armico.seo

armico.seo

کاربرد های دستگاه کرگیری بتن چیست؟

هر پروژه که در آن از سازه های بتنی استفاده شده باشد، به ابزار هایی نیاز دارد‌ که کرگیری جزء اولین این ابزار ها است. زمانی که یکی از سازه های بتنی نیاز به حفاری عمیق داشته باشد، به این صورت که نیاز داشته باشد در سازه ها، سیم کشی یا لوله کشی شود، حتما به کرگیری نیاز خواهیم داشت.

 ضمن این که مغزه گیری های بتن، چندین حفره کاملا صیقل خورده  و صاف را در دیوار ها، سقف و زمین ایجاد خواهد کرد. می توان از این حفره های انجام شده برای داکت لوله ها، اجرای سیستم های اطفا حریق، عبور خطوط های سیم تلفن و غیره استفاده کرد.

گاهی موارد نیاز است در ساختار های قبلی سازه های بتنی تغییراتی را ایجاد کرد و می توان این تغییرات زیاد را به صورت هایی نظیر برش بتنی ایجاد کرد. با توجه به شرایط محیط و نیاز، روش های مختلفی برای برش بتن ها وجود دارد.

یکی از این روش ها، برش بتن کٌرگیری می باشد. کرگیری یا مغزه گیری از بتن ها مخصوصا بتن مسلح بنا به دلایل مختلفی در پروژه های عمرانی بسیار صورت می گیرد. از روش کرگیری به منظور انجام آزمایش های مغزه گیری با هدف تعیین و حجم مقاومت فشاری، مقاومت کششی، مقاومت خمشی، ، تعیین عمق های کربناتاسیون و غیره استفاده می گردد.

کارکرد دستگاه های کرگیری دریل ها چیست؟

دستگاه دریل از هسته الماسی مختلفی استفاده می کنند. چرا که هسته الماس یکی از سخت و خشن ترین مواد شناسایی شده می باشد، که می تواند بتن را به راحتی ببرد. البته بیشتر دریل ها از فولاد های سخت ساخته می شوند و فقط در بخش های انتهایی یا نوک آن ها از الماس سخت استفاده می شود.

احتمالا این موضوع به روز به خاطر ارزش بالا الماس خواهد بود. اگر بخواهیم تمام هسته‌ یک دریل را از الماس سخت بسازیم، هزینه‌ های هنگفتی را بر روی دست ما خواهد گذاشت. معمولا دریل ها به دو دسته الکتریکی، نظیر بادی و هیدرولیک تقسیم خواهند شد.

دریل هایی که به دریل مدرن معروف هستند، به صورت خودکار عمل خواهند کرد. این دریل با تنظیماتی خیلی آسان بر روی دیوار ها نصب می شوند و با چرخشی 360 درجه‌ ای، یک دایره کامل از بتن ها را می برند؛ که بعد از خارج شدن حفره، یک شکل استوانه تشکیل خواهد شد. قطر استوانه ‌بریده شده از بتن بستگی به این موضوع ما دارد که به چه اندازه‌ هایی نیاز داریم. دریل ها تقریبا می توانند استوانه ای با قطر ده میلی متر تا صد و هشتاد سانتی متر را ببرند و از بتن ها خارج کنند.

مزیت های کرگیری در بتن چیست ؟

اولین مزیت آن ايجاد سوراخ در بتن ها در ضخامت و قطر های دلخواه ما. دومین مزیت قابل استفاده در مکان هایی که نمی توان تجهيزات ديگر برش بتن استفاده کرد. سومین مزیت قابل استفاده در پياده رو ها، كف خيابان، سقف، ديوار، كف ساختمان ها می باشد. چهارمین مزیت روی سطوح لغزنده می توان عملیات سوراخ كاری را انجام داد. پنجمین مزیت این است که در ايجاد سوراخ دايره ای شکل در بتن های مسلح، آسفالت، بلوك سيمانی، پيش ساخته، آجر، و غیره استفاده کرد.

عمده کاربرد های کرگیری در بتن ها به منظور تعیین دقیق مقاومت های خمشی و فشاری می باشد. اگر مقاومت نمونه آزمایش فشاری کمتر از مقدار های مجاز مشخص شده در آیین نامه ها معتبر می باشد، سازه ها ضعیف بوده و قابلیت بهره برداری را تا حدودی تقریبا از دست خواهند داد. برای بررسی دقیق تر قسمت های ضعیف بتن و پی بردن به ساختار و ماهیت سازه از آزمایش کرگیری استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از کرگیری به وب سایت آرمیکو https://armico.ir/ مراجعه کنید.

armico.seo
armico.seo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋