آریا بارون توس

آریا بارون توس

آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

۷ دلیل که باید از کانال پیش عایق شده به جای کانال سنتی استفاده کنید

 

ساخت کانال پیش عایق یکی از روش های جدید مورد استفاده در سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع می باشد. در این مقاله قصد داریم به طور مختصر به معرفی کانال پیش عایق شده بپردازیم و توجه را به 7 مزیت این نوع کانال هوا جلب کنیم.

 

کانال پیش عایق شده چیست؟

به طور کلی کانال های هوا نقش مهمی در انتقال هوای مطبوع (سرد یا گرم) در سیستم های تهویه مطبوع دارند. به طور سنتی سال هاست که از کانال های هوای گالوانیزه در این سیستم ها استفاده می شود. این نوع داکت همچنان در مواردی (به ویژه برای کانال کشی کولرهای آبی) استفاده می شود. اما کانال های گالوانیزه دارای معایبی غیر قابل انکار هستند. وزن بسیار بالا، نیاز به فضای زیادی برای نصب، نشت هوا در حین توزیع و .... اینها تنها بخشی از معایب است.
از طرفی با ساخت و استفاده از داکت پیش عایق، مزایای بسیار و مهمی برای مصرف کننده فراهم می شود. مجاری پیش عایق شده معمولا از نوع پلی اورتان (همچنین به عنوان پلی اورتان شناخته می شود) هستند. در اینجا به 7 ویژگی متمایز کانال پیش عایق شده می پردازیم.

 

7 مزیت کانال های پیش عایق نسبت به کانال های هوای سنتی

1- کیفیت هوای بالا و راندمان سیستم تهویه مطبوع

سطح داخلی کانال پیش عایق شده کاملاً از آلومینیوم ساخته شده است. با توجه به این ویژگی جریان هوای تمیز و سالم در این نوع کانال ها تضمین می شود.
از سوی دیگر، فلنج های محدود برای اتصال مجاری مجزا به یکدیگر استفاده می شود. به این ترتیب جریان باد در کانال های از پیش عایق شده کاملا تامین می شود. در نتیجه کارایی سیستم تهویه مطبوع بسیار بهبود می یابد.

 

2- صرفه جویی در مصرف انرژی و عایق حرارتی

فوم پلی اورتان رسانایی حرارتی بسیار کمی دارد. فرمول این ضریب θi = 0.021 W/mK است. در نتیجه، عایق حرارتی تقریباً کامل و بی نقصی را تضمین می کند. این مشکل حتی در ضخامت هایی مانند 20 و 30 میلی متر نیز قابل مشاهده است. این ویژگی مهم باعث می شود تا به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی کل سیستم تهویه مطبوع صرفه جویی شود. علاوه بر این، پوسته های آلومینیومی در دو طرف پانل ضد آب هستند و کیفیت هوا و عملکرد عالی در مهار بخار را ارائه می دهند.

 

3- وزن سبک با امنیت بالا

مجراهای پیش عایق شده تقریباً 15 درصد وزن کانال های معمولی با ورق های گالوانیزه را دارند. این مزیت از جنبه های مختلف اقتصادی، زیست محیطی و ایمنی بسیار مهم است.
کانال های پیش عایق شده به دلیل وزن سبک تر، به نقاط تقویت کمتری نیاز دارند. بنابراین، چنین کانال هایی در هنگام سقوط به هر دلیلی (مانند زلزله) بسیار ایمن تر هستند.
یکی دیگر از مزایای ایمنی مهم مقاومت در برابر دمای بالای کانال های پیش عایق شده است. برخی از این کانال ها نیز می توانند با توجه به شرایط Euroclass B s1 d0 استفاده شوند.

 

4- به حداقل رساندن نویزهای صوتی

هیچ لرزشی در مجرای پیش عایق شده با فوم پلی اورتان وجود نخواهد داشت. این موضوع تضمین می کند که نویز صدا تا حد امکان کم باشد. علاوه بر این، این نوع کانال ها در واقع عایق صدا هستند و نویز صدا را جذب می کنند. در نتیجه محیطی که از کانال پیش عایق شده استفاده می شود بسیار راحت تر خواهد بود.

 

5- قابلیت اطمینان

استفاده از فوم پلی یورتان و آلومینیوم در ساخت کانال های پیش عایق شده تضمین می کند که این کانال ها برای مدت طولانی سالم بمانند. این ویژگی در دراز مدت باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی مصرف کننده می شود.

 

6- کاهش هزینه ها

هزینه های ساخت کانال پیش عایق، حمل و نصب و راه اندازی در محل به طور قابل توجهی کمتر از کانال های معمولی ورق گالوانیزه خواهد بود. علاوه بر این، در دراز مدت، این کانال ها هزینه های بسیار کمتری نسبت به کانال های سنتی برای مصرف کنندگان به همراه خواهند داشت.

 

7- تطبیق پذیری

کانال های پیش عایق شده را می توان اندازه گیری کرد و مستقیماً در محل نصب نصب کرد. نصب و راه اندازی این گونه کانال ها در مقایسه با کانال های معمولی بسیار ساده و آسان است. علاوه بر این، تغییرات بدون مشکل با توجه به نیازهای فعلی انجام می شود. یکی از نکات مهم کانال های پیش عایق شده این است که این کانال ها به فضای بسیار کمتری نسبت به کانال های قدیمی که پس از نصب عایق می شوند نیاز دارند. بنابراین با استفاده از این کانال ها می توان از متراژ ساختمان حداکثر استفاده را کرد.

 

راه‌های ارتباطی

051-36228814
051-36228800
05136228802
info@aryabaron.com
ایران، مشهد، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (میثاق)، آیت الله هاشمی رفسنجانی 34/1

آریا بارون توس
آریا بارون توس آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋