arzido.com

arzido.com

ارزیدو یک رسانه خبری و آموزشی جامع در حوزه ارز‌های دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز است. راستای فعالیت تیم ارزیدو به نیاز‌های علاقه‌مندان این حوزه گره خورده است.

صرافی‌های جایگزین بایننس در سال ۲۰۲۲

 

بایننس با اختلاف یکی از بهترین پلتفرم‌های معاملاتی در زمینه رمز‌ارز‌ها است. این صرافی علاوه بر خدمات جهانی، در ایران نیز کاربران و طرفداران بسیاری داشت. باوجود اینکه همواره استفاده از بایننس برای کاربران ایرانی ممنوع بود، اما با استفاده از VPN‌ها آی‌پی ثابت امکان استفاده از صرافی فراهم می‌شد، تا اینکه در اواخر سال ۲۰۲۱ صرافی بایننس به‌طور جدی اقدام به حذف کاربران غیرقانونی کرد، احراز هویت در این صرافی الزامی شد و هرکاربری که حساب بدون احراز هویت داشت دسترسی خود را از دست داد! حال در این مقاله قصد معرفی چند صرافی معتبر که می‌‌توانند جایگزین  بایننس شوند را داریم. پس اگر شما نیز با چالش انتخاب صرافی مواجه شده‌اید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

نکات مهم‌ برای انتخاب صرافی مناسب

قبل معرفی پلتفرم‌های مطرح، لازم است مختصری در مورد نکات مهم انتخاب صرافی صحبت کنیم. برای انتخاب یک صرافی مناسب چه چیز‌هایی حائز اهمیت است؟ مهم‌ترین مسئاله عدم الزام احراز هویت است، زیرا در این صورت کاربران ایرانی نمی‌توانند از صرافی‌های خارجی استفاده کنند. پلتفرم‌هایی که تنها با استفاده از ایمیل اقدام به ساخت حساب و شروع معاملات می‌کنند گزینه بهتری هستند.

بررسی اعتبار پروژه با تحقیق در شبکه‌های مجازی مانند توییتر. بررسی اعتبار صرافی نیز مسئاله مهمی است، نکاتی مانند قدمت صرافی، سابقه هک شدن و واکنش پلتفرم با آن اتفاق، نحوه واریز و برداشت و زمان انجام خدمات نکات مهمی هستند که با کمی تحقیق در شبکه‌های مجازی و اینترنت می‌توان داده‎‌های قابل اتکایی بدست آورد.

بررسی میزان نقدینگی صرافی، میزان نقدینگی یک پلتفرم معاملاتی مسئاله مهمی برای انجام معاملات است. نقدینگی کم می‌تواند مشکلاتی از قبیل انجام نشدن معاملات، پر نشدن سفارش‌های شرطی و عمل نکردن اوردر‌های حد ضرر را به وجود آورد. پس اگر قصد معامله مخصوصا با سرمایه‌ بالا دارید حتما از میزان کافی نقدینگی صرافی مد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

امکانات صرافی، مطالعه امکانات صرافی و شناخت نیاز خود نیز مسئاله پر اهمیتی است، امکاناتی مانند معاملات فیوچرز، استیکینگ و مواردی از این قبیل به اعتبار صرافی خواهد افزود.

در ادامه به معرفی چند صرافی معتبر و پرکاربر که برای استفاده ایرانیان در پلتفرم خود مشکل ندارند خواهیم پرداخت.

 

 

صرافی بینگ‌ایکس (BingX)

صرافی بینگ ایکس یک پلتفرم معاملاتی آسیایی است که با حضور ایرانیان در پلتفرم خود هیچ مشکلی ندارد. این صرافی نه تنها احراز هویت ایرانیان را آزاد گذاشته است، بلکه پشتیبانی فارسی نیز برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. بینگ ایکس از سال ۲۰۱۹ تاسیس شد اما به سرعت موفق شد در بازار آسیا و روسیه جایگاه خود را بدست آورد.

این صرافی از امکاناتی مانند کپی تریدینگ، معاملات اسپات و فیوچرز برخوردار است و رابط کاربری آن به ساده‌ترین و در عین حال کامل‌ترین حالت طراحی شده است. بینگ ایکس را می‌توان به‌عنوان جایگزینی برای صرافی بایننس مخصوصا در معاملات فیوچرز در نظر گرفت.

 

 

صرافی کوکوین (Kucoin)

صرافی کوکوین یکی از معتبر‌ترین و شناخته شده‌ترین صرافی‌های جهانی است. کوکوین از امکانات بسیاری برخوردار است و از نظر حجم معاملات جزو چند صرافی برتر دنیا است. این صرافی نیازی به احراز هویت ندارد و از نظر پیگری حساب کاربران سخت‌گیری کمتری انجام میدهد. با این حال در هنگام ثبت نام حتما از ایمیل استفاده کنید و فقط با VPN یا VPS آی پی ثابت به حساب خود متصل شوید.

صرافی کوکوین از امکاناتی مانند معاملات فیوچرز، استیکینگ برخی ارز‌ها پشتیبانی کرده و پلتفرم کاملی در زمینه معاملات است. طراحی رابط کاربری ممکن است بار‌های اول کمی گنگ به‌نظر برسد اما با کمی استفاده با آن آشنا خواهید شد.

 

 

صرافی کوین اکس (CoinEx)

کوین اکس یک صرافی نام آشنای دیگر در بین پلتفرم‌های جهانی است. این صرافی امکان احراز هویت را برای ایرانیان ارائه نداده است اما مانند کوکوین با استفاده از VPN ای پی ثابت و همچنین بدون نیاز به احراز هویت، می‌توان از خدمات آن استفاده کرد. کوین اکس معاملات اسپات و فیوچرز را پشتیبانی از طیف وسیعی از رمزارز‌ها برا کاربران خود فراهم کرده و از نظر حجم نقدینگی نیز در جایگاه مناسبی قرار دارد. این پلتفرم نیز یکی دیگر صرافی‌های است که می‌توان به عنوان جایگزین بایننس از آن استفاده کرد.

 

 

 

صرافی پنکیک سواپ (Pancakeswap)

دلیل حضور این صرافی در این لیست، امکان معاملات فیوچرز یا آتی است، که در بروز رسانی‌های اخیر به این پلتفرم اضافه شده است. معامله فیوچرز به صورت غیرمتمرکز می‌تواند امکان جذاب و قابل توجه‌ای باشد. با وجود اینکه این صرافی در شبکه بایننس چین فعالیت می‌کند، اما می‌توان بسیاری از دارایی‌ها را به صورت توکنیزه شده خرید کرد و به کیف پول خود انتقال داد. حتی رمز ارز‌هایی که مانند آدا، دات و مواردی دیگر که توکن بومی شبکه بایننس چین نیستند.

از طرف دیگر، بخش فیوچرز این صرافی که جزو امکانات جدید آن است، امکان معامله بسیاری از رمز ارز‌ها را به صورت اهرمی فراهم کرده است. در این قسمت به سادگی با کمترین کارمزد می‌توان اقدام به معامله اهرمی کرد. همچنین رابط کاربری آن تا حد بالایی شبیه  به صرافی بایننس طراحی شده است. از همین رو می‌توان پنکیک سواپ به‌عنوان جایگزین دیگری از صرافی بایننس به حساب آورد.

برای استفاده از این صرافی تنها کافیست کیف پول خود را به آن متصل کرده، مقداری تتر در کیف پول خود ارسال کنید و معامله را شروع کنید، به همین سادگی!

  • برای استفاده از سایت پنکیک سواپ نیاز به VPN هست، اما وجود آی پی ثابت اهمیتی ندارد.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم چند صرافی کاربردی و مطرح در دنیای معاملات رمز ارز را به شما معرفی کنیم. پلتفرم‌هایی که می‌توانند جایگزین بایننس شوند، صرافی‌های نام برده قابل دسترس‌ترین و بهترین پلتفرم‌های موجود برای کاربران ایرانی به شما می‌رود. با این حال قبل از استفاده از این پلتفرم‌ها تحقیقات خود را کامل کنید و با قبول ریسک سرمایه خود را به آنها انتفال دهید.

منبع این پست: صرافی‌های جایگزین بایننس در سال ۲۰۲۲

arzido.com
arzido.com ارزیدو یک رسانه خبری و آموزشی جامع در حوزه ارز‌های دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز است. راستای فعالیت تیم ارزیدو به نیاز‌های علاقه‌مندان این حوزه گره خورده است.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
crypto.lover.irani
سلام دوست عزیزم زیبا و رسا توضیح داده بودید. ممنون از شما ، به طور اتفاقی مقالات سایت ارز وب را خوندم مطالب مفیدی در مورد انواع صرافی ها داشت.
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋