arzido.com

arzido.com

ارزیدو یک رسانه خبری و آموزشی جامع در حوزه ارز‌های دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز است. راستای فعالیت تیم ارزیدو به نیاز‌های علاقه‌مندان این حوزه گره خورده است.

صرافی کراکن (Kraken) – پلتفرمی فوق‌العاده با قابلیت استیک

 

 

 

معرفی صرافی Kraken

کراکن صرافی کریپتویی است که خرید و فروش و تبادل چندین و چند ارز دیجیتال را در پلتفرم امکان‌پذیر می‌کند. این صرافی در سال ۲۰۱۱ در سان فرانسیسکو بنیانگذاری شد. صرافی کراکن در بیشتر کشورهای دنیا از جمله ایالات متحده خدمات ارائه می‌دهد و با قیمت‌های رقابتی از سرمایه‌گذاران خصوصی و یا سازمانی حمایت می‌کند. 

پلتفرم اصلی Kraken راحت‌ترین جا برای سرمایه‌گذاران جدید کریپتو است. مبادله‌گران با تجربه ممکن است تا پلتفرم کراکن پرو را ترجیح دهند که کارمزد کمتری دارد. به علاوه این صرافی به کلیه تریدر هایی که در پلتفرم استیک می‌کنند، پاداش‌هایی را هم در نظر می‌گیرد.

 

کراکن (Kraken)

همانطور که گفته شد بهترین گزینه برای تازه‌واردها پلتفرم اصلی کراکن است. افراد پس از تأیید حساب می‌توانند فوراً ارز دیجیتال خود را خریداری کنند. خرید و یا تبدیل ارزها در حساب کاربران به راحتی انجام می‌شود. به محض اینکه حساب ایجاد شد و وارد حساب شدید، ایجاد سفارش تنها چند ثانیه طول می‌کشد.

 

 

 

خرید رمزارز مورد نظر با استفاده از موجودی حساب بانکی به راحتی در این سیستم قابل اجرا می‌باشد و دیگر نیازی به سپرده‌گذاری اولیه در حساب نیست. علاوه بر خرید و فروش، امکان انتقال پول برای استیک کردن و کسب درآمد ۲۳ درصدی سود با توجه به ارزدیجیتال مورد نظر وجود دارد. فرایند تأییدیه دو مرحله‌ای نیز برای ایجاد امنیت بالاتر وجود دارد که اجازه ورود هر شخصی را به حساب نمی‌دهد. 

 

کراکن پرو (Kraken Pro)

پرو پلتفرمی فعال برای مبادلات است که از طریق تلفن‌های همراه و مرورگرهای وبسایت انجام می‌شود. اگرچه این موضوع هم وجود دارد که ممکن است ظاهر و رابط کاربری آن کمی ترسناک باشد، اما ارزش یادگیری دارد. اطلاعات دارایی بیشتری در جدول و سفارش‌ها وجود دارد.

هر شخصی با حساب در صرافی کراکن می‌تواند تا از Kraken Pro استفاده کند. در نظر داشته باشید که صرف نظر از رابط کاربری پیچیده، کارمزد کمتری هم اعمال می‌کند. 

 

مزایا و معایب صرافی کراکن

  • پشتیبانی بیش از ۱۲۰ کوین: صرافی کراکن ارزهای معروف و رایجی همچون بیت‌کوین، کاردانو، سولانا و دوج‌کوین را تحت پوشش قرار می‌دهد.
  • رابط کاربری آسان: تقریباً می‌توان گفت که حتی بدون داشتن تجربه قبلب در صرافی‌ها، استفاده از کراکن راحت است.
  • صرافی با نقدینگی بالا: کراکن صرافی فعالی برای خرید و فروش است.

 


 

 

  • کارمزد بالا: پلتفرم اصلی کراکن هزینه کارمزد بیشتری را نسبت به Kraken Pro اعمال می‌کند.
  • از دست دادن دارایی به دلیل هک: برخی از کاربران گزارش‌هایی محور هک شدن حساب‌هایشان اعلام کرده اند که هیچ حمایتی هم از جانب کراکن دریافت نکردند.

 

ارزهای قابل پشتیبانی در Kraken

ارزهای دیجیتال بسیاری در این صرافی قابل عرضه می‌باشد که معروف‌ترین آنها شامل موارد زیر می‌شوند:

 

 

 

  • Bitcoin  یا (BTC)
  • Ethereum یا (ETH)
  • Cardano یا (ADA)
  • Dogecoin یا (DOGE)
  • Litecoin یا (LTC)
  • Polkadot یا (DOT)
  • Polygon  یا (MATIC)
  • Ripple یا (XRP)
  • Stellar Lumens یا (XLM)
  • Solana یا (SOL)
  • Sushi  یا (SUSHI)
  • Uniswap  یا (UNI)

استیبل‌کوین‌هایی همچون تتر، USD کوین و دای نیز در این پلتفرم پشتیبانی می‌شوند. همچنین امکان تبدیل دلار آمریکا به دلار کانادا، Yen چین و Franc سوئیس وجود دارد.

 

کارمزدها در صرافی Kraken

هزینه‌ها و کارمزدها به پلتفرم مورد نظر بستگی دارد. در این بخش به هر دو پلتفرم خواهیم پرداخت:

هزینه کراکن

کارمزد خریدهای لحظه‌ای و بدون معطلی بیشتر ارزهای دیجیتالی ۱.۵ درصد است. همچنین برای استیبل‌کوین‌ها کارمزد ۰.۹ درصدی اعمال می‌کند. کارمزدهای اضافی به طریقه سپرده‌گزاری افراد برای خرید بستگی دارند. هزینه‌ها از ۰.۵ درصد برای استفاده از حساب بانکی تا بیش از ۳.۷۵ درصد به علاوه ۲۵ یورو برای استفاده از کارت‌های اعتباری و کیف پول‌های دیجیتالی متغیر است.

 

 

 

هزینه کراکن پرو

Kraken Pro هزینه‌های کمتری را نسبت به پلتفرم اصلی اعمال می‌کند. هزینه‌ها بر مبنای حجم مبادلات در ۳۰ روز اخیر محاسبه می‌شوند. بیشتر مبادلات به ۰.۲۶ درصد کارمزد گیرنده و ۱۰.۱۶ درصد کارمزد سازنده ختم می‌شوند. 

امنیت صرافی کراکن

حساب کراکن افراد در صورتی که از شیوه‌های امنیتی آنلاین خوب استفاده شود، باید در مقابل مجرمان سایبری ایمن باشد تا موجودی حساب تخلیه نشود. توجه داشته باشید تا تأییدیه دو مرحله‌ای را به محض انجام سپرده‌گذاری انجام دهید. این تأییدیه می تواند برای ورود، برداشت و مبادلات تعریف شود. ویژگی دیگیری نیز وجود دارد تا در صورتی که حساب به دست فرد دیگری افتاد، آن را قفل نمایید. 

 


 

 

افراد بسیاری تجربه خوبی با صرافی Kraken داشته اند، اما خوب هک‌هایی هم از سوی کاربران آن گزارش شده است. دارندگان و مالکان این حساب‌‌ها در این هک‌های صورت گرفته تمام دارایی خود را بدون امکان برگشت، از دست دادند. تراکنش‌های بلاکچینی رمزارزی هیچ زمانی قابل بازگشت دادن نخواهند بود و به همین هدف خوبی برا یکلاهبرداری‌ها هستند. 

 

خدمات پشتیبانی صرافی

خدمات پشتیبانی و مشتری کراکن به طور ۲۴ ساعته و از طریق تلفن، ایمیل و چت آنلاین انجام می‌شود. طبق تجربیات موجود، زمان پاسخگویی تیم پشتیبانی طولانی نخواهد بود. باید این موضوع را هم در نظر گرفت که کاربران همیشه راضی نبوده اند.

 


 

 

رضایت مشتری

صرافی کراکن ۲.۱ ستاره از ۵ ستاره Trustpilot را دارد. بیشترین شکایات و عدم رضایت کاربران به انتظارهای طولانی خود برای دریافت پاسخ از جانب تیم پشتیبانی Kraken بود. به علاوه سرمایه‌ها مدت زمان زیادی را باید در صرافی بمانند تا کارهای امنیتی روی آنها پیاده‌سازی شود. اما در کل برای انتخاب صرافی باید ویژگی‌های مثبت و منفی آن را باهم در نظر گرفت.

 

ایجاد حساب در صرافی Kraken

ثبت‌نام در کراکن بسیار مشابه صرافی‌های کریپتوی دیگر است. در صورتی که اطلاعات و مدارک موردنیاز را در کنار خود داشته باشید، ایجاد حساب و اجرای آن در کمتر از چند دقیقه انجام خواهد شد. اطلاعات کاربری اولیه همچون نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن همراه و شماره امنیتی باید در ثبت‌نام ارائه شود. کلیه این اطلاعات بخشی از فرایند احراز هویت می‌باشد.

 


 

 

به منظور دسترسی به کلیه ویژگی‌های مبادلات باید اطلاعات دیگری نیز همچون کپی کارت شناسایی و عکسی از خود که در حال نگهداری کارت شناسایی می‌باشید، ارسال کنید.

 

مقایسه کراکن و کوین‌بیس

تفاوت‌های این دو صرافی را در قالب چند نکته با شما به اشتراک خواهیم گذاشت:

 


 

  • Coinbase و Kraken هر دو صرافی‌های متمرکز خود را برای خرید و فروش کاربران ایجاد می‌کنند.
  • صرافی کراکن بیش از ۱۱۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و این در حالی است که صرافی کوین‌بیس از ۱۵۰ ارز رمزنگاری شده پشتیبانی می‌کند.
  • هر دو صرافی توانایی استیک‌کردن و ایجاد درآمد از طریق آن را دارند که سودهای متفاوتی را نیز ارائه می‌دهند. 
  • کارمزد بیشتر مبادلات ارزهای دیجیتال در کراکن عموماً پایین‌تر از مبادلات کوین‌بیس است.

منبع مقاله : صرافی کراکن (Kraken) – پلتفرمی فوق‌العاده با قابلیت استیک

arzido.com
arzido.com ارزیدو یک رسانه خبری و آموزشی جامع در حوزه ارز‌های دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز است. راستای فعالیت تیم ارزیدو به نیاز‌های علاقه‌مندان این حوزه گره خورده است.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
crypto.lover.irani
دوست عزیز خیلی خوب صرافی کراکن را توضیح داده بودید. مدتی است در مورد ارزهای دیجتیال مطالعه میکنم. یکی از سایتهای که مقالات زیادی در مورد ارز دیجتیال داره سایت ارز وب است که باعث شده نسبت به صرافی کراکن و ارزهای که پشتیبانی میکند شناخت پیدا کنم
arzido.com
تشکر از دیدگاه شما
پیشنهاد میکنم حتما به سایت ماهم سر بزنید و از دیگر مقالات ما استفاده کنید.
با آرزوی بهترین ها
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋