arzido.com

arzido.com

ارزیدو یک رسانه خبری و آموزشی جامع در حوزه ارز‌های دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز است. راستای فعالیت تیم ارزیدو به نیاز‌های علاقه‌مندان این حوزه گره خورده است.

ارز FLUX چیست؟ + آموزش استیک کردن ارز فلاکس

 


 

ارز FLUX یکی دیگر از آلت کوین‌های ماین‌پذیر در حوزه اشتراک فایل است. Flux نسل جدید زیرساخت‌های ابری غیرمتمرکز مقیاس‌پذیر است. فلاکس برنامه‌های خود را در چندین سرور به طور همزمان توسعه، مدیریت و پخش می‌کند. فلاکس خود را برای حضور قدرتمند در Web3.0، برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و… آماده می‌کند. با تکمیل و راه‌اندازی برنامه‌های نوآورانه‌ای گره‌های FLUX سریع‌تر عملیاتی‌تر می‌شوند و پتانسیل درآمدی بیشتری را هموار می‌کند.

ارز فلاکس راه حل‌های پردازش اطلاعات را با یک سیستم عملکردی یکپارچه و قابل مقایسه با سیستم AWS در بلاکچین Flux فراهم می‌کند. Flux Ecosystem دارای یک برنامه کاربردی خود ذخیره‌ساز است که با بلاکچین سازگار و با زیرساخت ابری Flux OS هماهنگ شده است. Flux یک پروژه منبع باز، جامعه محور و مستقل بدون سرمایه‌گذاران خارجی است. این شرکت متعهد به ساختن یک آینده غیرمتمرکز با مستقل ماندن و فشار مستمر برای نوآوری در فناوری بلاکچین است.

جاسپر و پیتر در اوایل سال ۲۰۱۷ به طور جداگانه، ساخت رمزارز را آغاز کردند. در سال ۲۰۱۸ در GitHub با هم آشنا شدند و در رویدادی با عنوان اتریوم برلین ۲۰۱۸ ارتباط برقرار کردند؛ استارت ساخت اولین برنامه برای مشتقات در استارت آپ‌های خصوصی زده شد و آن‌ها شروع به کار بر روی یک اوراکل زنجیره‌ای کردند. Flux اوراکل خود را در Aurora و Near Protocol در مارس ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرد و به دومین اوراکل بزرگ با بیش از ۳.۸۵ میلیارد دلار ارزش کلی رسید. فلاکس توسط سرمایه‌گذاران برتر پشتیبانی می‌شود و بیش از ۲۲ میلیون دلار از Distributed Global، Coinbase Ventures، Coinfund و… جمع آوری کرده است.

 

ارز فلاکس چیست؟

ارز فلاکس، کوین اصلی اکوسیستم FLUX است که برای عملیات و اجرای پروژه کریپتویی آن اهمیت دارد. ارز فلاکس به عنوان دارایی چندکاربری، مسئول ایجاد انگیزه و وثیقه FluxNodes است. علاوه بر این، ارز فلاکس واحد مبادله برای تراکنش‌های درون شبکه Flux است. FLUX یک فرم غیرمتمرکز از احراز هویت دو عاملی (d2FA) را فعال می‌کند.

کاربران فلاکس می‌توانند آن را به عنوان پاداش برای مشارکت در اجرای FluxNodes یا استخراج کسب کنند. بدون ارائه اولیه سکه (ICO)، این پروژه مدل توزیع توکن منصفانه‌ای را ارائه می‌کند و مهم‌ترین مشارکت‌کنندگان، بیشترین پاداش را دریافت می‌کنند. ارز فلاکس با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) مثل بیت‌کوین، از الگوریتم هش خود به نام FluxHash استفاده می‌کند.

هر بلوک معتبر در زنجیره بلوک FLUX، حدود ۷۵ ارز فلاکس تولید می‌کند. بلاکچین Flux این پاداش‌ها را به طور مساوی بین ماینرهای PoW و FluxNodes تقسیم می‌کند. در فرآیندی مشابه رویداد هاوینگ بیت‌کوین، پاداش‌های بلاک در بلاکچین Flux هر ۲.۵ سال به نصف کاهش می‌یابد. این امر باعث کاهش تولید و افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش ارزش ارز فلاکس می‌شود. حداکثر عرضه ارز فلاکس ۴۴۰ میلیون فلاکس است که افزایش قابل توجهی از حداکثر عرضه اولیه ۱۲۳ میلیون کوین ZEL دارد. در طول به روز رسانی هاردفورک پروژه، تمام کوین‌های ZEL به دارایی‌ FLUX به نسبت ۱:۱ تبدیل شدند.

 

 

 

 

استخراج موازی فلاکس

ارز فلاکس در بلاکچین فلاکس و چند بلاکچین دیگر وجود دارد. شبکه Flux در حال معرفی یک ویژگی استخراج موازی است که به هر کسی اجازه می‌دهد تا کوین‌های FLUX را در زنجیره‌های دیگر استخراج کند. هر کوین FLUX به طور کامل با نسبت ۱:۱ با دارایی‌های FLUX از زنجیره اصلی مثل توکن ZEL قابل تعویض است. این کار با استفاده از برنامه Fusion از طریق کیف پول ZelCore قابل دسترسی است.

دارندگان ارز فلاکس می‌توانند به چندین پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi) در زنجیره‌های مختلف دسترسی داشته باشند. هدف شبکه Flux، توسعه ده دارایی FLUX موازی در زنجیره‌های دیگر است. تا به حال پنج زنجیره مختلف با سازگاری توکن FLUX فعال شده‌اند که عبارتند از اتریوم (FLUX-ETH)، زنجیره هوشمند بایننس (FLUX-BSC)، کادنا (FLUX-KDA)، ترون (FLUX-TRX) و سولانا (FLUX-SOL). پنج دارایی دیگر هنوز اعلام نشده اند.

 

اکوسیستم فلاکس

شبکه فلاکس حاصل ترکیبی از پروتکل‌ها و طرف‌های درون اکوسیستم Flux است که با هم کار می‌کنند. به عنوان یک پروژه پیشگام Web3 که پایه‌های یک اینترنت غیرمتمرکز را ایجاد می‌کند، اکوسیستم Flux میزبان FluxNodes و استخراج‌کنندگان، با استفاده از الگوریتم‌های جدید است. FluxOS یک شبکه محاسباتی است که توسط FluxNodes و ماینرها اجرا و استفاده آسان را برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌کند. علاوه بر این، کیف پول شبکه Flux و پلتفرم چند ابزار ZelCore، یکی از ویژگی‌های کلیدی این اکوسیستم است.

در مرکز شبکه فلاکس، FluxOS وجود دارد. یک سیستم محاسباتی زنجیره‌ای توزیع شده، که به توسعه‌دهندگان امکان ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را می‌دهد. FluxOS به‌ عنوان یک پروتکل متن‌باز، به توسعه‌دهندگان dApps این امکان را می‌دهد که همیشه زنده و عملیاتی باشند. این به این دلیل است که یک شبکه جهانی از FluxNodes وظیفه تامین انرژی شبکه و برنامه‌ها را بر عهده دارد. به این ترتیب، اگر یک یا چند گره به دلایلی آفلاین شوند، فعالیت و عملیات روی dApps بی‌تاثیر خواهد بود.

 

مقاله نرم‌افزار غیرمتمرکز یا Dapp چیست و چه کاربردی دارد؟ را بخوانید.

 

Flux Network چیست؟

پروژه بلاکچینی Web3 در سال ۲۰۱۸ با نام ZelCash راه‌اندازی شد. این بلاکچین پیشرفت‌های اساسی را با هدف تسهیل زیرساخت‌ها و ابزارهای اساسی برای اینترنت غیرمتمرکز ایجاد کرده است. در مارس ۲۰۲۱، ZelCash به عنوان یک گام کلیدی در نقشه راه پروژه به Flux تغییر نام داد.

Flux یک اکوسیستم غیرمتمرکز Web3 است که مجموعه‌ای از بلاکچین مقیاس‌پذیر به‌عنوان یک سرویس (BaaS) و خدمات محاسباتی را شامل می‌شود که به طور یکسان از توسعه‌دهندگان و کاربران نهایی سود می‌برد. علاوه بر این، اکوسیستم Flux سیستم‌های توسعه آگنوستیک محیطی را ارائه می‌دهد و به طور یکپارچه یک برنامه کاربردی متمرکز را به اینترنت غیرمتمرکز Web3 منتقل می‌کند. اکوسیستم Flux، از بلاکچین Flux، ارز FLUX و شبکه عامل FluxOS و FluxNodes تشکیل شده است. فلاکس میزبان کیف پول رمزنگاری خود ZelCore و دارای سازمان مستقل غیرمتمرکز حاکم (DAO) است.

توسعه‌دهندگان فلاکس برای ساخت dApps در Flux می‌توانند با طرح کمک هزینه آزمایشگاه Flux بودجه دریافت کنند. آن‌ها از ابزار فلاکس که حداقل نیازهای توسعه را برای استقرار dApps فراهم می‌کند، استفاده می‌کنند. به‌ عنوان یک بلاکچین عمومی و منبع باز، هر کسی در سراسر جهان می‌تواند در شبکه Flux شرکت کرده و در آن مشارکت کند.

 

مقاله وب ۳.۰ (Web 3.0) و کاربرد آن در دنیای بلاکچین را بخوانید.

 

FluxOS چیست؟

FluxOS به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا هر برنامه‌ای را روی هر زنجیره در FluxOS اجرا کنند. با استفاده از “dockerization” برای استقرار برنامه‌ها، آن‌ها نیازی به یادگیری زبان برنامه‌نویسی جدیدی ندارند. ‌آن‌ها برنامه‌های کاربردی متمرکز را برای انتقال یکپارچه به اینترنت غیرمتمرکز Web3 نصب می‌کنند. با استفاده از FluxOS، توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز جهانی (dApps) را از طریق یک API (رابط برنامه نویسی برنامه) و UI (رابط کاربری) طراحی، استقرار و مدیریت کنند. FluxOS از الزامات بلاکچین پشتیبانی می‌کند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا روی جنبه‌های کاربر محور برنامه‌های خود تمرکز کنند.

طراحی FluxOS با استفاده از زیرساخت نرم‌افزار منبع باز جاوا اسکریپت انجام می‌شود. FluxOS دارای طیف گسترده‌ای از موارد استفاده است؛ که شامل بلاکچین به عنوان یک سرویس (BaaS) مثل برنامه‌های میزبانی یا گره‌ها می‌شود. همچنین، FluxOS به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اوراکل‌ها را برای جمع‌آوری مجموعه‌های داده غیرمتمرکز مستقر کنند و بازی‌های بلاکچین و سرورهای وب را بدون اصطکاک اجرا کنند.

 

 

 

 

FluxNodes چیست؟

FluxNodes مسئول نگهداری شبکه FluxOS است. هر کسی این فرصت را دارد که به عنوان یک پروژه منبع باز، یک FluxNode را اجرا کند. اجرای یک FluxNode به سخت‌افزار درجه یک سازمانی با کیفیت و با تعهد بالا در زمان آپدیت نیاز دارد. همچنین، به عنوان بخشی از انگیزه ایمن سازی شبکه، الزامات جانبی برای تبدیل شدن به یک FluxNode وجود دارد. این بسته به نوع گره‌ای که فرد می‌خواهد کار کند، متفاوت است. به طور کلی، این یک شبکه جهانی از علاقه‌مندان به Flux می‌سازد که منابع محاسباتی را با استفاده از مکانیسم‌های امنیتی جدید به شبکه Flux ارائه می‌کند.

اگرچه سه سطح FluxNode وجود دارد، اما همه آن‌ها با استفاده از الگوریتم اثبات کار (PoW) کار می‌کنند. FluxHash ترکیبی از دیگر الگوریتم‌های Equihash از ZCash و ZHash است. در نتیجه یک مکانیزم مدار مجتمع (ASIC) مقاوم در برابر کاربرد خاص است. این یعنی Flux برای ماینرهای واحد پردازش گرافیکی (GPU) جذاب‌تر است و یک استخر استخراج عادلانه‌تر را بدون هیچ خطری برای تمرکززدایی آسان می‌کند.

دارندگان دارایی FLUX می‌توانند یکی از سه نوع مختلف FluxNode را انتخاب کنند که هر کدام شامل الزامات مختلف و پاداش‌ توکن FLUX هستند. این‌ها عبارتند از کومولوس، نیمبوس و استراتوس.

Cumulus FluxNodes کمترین نیاز به کوین را دارد، با ۱۰۰۰۰ FLUX به عنوان وثیقه با حداقل ۴ گیگابایت رم، ۵۰ گیگابایت HDD/SSD نیازمندی‌های سخت افزاری آن است. در عوض، Cumulus FluxNodes 7.5٪ (یا ۵.۶۲۵ FLUX) از کل پاداش بلوک FLUX را دریافت می‌کند.

Nimbus FluxNodes به وثیقه بالاتر و تقاضاهای سخت‌افزاری بیشتری نیاز دارد؛ اما پاداش بلوک معادل ۱۲.۵٪ (یا ۹.۳۷۵ توکن FLUX) است.

Stratus FluxNodes حتی نیازهای بالاتری دارد. کاربران باید حداقل ۱۰۰۰۰۰ توکن FLUX را در کنار سخت‌افزار عملیاتی با حداقل ۸ vCore و ۳۲ گیگابایت رم وثیقه کنند. در عوض، Stratus FluxNodes 30٪ از پاداش بلوک FLUX یا ۲۲.۵ توکن FLUX در هر بلوک را دریافت می‌کند.

 

ماینرهای GPU

۵۰ درصد باقیمانده پاداش بلاک متعلق به ماینرهای Flux GPU است. ماینرهای Flux مسئول پردازش و اعتبارسنجی تراکنش‌ها در سراسر اکوسیستم Flux هستند. ماینرهای Flux منابع محاسباتی ارزشمندی را در اختیار شبکه Flux قرار می‌دهند. آن‌ها توانایی شرکت در انواع مختلف استخرهای استخراج را دارند؛ که شامل استخرهای جامعه بلاکچین بومی Flux در کنار استخرهای ماینینگ است. هر استخر ماینینگ دارای محدودیت‌های متفاوتی است که از نوع FluxNode (Cumulus، Nimbus و Stratus) تا موقعیت جغرافیایی یک گره متفاوت است. استخرهای ماینینگ موجود در حال حاضر عبارتند از Flux، Solo Pool، Zergpool، NLPool و…

 

ZelCore چیست؟

ZelCore یکی از اساسی‌ترین و فعال‌ترین برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) است که بر روی FluxOS فعالیت می‌کند. ZelCore به‌عنوان یک پلتفرم و کیف پول رمزنگاری چند منظوره، به کاربران این امکان را می‌دهد تا بیش از ۳۸۰ دارایی مختلف ارزهای دیجیتال را ذخیره کنند. به‌ عنوان یک پلتفرم رایگان، کاربران به صرافی‌های سریع مبادله‌ای داخلی با قابلیت خرید رمزارز دسترسی دارند. همچنین، به عنوان پلتفرم مدیریت پورتفولیوی چند دارایی شبکه Flux، ZelCore از فرآیند احراز هویت دو عاملی غیرمتمرکز یا «d2FA» استفاده می‌کند.

ZelCore+ برای دسترسی به ویژگی‌های انحصاری، از جمله ردیابی پورتفولیو، کیف پول‌های اضافی برای هر دارایی و دسترسی به ادغام‌های API صرافی‌های رمزنگاری اصلی مثل Binance و Kraken، یک سرویس اشتراک ماهانه سطحی ارائه می‌کند. این یعنی کاربران از طریق برنامه ZelCore+ می‌توانند به این صرافی‌ها دسترسی داشته باشند و در آن‌ها تجارت کنند. کاربران می‌توانند حساب‌های صرافی خود را همگام کنند و کلیدهای خصوصی را به کیف پول ZelCore lite وارد کنند.

پلتفرم ZelCore دریچه‌ای به چندین برنامه کاربردی از جمله برنامه Fusion ارائه می‌کند. برنامه Fusion هر ارز FLUX بومی و ارز FLUX موازی را قادر می‌سازد تا بدون اصطکاک بین زنجیره بلوک Flux و سایر زنجیره‌های محبوب جابجا شوند. برنامه Fusion انتشار ارز FLUX را برای توزیع دارایی‌های موازی و جوایز FluxNode آسان می‌کند. ZelCore یک برنامه غیرمتمرکز (dApp) است که هم در دستگاه‌های تلفن همراه و هم در دستگاه‌های دسکتاپ موجود است. این شامل همه دستگاه‌های iOS، macOS، Android، Linux و Windows می‌شود.

 

 

 

پروژه‌های فلاکس

تیم FLUX در حال حاضر روی چندین پروژه برای بهبود اکوسیستم بلاکچین خود کار می‌کند. Kubernetes یک پلتفرم قابل حمل، توسعه‌پذیر و منبع باز برای مدیریت بارهای کاری و خدمات کانتینری است که هم پیکربندی اعلامی و هم اتوماسیون را آسان می‌کند. کوبرنتس یک اکوسیستم بزرگ و به سرعت در حال رشد است. خدمات، پشتیبانی و ابزارهای Kubernetes از سایت Kubernetes.io در دسترس هستند.

اما یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های آن‌ها با Kadena است؛ یک بلاکچین عمومی که مقیاس‌پذیرتر و کاربرپسندتر از سایر بلاکچین‌ها است و می‌تواند جایزه دیگری برای سبد رمزنگاری شما با قیمت ۲.۰۵ دلار به ازای هر توکن باشد. بلاکچین کادنا در حال حاضر توسط چندین کسب و کار از جمله بلاکچین Firo و Presearch فعال و مورد استفاده قرار گرفته است. Presearch با حداکثر ۵۰۰ میلیون عرضه دارای ارزش جستجو برای سرمایه‌گذاری است.

 

 

 

استیک کردن ارز فلاکس

برای استیک کردن ارز فلاکس از طریف دسکتاپ، ابتدا وارد سایت Coinmetro.com شوید و از پنل «Staking» گزینه استیکینگ «FLUX Staking» را انتخاب کنید. این پلتفرم به شما امکان استیک کردن ارز فلاکس را می‌دهد.

همچنین برای استیک کردن ارز فلاکس در موبایل، از اپلیکیشن موبایل کوین مترو استفاده کنید. با حداقل ۵۰ FLUX موجود در حساب Coinmetro خود، با کلیک یک دکمه، یک طرح استیکینگ را باز کنید. به همین سادگی کار استیک ارز فلاکس خود را آغاز کرده و درآمد غیرفعال کسب کنید. سپس باید انتخاب کنید که چه تعداد ارز فلاکس را برای چه مدت استیک می‌کنید. هر چه مدت زمان بیشتری را در نظر بگیرید، APR یا سود بالاتری را کسب خواهید کرد. شما تا ۱۴٪ درآمد کسب کنید.

به یاد داشته باشید که با پایان دادن به یک طرح استیکینگ خارج از زمان قرارداد، ۵۰% درصد از دارایی استیک شده خود را از دست خواهید داد.

 

قیمت ارز فلاکس FLUX

ارز فلاکس (FLUX) در حال حاضر جایگاه ۱۱۲ را از نظر مارکت کپ یا ارزش بازار دارد. قیمت این ارز در دسامبر ۲۰۲۱ به اوج خود یعنی ۵ دلار رسید. اما در بازار نزولی به کف قیمت خود یعنی ۰.۳۸ دلار رسید. اما در حال حاضر در سپتامبر ۲۰۲۲ قیمت این ارز به ۱.۰۶ دلار رسیده است که ۷۸% با اوج قیمتی خود فاصله دارد.

 

ارز فلاکس را از کجا بخریم؟

ارز فلاکس در بسیاری از صرافی‌های رمزنگاری شده مثل Binance، KuCoin، MEXC، DigiFinex و BKEX فهرست شده و قابل خرید است. به راحتی با ثبت نام در یکی از این صرافی‌ها می‌توانید ارز مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

کیف پول ارز فلاکس

بعد از خرید ارز فلاکس باید آن را در کیف پول خود نگهداری کنید. کیف پول‌هایی که از ارز فلاکس پشتیبانی می‌کنند عبارتند از: تراست ولت – متامسک – لجر، سیف پل و…

 

 

 

جمع بندی فلاکس

با وجود پیشرفت‌های مداوم در شبکه FLUX، انتظار داریم؛ سال ۲۰۲۲ سال خوبی برای FLUX باشد. به همین دلیل، پیش‌بینی صعود قیمتی ارز فلاکس (FLUX) تا سال ۲۰۲۳ را تا ۳.۵ دلار داریم. از سوی دیگر، پیش‌بینی قیمت نزولی ارز فلاکس (FLUX) برای سال ۲۰۲۲ کف قیمتی ۰.۴۱۵ دلار است. با پیشرفت‌ها و ارتقای اکوسیستم Basic Attention Token، به عملکرد FLUX کمک می‌کند تا خیلی زود به بالاترین حد فعلی خود (ATH) یعنی ۵ دلار برسد. اما اگر سرمایه‌گذاران معتقد باشند که FLUX سرمایه‌گذاری خوبی در سال ۲۰۲۲ است؛ ممکن است قیمت تا سال ۲۰۲۳ به ۶ دلار نیز برسد.

arzido.com
arzido.com ارزیدو یک رسانه خبری و آموزشی جامع در حوزه ارز‌های دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز است. راستای فعالیت تیم ارزیدو به نیاز‌های علاقه‌مندان این حوزه گره خورده است.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋