آریا بارون توس

آریا بارون توس

آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

آموزش نصب اردواز فلزی با آریا بارون

 

اگر خانه خود را می سازید یا تعمیر می کنید، باید در مورد انواع و هزینه های مصالح ساختمانی مانند تراشه های فلزی و غیره اطلاعات کسب کنید. در این مقاله به معرفی این مواد، انواع و هزینه های آنها می پردازیم تا انتخاب را برای شما آسانتر کنیم. شما می توانید به راحتی تصاویر یا نقشه سقف مورد نظر خود را برای ساخت و ساز انتخاب کنید، با سازنده یا پیمانکار تماس بگیرید، مذاکره کنید و از هزینه یا سایر مصالح مطلع شوید.

 

اردواز چیست؟

قبل از ورود به هر موضوع دیگری، کسب اطلاعات در مورد مصالح ساختمانی تخته سنگ فلزی یا سیمانی مفید است. در واقع مصالح تخته سنگی یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین پوشش های سقف ساختمان های شیبدار در جهان است. این نوع سقف های شیبدار به صورت هشتی و با لایه ای پوششی برای جلوگیری از ورود و خروج آب طراحی و ساخته می شوند. سقف های تخته سنگی برای نمای بیرونی این نوع سقف ها بسیار متداول و متداول است. از این مصالح ساختمانی برای ایجاد زیبایی در انواع سقف ساختمان ها و محافظت از این نوع نمای ساختمان استفاده می شود.
به طور کلی این نوع مصالح ساختمانی تخته سنگ در دو نوع فلزی و سیمانی طراحی و تولید می شود. تخته سنگ نوعی مصالح ساختمانی است که عموماً از ترکیب الیاف مصنوعی، سیمان، پنبه غیر قابل احتراق، مواد شیمیایی، آزبست و آب ساخته و تهیه می شود. در واقع این مواد به دلیل سیمانی که دارند مقاومت بالایی دارند. این مصالح تخته سنگی یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش و حفاظت از انواع سقف های شیبدار محسوب می شوند و با هزینه مناسب برای اجرای تخته سنگ مورد استفاده قرار می گیرند.
در قسمت های بالایی ساختمان، در نمای اصلی ساختمان ها، روی طاقچه ها، روی پشت بام ساختمان های ویلایی، عمارت ها، کابین ها و ایوان ها. ورودی مجتمع ها و آپارتمان ها را نصب می کنند.

 

انواع اردواز

به طور کلی تخته سنگ ها به دو دسته سیمانی و فلزی تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.
تخته سنگ سیمانی: این نوع تخته سنگ قبل از نوع دیگر یعنی تخته سنگ طراحی، ساخته و عرضه شده است و به همین دلیل قدمت و قدمت بیشتری نسبت به آن دارد. این دال بتنی از نوعی ورق فلزی به صورت پلکانی طراحی و ساخته شده و قابلیت تنظیم، افزایش یا کاهش شیب خود را دارد و از این رو برای استفاده در نمای اصلی ساختمان ها مناسب است. به نظر می رسد بسیار کاربردی و راحت است.
همچنین همانطور که اشاره کردیم می توان از این نوع تخته سیمانی در کلبه های کوچک، درب های ورودی، سقف انواع ساختمان ها و ... استفاده کرد. استفاده شده و کاربردی
تخته سنگ: همانطور که اشاره کردیم این نوع تخته سنگ پس از تخته سیمانی طراحی، تولید و به بازار عرضه شد. صفحات فلزی پس از مدتی تولید و عرضه، علاقه مندان و طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. این تخته های فلزی که به عنوان یک نوع مصالح ساختمانی محبوب در نظر گرفته می شوند، از نظر ویژگی هایی مانند ظاهر و جنس، تفاوت های زیادی با تخته های سیمانی دارند.
مثلا:
تخته های فلزی عمر و دوام بسیار بیشتری نسبت به تخته های سیمانی دارند.
در مقایسه با تخته های سیمانی، تخته های فلزی دارای رنگ های متفاوت و متنوع تری هستند.
این نوع تخته سنگ به معنی تخته سنگ فلزی نشکن و نشکن در مقایسه با تخته های سیمانی است.

 

مواد لازم آردوزا

تخته سنگ اساساً یکی از محصولاتی است که از آزبست، سیمان، الیاف مصنوعی پنبه نسوز و آب و مواد شیمیایی تشکیل شده است. دال های تخته سنگ در ابتدا بی رنگ بوده و دارای رنگی مشابه بتن می باشد و پس از ساخت و تولید این مصالح بنا به درخواست مشتری رنگ آمیزی می شوند تا به راحتی می توانید با توجه به رنگ ساختمان خود رنگ را تغییر دهید. انتخاب کنید. اصولا رنگ اصلی تخته سنگ یا تخته سیمانی رنگ سیمان است.
علیرغم اینکه نوع پوشش سقف شیروانی و شیروانی تغییر کرده است، هنوز هم بسیاری از مردم روکش سقف شیروانی را با نام تخته سنگ می شناسند و از کلمه تخته سنگ برای آن استفاده می کنند.
شکل دعا
شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که آیا اردواز فقط یک شکل دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که می توان از قالب های مختلف برای تغییر ظاهر تخته های فلزی یا تخته های سیمانی بسته به نحوه ساخت تخته سنگ ها استفاده کرد. به عنوان مثال تخته سنگ ها به شکل های کلاسیک (آبشاری)، هلالی (فلس دار) یا اشکال دیگر طراحی و تولید می شوند.

 

مراحل طراحی، کاربرد و نصب اردواز

اولین قدم این است که مطمئن شوید که آردوزاها در ساختمان ها، کلبه ها، پنجره ها، آلاچیق ها و غیره تعبیه شده اند. با توجه به اندازه و نوع آن یک طرح دقیق و اصولی است.
پس از طراحی این پانل ها باید متریال پنل ها را مطابق طرح ها تهیه کنید.
مرحله بعدی پس از تهیه این مواد، اجرای زیرسازی فلزی است.
در مرحله بعد زیرسازی های چوبی و همچنین شاسی برای اجرای تخته فلزی یا سیمانی با فاصله مناسب و لازم اجرا شود. این فاصله باید حداقل 20 سانتی متر باشد.
و مرحله بعدی نصب اردواز این مصالح ساختمانی یعنی کاشی های فلزی یا سیمانی با رعایت استانداردها و نکات ایمنی می باشد.
و در نهایت باید واشر و سنبله برای آب بندی نصب و اجرا کنید.

 

راه‌های ارتباطی

051-36228814
051-36228800
05136228802
info@aryabaron.com
ایران، مشهد، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (میثاق)، آیت الله هاشمی رفسنجانی 34/1

آریا بارون توس
آریا بارون توس آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋