arzido.com

arzido.com

ارزیدو یک رسانه خبری و آموزشی جامع در حوزه ارز‌های دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز است. راستای فعالیت تیم ارزیدو به نیاز‌های علاقه‌مندان این حوزه گره خورده است.

فاست‌ (Faucet) مکانی برای دریافت ارز دیجیتال رایگان

یکی از پرسش‌‎های مشتاقان دنیای ارز دیجیتال این است که آیا راهی وجود دارد که بیت کوین یا هر رمز‌ارز دیگری را رایگان بدست آورد؟ آیا می‌توان در ازای انجام کاری رمز‌ارز پاداش گرفت؟ جواب مثبت است! بله، از همان دوران ابتدایی پیدایش بیت کوین، سایت‌هایی بودند که در ازای بازدید و ایجاد ترافیک یا انجام یک سری بازی ساده به کاربران خود بیت کوین پاداش می‌داند. در دوران ابتدایی که بیت کوین ارزش چندانی نداشت، پاداش‌ها از نظر تعداد بیت کوین مقدار قابل توجهی بود، اما امروزه اکثر سایت‌های فاست یا کلاهبرداری هستند، یا انقدر پاداش آنها ناچیز است که کاربر بعد از مدتی کاملا بیخیال استفاده از آن سایت می‌شود. در این مقاله همراه ما باشید تا به معرفی کامل سایت‌های فاست و تاریخچه آنها بپردازیم.

 

فاست (Faucet) به چه معناست؟

کلمه فاست در لغت به معنی شیر آبی است که از آن آب چکه می‌کند، دلیل استفاده از این لغت در سایت‌های مربوط این است که این سایت‌ها دقیقا مانند چکیدن آب از یک شیر خراب است. با وجود اینکه در کوتاه مدت پاداش‌ها اصلا بچشم نمیاید اما در بلند مدت قطره قطره جمع شده و می‌تواند حکم یک پس انداز را داشته باشد.  در واقع از سایت‌های فاست به‌عنوان درآمد قطره‌ای یاد می‌‎شود.

فاست‌ها در ابتدای راه صنعت ارز دیجیتال تنها برای رمز ارز بیت کوین طراحی شده بودند اما امروزه فاست‌هایی برای رمز‌ارز‌های دیگر مانند دوج کوین و شیبااینو نیز ساخته شد‌ه‌اند. معمولا کسانی که از سایت‌های فاست استفاده می‌کنند کسانی هستند که به تازگی با دنیای ارز دیجیتال آشنا شده یا نوجوانانی که در کنار سن کم سرمایه چندانی نیز ندارند.

 

نماد کریپتو فاست
نماد کریپتو فاست

 

تاریخچه سایت‌های فاست

همانطور که گفته شد سایت‌های فاست در ابتدا تنها برای بیت کوین با هدف معرفی این تکنولوژی نوین به مردم دنیا ارائه شدند. اولین سایت فاست توسط گوین اندرسون (Gavin Andersen) که از برنامه‌نویسان ابتدایی بیت کوین نیز بود ساخته شد. در این سایت کاربران تنها با حل چند پازل ساده بیت کوین پاداش می‌گرفتند. نکته قابل توجه این است که انجام آن معما‌های ساده گاهی اوقات تا ۵ بیت کوین پاداش داشت که هم‌اکنون ارزشی چند صد هزار دلاری دارد. البته آن زمان ارزش بیت کوین حتی به ده دلار نیز نمی‌رسید.

 

سازنده اولین فاست بیت کوین
سازنده اولین فاست بیت کوین

 

سایت‌های فاست چگونه کار می‌کنند؟

سایت‌های فاست معمولا در ازای ایجاد ترافیک (بازدید) یا دیدن تبلیغات پاداش می‌دهند. معمولا دارندگان سایت فاست از کسانی که تبلیغ ارائه می‌دهند درآمد کسب می‌کنند و بخش کوچکی از این درامد صرف پاداش دادن به مراجعه‌کنندگان سایت می‌شود.

فاست‌ها اغلب برداشت آنی ندارند. برای برداشت موجودی شما باید به حداقل تعریف شده در سایت رسیده باشد تا بتوانید برداشت کنید. از همین رو برخی از سایت‌‌ها حداقل برداشت خود را نسبت به مقدار پاداش دریافتی بسیار بالاتر می‌گیرند. همین امر باعث می‌شود تا رسیدن به مرحله آزاد سازی پاداش خود بسیار طولانی شود. برخی از کاربران قبل از پر کردن حداقل برداشت از انجام فعالیت خود خسته شده و سایت را رها می‌کنند.

تبلیغات سایت‌ها می‌تواند مانند تبلیغات بنری یا حتی انجام بازی‌های کامپیوتری باشد، تصور کنید یک شرکت بازی سازی کوچک برای تبلیغ محصول خود به یک سایت فاست قرارداد می‌بندد. سایت فاست نیز بازی را برای کاربران به نمایش در میاورد و برای انجام بازی، طی کردن مراحل و رسیدن به سطح‌ خاصی از بازی پاداش تایین می‌کند.

سازوکار سایت‌های فاست اغلب به همین شکل است، امروزه سایت‌های فاست کلاهبرداری نیز تعداد بالایی دارند، با این حال همچنان هستند پلتفرم‌هایی که معتبر بوده و پاداش مراجه‌کنندگان را طبق شروط توافقی پرداخت می‌کنند.

 

کریپتو فاست، درآمد لحظه‌ای
کریپتو فاست، درآمد قطره‌ای

 

چگونه از سایت‌های فاست استفاده کنیم؟

استفاده کردن از اینگونه سایت‌ها بسیار ساده است. تنها کافیست با ایمیل خود ثبت نام کرده و شروع به استفاده از امکانات سایت بکنید.

برخی از سایت‌ها تنها با مراجعه شما در بازه‌های زمانی مشخص پاداش داده و برخی با دیدن تبلیغات ویدیویی. معمولا گزینه ”Claim” یا ”Claim now” به چشم میخورد که در صورت انجام دادن وظیفه خود با فشردن این گزینه پاداش شما در استخری که برای شما تدارک دیده شده است، جمع می‌شود.

پس از اینکه پاداش شما به حداقل میزان برداشت برسد، می‌توانید با ثبت آدرس کیف پول خود، دارایی خود را برداشت کنید. معمولا هنگام برداشت یا Claim کردن پاداش خود نیاز به حل کردن یک کپچا برای اینکه ثابت کنید شما انسان هستید و از رباط یا بات‌ها استفاده نمی‌کنید وجود دارد.

به‌دلیل کارمزد بالای شبکه بیت کوین و اتریوم، برای برداشت سعی کنید از شبکه‌ها یا موارد دیگری استفاده کنید.

 

چگونه می‌توان سایت‌های فاست را پیدا کرد؟

قطعا با یک سرچ ساده در گوگل می‌توانید ده‌ها سایت فاست مختلف پیدا کنید، اما اعتبار سنجی این سایت‌ها نیازمند تحقیق بیشتر است. با جستجو عباراتی مانند (Bitcoin Faucet) یا رمز‌ارز‌های دیگری مانند (Shibainu Faucet) می‌توانید سایت‌های مورد نظر را پیدا کنید. برای تحقیق بیشتر در مورد سایت می‌توانید از مراجعی مانند یوتیوب و دیسکورد استفاده کرده و نظرات کاربران را مطالعه کنید.

 

معرفی چند سایت فاست برای دریافت رمز‌ارز رایگان

در این قسمت به معرفی چند سایت فاست که با انجام چند حرکت ساده می‌توانید بیت کوین یا دیگر رمز‌ارز‌ها را به سادگی دریافت کنید معرفی کردیم. البته از اعتبار و صحت پرداخت آن اطمینان نداریم.

سایت Helidrops.io، یک سایت با طراحی جذاب است که در آن می‌توانید جعبه‌هایی را بازکنید و از آن جایزه استخراج کنید. بعضی جعبه‌ها خالی و بعضی دیگر حاوی پول هستند. حتی می‌توانید در قسمت لاتاری شرکت کرده و با خرج کوین کوین‌های داخل  سایت امکان برنده شدن خود را بالا ببرید. پرداخت‌های سایت نیز به انتخاب خود با دوج کوین، لایت کوین یا برخی رمز‌ارز‌ها دیگر پرداخت خواهد شد.

 

سایت Free.bitcoin یک سایت فاست دیگر برای دریافت بیت کوین است. در این سایت هر یک ساعت یک کپچا به شما داده می‌شود و با حل کردن آن به‌صورت تصادفی مقداری بیت کوین دریافت می‌کنید. طبق گفته سایت این مقدار حتی تا ۲۰۰ دلار نیز می‌تواند افزایش داشته باشد. همچنین قابلیت شرکت کردن در لاتاری‌ها و همچنین رنکینگ برترین کاربران و چندین امکانات دیگر نیز درسایت وجود دارد.

 

سایت Faucetcrypto.com یک سایت کامل دیگر برای دریافت رمز‌ارز رایگان است. در این سایت می‌توانید با مشاهده تبلیغ‌‌ها، پاسخ‌دادن به سوالات مطرح شده از طرف سایت و همچنین پاداش اهدایی که هر نیم ساعت به کاربران عرضه می‌شود کسب درامد کنید. این سایت از نظر ظاهر و امکانات یک رو گردن از دیگر سایت‌ها بهتر عمل کرده است.

 

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد، سایت‌های فاست مرجعی برای دریافت رمز‌ارز‌ رایگان در ازای انجام یک‌سری فعالیت مانند ایجاد ترافیک، مشاهده تبلیغ یا انجام بازی‌های کامپیوتری است. هرچند که استفاده از این سایت‌ها نمی‌تواند مرجع درآمدی قابل اتکایی باشد. اما به‌عنوان سرگرمی یا یک پس انداز بلند مدت، درصورتی که سایت نیز معتبر باشد می‌توان از آنها استفاده کرد. در صورت علاقه‌مندی به استفاده از این سایت‌ها حتما از اعتبار آنها اطمینان حاصل کنید.

منبع : فاست‌ (Faucet) مکانی برای دریافت ارز دیجیتال رایگان

 

arzido.com
arzido.com ارزیدو یک رسانه خبری و آموزشی جامع در حوزه ارز‌های دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز است. راستای فعالیت تیم ارزیدو به نیاز‌های علاقه‌مندان این حوزه گره خورده است.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋