یا Crypto، کریپتوکارنسی، ارز دیجیتال، رمزارز، رمز پول، ارزهای رمزپایه و غیره.

بلاک چین چیست و چه می‌کند؟
کنسرسیوم بلاکچین‌ مجموعه روش‌های سازمان یافته برای اطمینان از یکپارچگی داده‌های هر تراکنش هستند و از ضرورت‌های دسترسی و استفاده از خدمات ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. ارزهای دیجیتال به دلایل مختلفی از جمله استفاده از در فعالیت‌های غیرقانونی، ایجاد نوسانات نرخ ارز و آسیب‌پذیری زیرساخت هایشان، گاها مورد انتقاد قرار می‌گیرند. بر همین اساس بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بلاکچین و فناوری‌های مرتبط با آن بسیاری از صنایع از جمله امور مالی و حقوقی را مختل می‌سازد. با این حال، برخی معتقدند بلاکچین‌ها به دلیل قابلیت انتقال سریع، امکان تقسیم‌پذیری، مقاومت در برابر رشد تورم و ایجاد شفافیت، عملکرد بسیار تحسین‌برانگیزی دارند و سودآور هستند. به گفته‌ی متخصصین فناوری، بلاکچین از پتانسیل بسیار خوبی برای استفاده در موقعیت‌هایی مانند رای گیری آنلاین و تامین مالی جمعی برخوردار است و به راحتی می‌توانند هزینه‌های متصل به انجام تراکنش را با ساده‌سازی پردازش پرداخت کاهش دهند. می دانند.

بلاکچین درست شبیه به یک دفتر حسابداری است که تمام جزئیات تراکنش‌ها در آن ثبت شده و قابل مشاهده است. تجارت بلاکچین، با ارائه‌ی اکوسیستم هوشمند، به رشد و توسعه‌ی شرکت‌ها کمک می‌کند.

منبع: اخبار فوری ارز تودی

arztoday
arztoday arztoday.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋