Arisa yeganeh

Arisa yeganeh

مزایای آبگرمکن برقی آلپ نسبت به آبگرمکن های گازی

 

 

در سال های اخیر، بسیاری از مناطق کشورمان از گاز بهره مند شده اند، اما هنوز روستاها و مناطق ییلاقی وجود دارند که به گاز شهری دسترسی ندارند. بنابراین، در این مناطق، برای گرم کردن آب، باید از آبگرمکن برقی یا آبگرمکن با گاز مایع استفاده کرد.

مشکلات زیادی با سوخت گاز مایع در آبگرمکن وجود دارد، به‌عنوان مثال:

کپسول گاز به‌سختی قابل دسترسی است و بوی ناپسندی به‌دلیل سوخت گاز مایع حاصل می‌شود.

جابجایی و وزن سنگین کپسول و هزینه‌های بالایی که برای مصرف‌کننده به‌وجود می‌آید، این روش را به‌عنوان یک گزینه رقابتی نمی‌سازد.

به‌همین دلیل، آبگرمکن برقی به‌علت ایمن‌تر بودن و انرژی برقی که به‌راحتی دردسترس است، به‌عنوان یک گزینه بهتر در نظر گرفته می‌شود.

مزایای آبگرمکن برقی نسبت به آبگرمکن گازی

یکی از مزایای نصب آسان آبگرمکن برقی، عدم نیاز به دودکش است. به علاوه، این نوع آبگرمکن در هر شرایط و متراژی قابل نصب است. اما آبگرمکن گازی برای کارکرد نیاز به دودکش مناسب دارد تا گاز خطرناک موناکسید کربن خروجی داشته باشد. همچنین، نصب این دستگاه در متراژ زیر ۷۵ متر مربع ممنوع است.

طراحی آبگرمکن برقی بسیار ساده است و فقط از یک مخزن، یک المنت و یک ترموستات تشکیل شده است. به دلیل این سادگی، خرابی آن نسبت به مدل‌های مشابه کمتر است و می‌توان گفت که عمر مفید آن بسیار بیشتر است.

یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان آبگرمکن برقی، شرکت آلپ صنعت است. این شرکت آبگرمکن های خود را با نام تجاری آلپ صنعت به بازار عرضه می کند. این گروه صنعتی از سال 1378 کار خود را با تولید پکیج برقی ،انواع آبگرمکن، میوه خشک کن و سایر تجهیرات گرمایشی و سرمایشی آغاز کرده است و در این سالها به کیفیتی رسیده است که محصولاتش را به سراسر کشور صادر کند.

 آبگرمکن برقی آلپ صنعت، المنت با کیفیتی دارد. این برند، همچنین، مجوزهای ایزو را داراست 

دستگاه آبگرمکن برقی به دو نوع دیواری و ایستاده تقسیم می‌شود. هر کدام از این دو نوع دارای مخازنی با ظرفیت‌های متفاوت هستند.

ملاحظات ایمنی و پیشنهاداتی برای استفاده از آبگرمکن برقی عبارتند از:


درجه آبگرمکن برقی خود را بر روی حالت متوسط قرار دهید، زیرا این عمل باعث صرفه جویی در مصرف برق و افزایش عمر مفید دستگاه شما می‌شود.

حتماً هنگام پر کردن مخزن آبگرمکن برقی، شیر خروجی را باز کنید، تا آب به راحتی وارد مخزن شود. سپس پس از پر شدن مخزن، شیر خروجی را چند ثانیه باز نگه داشته تا هوای داخل مخزن کاملاً خارج شود.

 

پس از پر شدن کامل مخزن آبگرمکن برقی، دو شاخه را به پریز وصل کرده و آبگرمکن برقی را روشن کنید.

هنگام نصب، دفترچه راهنمای نصب را با دقت مطالعه کرده و شیر یکطرفه (خودکار) و شیر اطمینان را در محل های مربوطه و به درستی از آنها استفاده کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که آنها سالم هستند.

برای زودودن رسوبات آهک و بسته نبودن شیر اطمینان، آن را به صورت منظم کار انداخته و بررسی کنید.

برای خالی کردن آبگرمکن برقی، دو شاخه برق را از پریز بکشید و سپس شیر ورودی آب سرد را ببندید تا آب بیشتر وارد آبگرمکن نشود. سپس شیر خروجی آبگرم را باز کنید تا هوا وارد مخزن شود و در آخر شیر تخلیه را تا آخر باز کنید تا مخزن کاملا خالی شود.

 هنگام نصب آبگرمکن برقی آن را با سیستم اتصال زمین، به زمین وصل کنید

Arisa yeganeh
Arisa yeganeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋